Woman power

Tko je Francesca Bellettini, žena koju mediji nazivaju najmoćnijom direktoricom u svijetu mode

Direktorica Saint Laurenta u je srpnju postala i zamjenica izvršnog direktora za razvoj brendova u Keringu

Chief executive officer of Yves Saint Laurent, Francesca Bellettini arrives for a state dinner with the French President and the Italian President at the Elysee Palace in Paris, on July 5, 2021. (Photo by Ludovic MARIN / AFP)
FOTO: AFP

Francesca Bellettini krajem srpnja postala je zamjenica izvršnog direktora za razvoj brendova u Keringu. Posao je to koji će obavljati paralelno uz posao direktorice u Saint Laurentu koji je već pretvorila u kompaniju koja zarađuje više od milijarde dolara godišnje. Bellettini od sada nadgleda i brendove Gucci, Bottega Veneta, Balenciaga te Alexander McQueen koji su također u vlasništvu grupacije Kering. Zbog toga ju je portal Business of Fashion nazvao najmoćnijom ženskom direktoricom u luksuznom sektoru modne industrije.

Tu si je reputaciju Belletinni već zacementirala sa svojim radom u Saint Laurentu u kojem je postala prepoznatljiva po vrlo jasnoj i oštroj strategiji marketinga. Belletinni je savršeno spojila jasnu komunikaciju s dizajnerskim izričajem kreativnog direktora Anthonyja Vaccarella i pogodila jackpot. “Kad razjasnite koja je točno pozicija brenda na tržištu, sve se stvari poklope” kazala je u podcastu Business of Fashiona na ovu temu. Kako je to točno učinila?

Od investicijske bankarice do najmoćnije modne direktorice

Francesca Bellettini u mladim je danima napustila rodnu Italiju kako bi počela raditi kao investicijska bankarica u Goldman Sachsu. Nakon toga je u istom sektoru radila u bankama Deutsche Morgan Grenfell i Compass Partners International da bi se 1999. vratila u Italiju i sasvim promijenila industriju u kojoj će nastaviti svoju karijeru. Sve je započelo u odjelu poslovnog planiranja i razvoja Prada grupe i kasnije u Helmutu Langu. Bellettini je tu stekla prvo iskustvo u modnoj industriji prije no što se prije točno 20 godina pridružila grupi Kering.

Karijeru u Keringu započela je kao direktorica strateškog planiranja i svjetskog trgovanja u brendu Gucci. Pet godina kasnije prešla je u brend Bottega Veneta gdje je radila kao direktorica globalne prodaje i komunikacije da bi se 2013. napokon pridružila Saint Laurentu kao predsjednica i direktorica brenda. “Uspostavila je kulturu tvrtke koja potiče kreativnost, autentičnost i agilnost, održavajući aktivnu dinamiku kuće i održivu putanju rasta, izgrađenu na čvrstim temeljima. Bellettinino vodstvo potaknulo je širenje kuće i omogućilo da se identitet Saint Laurenta uzdigne, pomiče granice naprijed, ali pritom i ostaje vjeran temeljnim vrijednostima kuće”, riječi su kojima Kering opisuje doprinos Francesce Bellettini njihovoj grupaciji.

A to potvrđuju i brojke. Bellettini je u Saint Laurent stigla s jednim zadatkom koji joj je dao vlasnik grupacije Francois-Henri Pinault – da brend dosegne prodaju od milijardu dolara godišnje. Nakon četiri godine na čelu brenda, to se i dogodilo i Saint Laurent je trenutačno jedan od najuspješnijih brendova u čitavoj grupaciji koju s 10 milijardi eura prodaje godišnje još uvijek predvodi Gucci.

Što cijeli Kering može naučiti na primjeru Saint Laurenta

Bellettini je u Saint Laurent stigla prije 10 godina te je zamijenila dotadašnjeg predsjednika brenda Paula Deneuveua. Pinault je bio ozbiljan oko svog cilja da dosegne prodaju od milijun dolara, a Bellettini je znala točno što treba učiniti. Kad se komunikacija u svakom smislu (kampanje, priopćenja za medije, revije i sve ostalo što se plasira u javnost) dobro uskladi s vizijom kreativnog direktora, neuspjeh je praktički nemoguć. Kvalitetu svog pristupa najbolje je demonstrirala u tranziciji koju je brend prošao kad ga je 2016. napustio kreativni direktor Hedi Slimane.

Slimane je iz Saint Laurenta otišao ljutit jer s kompanijom nije uspio postići dogovor oko novog ugovora nakon četiri godine rada pa ih je tužio za potplaćenost. Tužbu je dobio te mu je Kering morao platiti 9,3 milijuna eura za sve odrađene poslove koje mu nisu platili. Osim toga, Slimane je bio jedan od najuspješnijih kreativnih direktora u tom brendu. Zarada je za njegovog mandata rasla iz godine u godinu, a vratio je i couture liniju kuće. Nakon što je brend napustio u tako lošim odnosima, očekivalo se da će se to odraziti na performans, no Francesca Belletti konce je čvrsto držala u svojim rukama te je napravila ono što gotovo nikome drugome ne uspijeva – održala je rast brenda i nakon što ga je napustila zvijezda.

Kering jako dobro zna koliko štete brendu može prouzročiti odlazak zvučnog kreativnog direktora čemu svjedoče trenutačno u kući Gucci kojoj prodaja opada nakon odlaska Alessandra Michelea. Stoga je to da je Saint Laurent nastavio rasti kad je u kuću došao Anthony Vaccarello bilo gotovo nevjerojatno. Činjenica da ju je Financial Times prošle godine uvrstio na listu 25 najutjecajnijih žena svijeta zato uopće ne čudi. Osim te titule, Bellettini ima i odlikovanje francuske Legije časti iz 2019., članica je izvršnog odbora Fédération de la Haute Couture et de la Mode koja organizira tjedan (visoke) mode u Parizu te je od 2019. predsjednica Chambre Syndicale de la Mode Féminine, francuske komore za žensku modu, a k tome je i česta gošća na službenim večerama Emanuela Macrona. Njezin dolazak na tako visoku poziciju kao i kupnja udjela u kući Valentino, najavljuju novi smjer za grupaciju Kering čije rezultate jedva čekamo popratiti.