HŽ će vjerojatno poslati demanti na ovu vijest: Austrija uvodi luksuzne noćne vlakove koji idu 230 km na sat

Neke od linija imat će i tuševe za ptunike, kažu

Passengers walk in front of a high speed train ICE in the central station in Munich, southern Germany, during a wage strike by German train drivers on September 4, 2021. - Germany's train drivers union GDL launched fresh strikes affecting passengers and freight traffic that will last longer than previous stoppages, as a wage dispute with managers escalates. (Photo by Christof STACHE / AFP)
FOTO: AFP

Austrijska javna željeznička tvrtka OeBB predstavila je u subotu najnoviju generaciju noćnih vlakova u Europi u vrijeme kada se ovaj sporiji, ali mnogo manje zagađujući način prijevoza od aviona, počinje vraćati u modu.

U usporedbi sa starim noćnim vagonima, koji su bili pomalo sumorni, ovo je “veliki luksuz. Ludo”, rekla je AFP-u 69-ogodišnja umirovljenica Rosemarie. Novi noćni vlakovi predstavljeni su u Beču povodom obilježavanja 100. obljetnice austrijske tvrtke.

Tuševi za putnike do Hamburga

“Svaki kilometar vlakom je kilometar za zaštitu klime” i “doprinos boljoj budućnosti”, rekla je austrijska ministrica okoliša Leonore Gewessler za AFP. Putnici u vlakovima koji bi trebali biti stavljeni u promet 10. prosinca na liniji Beč-Hamburg i Innstruck-Hamburg imat će više komfora, među ostalim i tuševe.

Ti vlakovi koji mogu voziti do 230 km/h pomalo će se uvoditi u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Italiji i Nizozemskoj. U Francuskoj zeleno svjetlo još treba dati uprava za nacionalne željeznice.

Udvostručiti broj putnika do 2030.

Austrijska kompanija do 2030. godine namjerava udvostručiti broj putnika u noćnim vlakovima, a i mnoge druge europske tvrtke sudjeluju u oživljavanju noćnih vlakova koji su gotovo nestali 2010-ih.

No ta želja suočava se s cijenom potrebnog materijala za zamjenu vagona često starih i više desetljeća, brojnim noćnim radovima na prugama koji ometaju noćni promet te nisku isplativost ove vrste prijevoznog sredstva.