Mlada dizajnerica Alison Ivašić ušla je u finale jednog od najstarijih modnih natječaja. Razgovarali smo s njom
Ivašić će sudjelovati na finalnoj reviji tijekom sajma obuće MICAM u Milanu u rujnu
Alison Ivašić, mlada magistra modnog dizajna i dizajnerica u zagrebačkom brendu Holographik Workshopu, prošla je u finale Mittelmode, jednog od najstarijih natjecanja za mlade dizajnere koje se u Italiji održava već 30 godina. Mittelmoda svake godine primi prijave studenata i onih koji su netom završili studij s više od 600 fakulteta iz 71 različite zemlje svijeta. Ivašić je ove godine odabrana među 26 najboljih mladih dizajnera iz 13 zemalja, a u rujnu će prikazati svoju kolekciju na reviji tijekom sajma obuće MICAM u Milanu.
Ivašić je potvrdu u prolasku u finale dobila u ponedjeljak, 31. srpnja, točno mjesec dana nakon zatvaranja prijava kojih su, kažu iz Mittelmode, ove godine primili rekordan broj. “U tom trenutku nisam mogla vjerovati i činilo mi se nestvarno jer znam da se na tako velike natječaje prijavljuju i izabiru studenti s prestižnih fakulteta diljem svijeta” rekla nam je mlada dizajnerica. “Biti priznat od strane struke i biti na popisu uz 26 dizajnera iz cijelog svijeta je zbilja predivno. Jako sam zahvalna i sretna da se trud isplatio. Ovim putem želim zahvaliti svojim najbližima na potpori i pomoći te naravno mentorima Jasminki Končić i Duji Kodžomanu što su me vodili kroz proces nastajanja kolekcije.”
Diplomska kolekcija o radničkoj odjeći rudara
Kolekcija s kojom je Ivašić prošla u finale zove se KOVARI, a nastala je, kaže nam, “2022. godine u sklopu diplomskog rada na Tekstilno-tehnološkom fakultetu pod mentorstvom prof. art. dr. sc. Jasminke Končić i asistenta mag. ing. des. text. Duje Kodžomana.” Naziv kolekcije znači rudari i dolazi od talijanske riječi cava što označava rudnik, a sam diplomski rad nosio je naziv “Antimodni elementi radničke odjeće rudara Labinštine u oblikovanju kolekcije modne odjeće” pa se sukladno tome kolekcija sastoji od ženskih i muških odjevnih predmeta s fokusom na radničku odjeću i detalje.
“U kolekciji se analizira pojam uniforme kao radne odjeće i njezina povezanost s kontekstom antimode te se na suvremeniji način, rekonstrukcijom krojne slike i korištenjem grafičkih elemenata poput simbola, slogana i signala revitaliziraju radna i svečana odjeća labinskih rudara.” Ivašić je kroz pojedine odjevne predmete detaljno istraživala funkciju, formu i materijale od kojih je spomenuta odjeća izrađena, koristila je laserski izrađene gumbe, kopče i pločice od pleksiglasa, ručno rađeni bubreći tisak i etikete sa simbolima i elementima značajnim za rudarstvo Labinštine.
A osim doslovnim vizualnim elementima radničke odjeće rudara, kolekcija zadire i u antimodni značaj te “vrijednost labinske rudarske baštine koja je imala ključnu ulogu u oblikovanju labinske kulture i identiteta.” Dizajnerica, otkrila nam je, trenutačno čeka daljnje detalje o finalu od strane Mittelmode, a za sada je jedino poznato da će se 18. rujna održati revija svih finalista. Držimo fige.