Zagrebačka žičara opet neće raditi zbog servisa. U 8 mjeseci, dakle, ukupno je zatvorena 45 dana

Drugi je to put u nešto manje od sedam mjeseci, otkako je prvi put puštena u promet, kako se gasi na dulje vrijeme

22.03.2009.,Zagreb - Milan Bandic i Ivo Covic u Tomislavovom domu  predstavili sportsko-rekreacijsku ponudu Sljemena ,Ivo Jelusic,Ivo Covic,Milan Bandic
Photo: Matija Habljak/Vecernji list
FOTO: Matija Habljak/Vecernji list

Sljemenska žičara neće biti u funkciji od sljedećeg ponedjeljka, 26. rujna, pa sve do 16. listopada. Riječ je, stoji u obavijesti koja je osvanula na vratima žičare, o redovnom godišnjem servisu.

Drugi je to put u nešto manje od sedam mjeseci, otkad je prvi put puštena u promet, kako je sljemenska žičara zatvorena na dulje vrijeme. Prvi put je to bilo u travnju, a tada je bila riječ o dodatnim radovima na smanjenju buke kako žičara ne bi smetala stanovnicima Gračana.

U lipnju se pokvarila zbog vrućine

Tada je van funkcije bila dva tjedna, a zatim je ponovno na dva dana prestala raditi u svibnju te srpnju, i to zbog redovnog servisnog pregleda. Kad se zbroje tri tjedna, koliko će sad biti u remontu, to znači da će do 16. listopada, oko 8 mjeseci od puštanja u promet, žičara biti ugašena 45 dana. Dakle, otprilike mjesec i pol. U dva su navrata, podsjetimo, morali su ju ugasiti zbog jakog vjetra, a visoke temperature krajem lipnja prouzrokovale su kvar zbog kojeg su putnici u gondolama ostali visiti dvadesetak minuta.

Sljemenska žičara ponovno zatvorena Privatna arhiva

Na izgradnji žičare, podsjetimo još, radio se nešto malo manje od godinu i pol dana, a cijeli projekt koštao je vrtoglavih 550 milijuna kuna. Ne zaboravimo ni da su projekt pratile brojne kontroverze s neprestanim cijenom rasta vrijednosti projekta njene izgradnje. Dovršena je još oko Božića 2020., no više od godinu dana čekala je na otvorenje zbog problema s bukom, zbog čega nije dobila sve potrebne dozvole.

Promet počeo je opadati

Njen rad, naime, proizvodio je veću buku nego što je to tadašnjim zakonom bilo dozvoljeno, a Grad Zagreb i Državni inspektorat mjesecima su se sporili pred Upravnim sudom oko toga može li se žičara smatrati prometnom infrastrukturom ili ne. Na Badnjak prošle godine na snagu je stupila izmjena pravilnika o najvišim dopuštenim razinama buke Ministarstva zdravstva, čime je žičara dobila zeleno svjetlo za početak rada.

Broj putnika prvih je nekoliko mjeseci bio visok, no krajem travnja, kad su prestale vrijediti promotivne cijene, promet je počeo opadati. Karte za vožnju su stvarno paprene: odrasla osoba s područja Zagreba koja nema ZET-ov pokaz za vožnju do Sljemena i natrag mora platiti 70 kuna, a oni koji ne žive u Zagrebu i nemaju pokaz vožnju će platiti 125 kuna za odrasle, te 75 za mlade i umirovljenike. Kartu oni koji ne stanuju u Zagrebu moraju platiti i za djecu, i to 30 kuna.

ZET: Riječ je o kompleksnijim radovima

Informaciju o ponovnom prekidu rada žičare objavili su i službeno u ZET-u, te objasnili zašto radovi toliko dugo traju.

“Kao i na drugim žičarama, obavljanje godišnjeg servisa, koji je znatno kompleksniji i detaljniji od periodičnih mjesečnih servisa, uobičajeno je provoditi u ovom razdoblju godine zbog očekivano smanjenog broja korisnika u odnosu na ljetno i zimsko doba. Njime su obuhvaćene provjere i ispitivanja svih segmenata poput pogonskog sustava, pregleda užeta, stupova, sklopova kolotura, ispitivanje kočionog sustava, provjera glavnog upravljačkog sklopa te provjera svih elektroničkih sklopova i senzora.

Riječ je o uobičajenim periodičnim aktivnostima kako bi se ispunili svi tehnički i sigurnosni preduvjeti za daljnji siguran i nesmetan rad žičare”, poručili su.