Kopilot kapetanu usred leta prijetio da će ga upucati: 'Preusmjeri zrakoplov i ubit ću te!'

Čeka se suđenje kopilotu zbog svađe koja je s kapetanom izbila u kokpitu

Delta Air Lines Boeing 767-300(WL) at Brussels Airport, IATA: BRU, ICAO: EBBR, also informally called Brussels-National Airport or Brussels-Zaventem Airport during a rainy day with dark clouds. The Boeing 767 wide-body passenger plane with winglets of Delta Airlines carrier has the registration N191DN and is powered by 2x PW jet engines. Delta or DAL is a major airline of the United States, a legacy carrier with headquarters in Atlanta, Georgia member of SkyTeam aviation alliance. Delta is the second largest airline in the world by passenger traffic and fleet size. The current Boeing 767 docked at the airport terminal is preparing for departure to New York, USA with flight number DL141 while airport workers load luggage and cargo. Brussels, Belgium on September 2023 (Photo by Nicolas Economou/NurPhoto) (Photo by Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
FOTO: NurPhoto via AFP

Dvojica pilota, točnije kopilot i kapetan, komercijalnih zrakoplova u Salt Lake Cityju završili su na sudu jer je jedan od njih prijetio da će upucati drugog zbog prijedloga da preusmjere let zbog hitne medicinske pomoći putnika, piše NBC.

Bivši pilot Delta Air Linesa Jonathan J. Dunn (42) 18. listopada 2023. optužen je za ometanje letačke posade. Incident se dogodio 2022. godine u kokpitu zrakoplova koji je letio iz Atlante u Salt Lake City. Kapetan, koji nije imenovan u sudskim dokumentima, predložio je preusmjeravanje njihovog komercijalnog leta u Grand Junction u Colorado zbog putnika kojemu je pozlilo. Dunn, koji je na tom letu bio kopilot, tome se usprotivio i više puta prijetio da će pucati u kapetana, kojeg je optužio da je poludio, stoji u sudskim dokumentima.

Odvjetnik kopilota pokušao je svađu okarakterizirati kao nesporazum, dok su je tužitelji opisali kao teški prekršaj. Bude li proglašen krivim, kopilotu prijeti kazna od čak 20 godina zatvora. Sudac Jared C. Bennett odredio mu je 12. ožujka kao datum suđenja. Odvjetnik optuženog kopilota ustvrdio je da ga ne treba smatrati opasnim, podsjetivši suca da njegov klijent nema kriminalnu prošlost.

Imao dozvolu za oružje

Dunn je priznao da je prijetio kapetanu, no rekao je da se samo šalio. Kapetan prijetnje nije shvatio kao šalu i rekao je tužiteljima da se bojao da će ovaj zaista pucati u njega jer od Uprave za sigurnost prometa ima dozvolu za nošenje vatrenog oružja na letu. U međuvremenu mu je dozvola oduzeta, a više nije ni zaposlenik zrakoplovne kompanije.

Program kojim se nekim pilotima dopušta nošenje oružja na domaćim letovima pojavio se kao sigurnosna mjera nakon terorističkih napada 11. rujna 2001., rekao je Ross Aimer, zrakoplovni stručnjak i izvršni direktor Aero Consulting Expertsa. Nakon što je vlada shvatila da bi bilo preskupo imati maršala zrakoplovstva na svakom letu, dopustila je pilotima kao što je Dunn da se dobrovoljno prijave za program obuke kako bi postali savezni časnici pilotske palube.

Piloti koji sudjeluju u programu moraju proći provjeru i pohađati obuku u saveznom centru za provođenje zakona u Novom Meksiku prije nego što dobiju ovlaštenje za nošenje oružja u zrakoplovu, navodi TSA. ”Postoje opsežni protokoli vezani za to kako nosite ovo oružje. Ne biste ga trebali vaditi iz kokpita, pa čak ni iz futrole, osim ako je apsolutno neophodno”, rekao je Aimer.

Stalno stvarao probleme

Svi komercijalni piloti prolaze obuku o tome kako mirno riješiti nesuglasice i dužni su odmah prijaviti ako kolega pokazuje znakove zabrinjavajućeg ponašanja, dodaje.

Svađa između dvojice pilota se dogodila na posljednjoj dionici trodnevne rotacije koju su Dunn i kapetan zajedno završili. Kapetan je rekao da je imao problema s Dunnom koji je dovodio u pitanje njegove odluke tijekom cijele rotacije i pokušavao biti, kako je on to nazvao, “kapetan na desnom sjedalu”.

Sudac je optuženom naredio da prije suđenja preda svoju putovnicu, kao i svo vatreno oružje kojemu ne može pristupiti oružju prije suđenja niti smije kontaktirati svjedoke u slučaju.