Detalji strašne nesreće na A3 kod Novske. Stručnjak: 'Dosad se uvijek radilo o greški vozača'

Profesor s Fakulteta prometnih znanosti objašnjava što se moglo dogoditi

Željko Šarić
FOTO: Screenshot/RTL Danas

Jutros oko 7:15 dogodila se teška prometna nesreća na autocesti A3 između Novske i Okučana u južnoj prometnoj traci. U nesreći je poginuo stariji par. U stražnji dio njihova auta njemačkih registarskih oznaka udario je kamion i odbacio ga na ogradu između dva smjera autoceste.

Ovo nije prva teška prometna nesreća na dionici autoceste između Novske i Okučana. Profesor s Fakulteta prometnih znanosti Željko Šarić najavljuje da će u okviru svojih aktivnosti na fakultetu pregledati tu lokaciju. “Autocesta A3 s ovom dionicom je najopterećenija autocesta u Hrvatskoj kroz koju je prošle godine prošlo više od 21 milijuna vozila”, navodi.

Šarić dodaje da je za bilo kakvu analizu potrebno sagledati sve činjenice. “Vidljivo je da je na toj dionici jako velik udio teretnih vozila koji utječu na prometni tok i zagušuju ga”, objasnio je u razgovoru za RTL Danas.

‘Uvijek se radilo o greški vozača’

Navodi da do sada pregledavanjem lokacija prometnih nesreća na cijeloj autocesti nisu utvrdili da bi uzrok prometne nesreće mogao biti u značajkama ceste. “Do sada se uvijek radilo o greški vozača koji su nesreće uzrokovali svojim ponašanjem”, dodaje Šarić.

Prema zasad neslužbenim informacijama, automobil je bio zaustavljen na traci koja služi za vožnju. Šarić smatra da bi najbolja prevencija bila djelovanje prema vozačima – preventivno i represivno educiranje o ponašanju.

“Ono što upravitelji cesta mogu napraviti u ovim situacijama je zaštititi vozača ako već naprave određenu grešku. Na ovoj lokaciji, to je napravljeno. Na primjer, tako imamo rubne linije koje vibriraju kada vozilo pređe preko njih, upravo da upozore vozača da je izašao iz svoje prometne trake”, kazao je Šarić.

Gotovo polovica sudara s teretnim vozilima

Podsjeća i na sve tvrde elemente, poput stupova koji se nalaze uz cestu kako prilikom slijetanja s ceste ne bi došlo do teških posljedica. Navodi da je na autocesti A3 više od 40 posto prometnih nesreća s poginulim osobama s teretnim vozilima.

“Savjet vozačima je da budu svjesni da vozači teretnih vozila nemaju manevarske sposobnosti kao vozači osobnih vozila i da je njihov zaustavni put znatno duži. Samim time imaju težu mogućnost u reakciji”, poručio je Šarić.