FOTO: PR

5 mladih modnih dizajnera koji će se predstaviti na ovogodišnjemu Dipmodu

Revije će se održati 9. studenog u 19 sati u Francuskom paviljonu

Modni događaj

5 mladih modnih dizajnera koji će se predstaviti na ovogodišnjemu Dipmodu

Revije će se održati 9. studenog u 19 sati u Francuskom paviljonu

FOTO: PR

U četvrtak, 9. studenog u 19 sati, u Francuskom paviljonu Studentskog centra u Zagrebu održat će se DIPMOD_8_9, revija diplomskih kolekcija studenata Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Diplomanti koji ove godine predstavljaju svoje radove su Dora Busak, Alison Ivašić, Ana Majdandžić, Jelena Obadić i Vicko Racetin, a gosti su studenti s prve godine diplomskog studija; Ema Bukovac, Lucia Cota, Klaudia Curman, Katarina Galović, Ena Jelić, Magdalena Juričić, Katarina Matulin, Ines Peić Tukuljac, Rea Peternel, Ema Šram, Marko Marić i Antea Zimaj.

Dora Busak s kolekcijom ÒSLONAC

Dora Busak kolekciju ÒSLONAC temelji na proučavanju dizajnerskog opusa svoje majke koja je 1980-ih godina i sama bila dizajnerica tekstila. Prožeta je snažnim autobiografskim elementima u kojima je majčin lik preveden u lik heroine. Njegujući intimni pristup, sagledava majčin lik kroz prizmu samohranog roditeljstva, a koncept rada i izrade modne kolekcije temelji na istraživanju njezinih radova i fotografija koje je preuzela iz obiteljskih albuma. Kolekcija ÒSLONAC osuvremenjeni vraća nas u doba 80-ih kojima se moćno odijelo nameće kao dominantna modna silueta kolekcije.

Alison Ivašić s kolekcijom KOVARI

Alison Ivašić istražuje kulturu rudarenja kao oblik kolektivne memorije i prepoznatljivog identiteta grada Labina. U oblikovanju kolekcije KOVARI istražuje načine prevođenja jezika antimodne rudarske odjeće u odjeću modnog koda. Modni jezik minimalističkog predznaka dizajnerica oblikuje rekonstruirajući krojnu sliku odjevnih elemenata radne i svečane odjeće rudara. Poštujući antimodni uniformni jezik, unutar kolekcije pronalazimo rodno neutralne odjevne predmete organizirane u šest odjevnih kombinacija. Uz dominantno sivo-plavi kolorit, dizajnerica kao autorski jezik brendira govor zavičaja, a grafičke elemente rudarskih simbola, slogana i signalizacije digitalno redizajnira u autorske etikete za odjeću i dugmad.

Ana Majdandžić s kolekcijom 4T+2

Ovdje je riječ o upečatljivoj modnoj naraciji koju dizajnerica temelji na Galenovoj teoriji temperamenata. Istražujući suodnos temperamenta, osobnosti i odijevanja, dizajnerica snažnim koloritom oblikuje šest ekspresivnih modnih silueta koje su odjevni ekvivalent za četiri tipa temperamenata. Kolerik, melankolik, flegmatik, sangvinik te dva tipa osobnosti, ekstrovert i introvert za Anu Majdandžić zadani su konceptualni okvir kolekcije koji je dodatno naglašen i ekspresijom lica. Lice kao sredstvo komunikacije s okolinom dizajnerica pokriva ručno pletenim oglavljima koja predstavljaju pojednostavljeni izraz lica svakog od navedenih tipova.

Jelena Obadić s kolekcijom De-Forme

Jelena Obadić istražuje odnos arhitekture, mode i pojedinca. Modno odijevanje i arhitektonsko djelo dizajnerica izjednačuje s pojmom nastambe koja komunicira s okolinom. Na konkretnom primjeru arhitektonskih djela Jacquesa Herzoga, dizajnerica istražuje primarno protektivnu funkciju odjeće te estetske i konstrukcijske elemente kao počelo za oblikovanje odjevne forme. Kolekcijom dominiraju materijali izraženih tekstura te monokromatska paleta s reduciranom upotrebom kolorističkog akcenta. Izjednačavajući modeliranje kroja s izradom arhitektonskog crteža, kolekcija De-Forme predstavlja dosljedno, ali ne i doslovno pretvaranje jezika arhitekture u odjevni znak, te njegovo prilagođavanje estetici modnog dizajna.

Vicko Racetin s kolekcijom [grand]-PA

Vicko Racetin u kolekciji [grand]-PA autoreferencijalno progovara o vlastitom djetinjstvu i povezanosti s djedom. U koncipiranju kolekcije fokusira se na pojmove grand kao sinonim za veliko te kratice P i A koje simboliziraju riječ Personal Association odnosno osobnu povezanost. Navedeni pojmovi postaju zadatkom kolekcije u kojoj svjedočimo neprekidnoj igri između predimenzioniranih i standardnih odjevnih silueta kao metafori toplog odnosa djeda i unuka. Vuna, rukotvorstvo i pletenje dizajnerova su nostalgična potraga za izgubljenim vremenom u kojem su tekstilno okruženje suknenih materijala i cerada, snopova užadi i plastičnih igala za krpanje ribarskih mreža postali dizajnerovom nježnom modnom poetikom.

Stručni žiri ove godine čine modni fotograf Jakov Baričić, prošlogodišnja pobjednica Mihaela Brajković, art direktorica manifestacije Jasminka Končić, modna dizajnerica Marija Kulušić, i stilistica Ana Nikačević. Autorsku glazbu potpisuje Društvo99, a ulaz na reviju je slobodan. Vidimo se.