Izračun nakon sastanka u Vladi: ‘Građani će na sniženim cijenama uštedjeti 2 i pol eura tjedno’

Stručnjak za maloprodaju Drago Munjiz kazao je da bi trgovci i sami snizili cijene jer one uvijek padaju nakon sezone

Screenshot: RTL
FOTO: Screenshot: RTL

Nakon najave da će Vlada spustiti cijene za 1300 proizvoda, zatim ispravka da je ipak riječ o njih 360, pa tvrdnji kako je zapravo riječ o tek manjem broju artikala, danas je prvu konkretniju informaciju dao šef Fortenove Fabris Peruško.

“Mi ćemo već od petka krenuti s određenim akcijama na 360-ak proizvoda plus tisuću na kojima ćemo ići sa sniženjima. Cilj je i nama kao kompaniji koja je velika i koja ovisi o makroekonomskim zbivanjima da inflacija u Hrvatskoj bude manja”, kazao je. Stručnjak za maloprodaju Drago Munjiz kazao je pak da bi trgovci i sami snizili cijene jer one uvijek padaju nakon sezone.

“Ove sezone se vidjelo da potrošnja malo šteka. Osobito zbog pada cijena bitnih sirovina, kao što je kukuruz, sasvim je sigurno da bi oni i sami napravili nešto slično. Sad uz određene smjernice Vlade to je malo više strukturirano”, komentirao je večeras za RTL vladine pregovore s trgovačkim lancima.

Sniženje od šest posto

“Ako će stvari biti stabilne, neće biti suša, poplava, COVID-a, ratova, možemo reći da cijene globalno padaju i to se dešava zadnjih dva, tri mjeseca. Budući da smo mi izrazito turistička zemlja, nije bilo mudro spuštati cijene u šestom mjesecu, za trgovce je povoljnije da to naprave u devetom i da to naprave jače, na većem broju artikala, s većim popustima i u suradnji s dobavljačima”, objašnjava.

Munjiz tvrdi da će cijene, kada se vrate na stanje od 31. prosinca, biti niže za šest posto. “Konzum je najavio još dodatnih 1000 artikala, vjerujem da će svi to slijediti. Ako je prosječna tjedna košarica 40 eura, šest posto je 2,4 eura. Tako da bi građani tako uštedjeli 10-ak eura mjesečno, što je s jedne strane simbolično”, kazao je.

“Zakon ponude i potražnje, ako će potrošnja ispuhivati, cijene će ići dolje, trgovci će se boriti da povećaju količine i financijski promet. I potrošači imaju utjecaj na cijene, ovisno koliko i što trošimo”, komentirao je i dodao da smatra kako smanjivanje cijena nema veze s predstojećim izborima već da trgovci rade sebi u korist.