Vruća tema

Kako su Telfar torbe postale traženije od Hermèsa i Chanela

Ove su torbe posebno tražene u preprodaji jer ih je gotovo nemoguće kupiti direktno od brenda

FOTO: TGM CREATIVE

Ako ste ikad otišli na službenu stranicu brenda Telfar mogli ste vidjeti da su sve njihove torbe, a ima ih 117 vrsta, potpuno rasprodane. Na tjednoj bazi imaju dropove novih komada koji se razgrabe u trenu pa ih zapravo u miru i bez brige da će vam nestati iz košarice dok tražite broj kartice, možete kupiti jedino putem stranica za preprodaju. Jedna od njih je i stranica Rebag koja je jučer objavila tzv. Clair report za 2022., a u kojem su naveli da Telfaru prvi put prosječno zadržavanje vrijednosti na sekundarnom tržištu premašuje sve brendove s dugogodišnjim nasljeđem koji su do sada vladali, uključujući i Hermès.

Posebno su tražene njihove suradnje s brendovima Ugg, Eastpak i Moose Knuckles jer se radi o rijetkim torbama koje se više nikad neće naći u prodaji. Charles Gorra, CEO Rebaga, za WWD je rekao da je cijena Telfar torbi u preprodaji gotovo dvostruka od originalne. “U Rebagu određujemo vrijednost brendova prema prosječnom zadržavanju vrijednosti na sekundarnom tržištu. Telfar komadi imaju prosječno zadržavanje vrijednosti od 195 posto što znači da poskupljuju gotovo dvostruko od originalne maloprodajne cijene. Za usporedbu, Hermès ima prosječno zadržavanje vrijednosti od 102 posto u preprodaji, Louis Vuitton 82 posto, a Chanel 87 posto.”

Telfar torbe danas dakle imaju jednak status ovim kultnim brendovima dok oni paralelno dižu cijene i smanjuju proizvodnju kako bi si povećali vrijednost na tržištu. Razlika je u tome što Telfar torbe nisu skupe u startu odnosno mnogi tvrde da su demokratizirali tržište luksuznih torbica. Cijene im se kreću od 150 do 257 dolara ovisno o veličini torbe koju odaberete.

KAKO JE TELFAR POSTAO TELFAR

Telfar je prije 17 godina pokrenuo Telfar Clemens. Tada mu je bilo samo 19 godina, a tadašnji cilj bio mu je stvoriti brend koji će nuditi dekonstruirane svakodnevne komade. Njegova kultna torba zato je prvotno bila kreirana tako da izgleda poput papirnate vrećice iz trgovine. Predstavljena je u kolekciji jesen/zima 2014. godine, a popularna je postala tek 2017. godine kada je dobila i nove inačice i veličine. Clemensu je u tome pomoglo osvajanje CFDA/Vogue Fashion Fund nagrade koja uključuje 400 tisuća dolara potpore. Dizajner je to očito jako pametno iskoristio i uz pomoć nagrade dodatno uložio u razvoj torbe i pronalaženje prave publike za nju.

Danas ne postoji street style galerija u kojoj nećete pronaći barem jednu Telfar torbu. Dolaze u tri veličine i 47 različitih boja, a suradnje s drugim brendovima događaju se nekoliko puta godišnje i još su popularnije od originalnih modela. Njihovu popularnost sada je dodatno potvrdio ovaj zbilja povijesni izvještaj iz Rebaga.

DEMOKRATIZACIJA LUKSUZNIH TORBI

Telfaru se pripisuje demokratizacija ponude luksuznih torbi zbog relativno niskih cijena, ali i činjenice da je jedan crni dizajner uspio progurati se na tržištu kojim su tradicionalno vladali bijelci. A sada ih je očito i pobijedio. Osim toga, Telfar je od samog početka uniseks brend i ne dijeli svoje torbe prema rodu kojem bi društveno uvjetovano trebale biti namijenjene.

Telfar torba tako postaje više od modnog dodatka, ona je svojevrsni znak političkog aktivizma i bunta. Ona je k tome simbol revolucije na tržištu luksuznih modnih dodataka koje je prirodno postalo inkluzivno jer kupci to traže i iz godine u godinu od te čuvene 2017. to demonstriraju. Hermés, Louis Vuitton i drugi brendovi mogli bi stoga dvaput razmisliti o svojoj strategiji dizanja cijena kako bi bilo još ekskluzivniji i razmotriti opcije demokratiziranja vlastite ponude.