Nakon nedavnog skandala s božićnim kolačem, Italija uvodi nova stroža pravila za influencere: 'Divlji zapad je gotov'

Pravila će se u početku primjenjivati ​​na kreatore sadržaja s više od milijun pratitelja

(FILES) Italian blogger Chiara Ferragni poses prior to the Fendi catwalk show for the Women Fall/Winter 2022/2023 collection on the second day of the Milan Fashion Week in Milan on February 23, 2022. Italy's Instagram star Chiara Ferragni is being investigated for fraud over a charity cake deal in which she suggested erroneously that the proceeds would help children with bone cancer. The fashion entrepreneur with 29.5 million followers on Instagram is at the heart of a scandal surrounding her 2022 endorsement of a pandoro cake -- a Christmas treat similar to a panettone -- purportedly to raise funds for children undergoing treatment at a Turin hospital. (Photo by MIGUEL MEDINA / AFP)
FOTO: AFP

Za talijanske influencere uskoro bi mogla važiti ista pravila kao i za tradicionalne medije, kada objavljuju sadržaj na društvenim mrežama. Njihove aktivnosti bit će pod nadzorom Talijanske agencije za komunikacije (AGCOM), piše BBC.

Pravila će se u početku primjenjivati ​​na kreatore sadržaja s više od milijun pratitelja. “Divlji zapad influencera je gotov”, poručio je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella.

“Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati prilagoditi”, rekao je za novine La Repubblica.

Kazne do 250.000 eura

U praksi, to znači da će se istaknuti influenceri suočiti s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno označiti suradnju brendova ili “otkriti svoje komercijalne interese”.

Predložene smjernice također imaju za cilj zaštititi djecu, s novim setom propisa koji uključuju stroge kazne za influencere koji ne oglašavaju ispravno svoju suradnju s brendom i vlastite komercijalne interese, s kaznama do 250.000 eura.

AGCOM je u priopćenju rekao da će se njegove mjere odnositi na “komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti”. U slučaju plasmana proizvoda, “influenceri su dužni umetnuti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja”, stoji u priopćenju.

Skandal poznate talijanske influencerice

Mnogi bi ovu odluku AGCOM-a mogli povezati s nedavnim skandalom u koji je bila upletena talijanska influencerica Chiara Ferragni, ali šef agencije je zanijekao povezanost.

Naime, u prosincu je Ferragni, koja ima gotovo 30 milijuna pratitelja na Instagramu, kažnjena s više od milijun eura jer je tvrdila da će prodaja “dizajnerskog” božićnog kolača pomoći u financiranju dječje bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača donirao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.

Influencerica je kasnije objavila da je to bila “pogreška u dobroj vjeri” jer je “povezala komercijalnu aktivnost s dobrotvornom”.

U Francuskoj moguća i zatvorska kazna

Prošlog je tjedna talijanska policija objavila da će protiv Ferragni biti pokrenuta službena istraga zbog prevare u vezi s božićnim kolačem.

Stroža pravila za influencere prošle su godine uvedena u nekim drugim europskim zemljama. U lipnju je Francuska donijela zakon prema kojem se influenceri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. To je bio prvi put da je posao influencera zakonski definiran u Europi.

Europska komisija je u listopadu prošle godine najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influencera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati “slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratitelji imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije”.