Nakon nedavnog skandala s božićnim kolačem, Italija uvodi nova stroža pravila za influencere: 'Divlji zapad je gotov'
Pravila će se u početku primjenjivati na kreatore sadržaja s više od milijun pratitelja
Za talijanske influencere uskoro bi mogla važiti ista pravila kao i za tradicionalne medije, kada objavljuju sadržaj na društvenim mrežama. Njihove aktivnosti bit će pod nadzorom Talijanske agencije za komunikacije (AGCOM), piše BBC.
Pravila će se u početku primjenjivati na kreatore sadržaja s više od milijun pratitelja. “Divlji zapad influencera je gotov”, poručio je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella.
“Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati prilagoditi”, rekao je za novine La Repubblica.
Kazne do 250.000 eura
U praksi, to znači da će se istaknuti influenceri suočiti s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno označiti suradnju brendova ili “otkriti svoje komercijalne interese”.
Predložene smjernice također imaju za cilj zaštititi djecu, s novim setom propisa koji uključuju stroge kazne za influencere koji ne oglašavaju ispravno svoju suradnju s brendom i vlastite komercijalne interese, s kaznama do 250.000 eura.
AGCOM je u priopćenju rekao da će se njegove mjere odnositi na “komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti”. U slučaju plasmana proizvoda, “influenceri su dužni umetnuti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja”, stoji u priopćenju.
Skandal poznate talijanske influencerice
Mnogi bi ovu odluku AGCOM-a mogli povezati s nedavnim skandalom u koji je bila upletena talijanska influencerica Chiara Ferragni, ali šef agencije je zanijekao povezanost.
Naime, u prosincu je Ferragni, koja ima gotovo 30 milijuna pratitelja na Instagramu, kažnjena s više od milijun eura jer je tvrdila da će prodaja “dizajnerskog” božićnog kolača pomoći u financiranju dječje bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača donirao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.
Influencerica je kasnije objavila da je to bila “pogreška u dobroj vjeri” jer je “povezala komercijalnu aktivnost s dobrotvornom”.
The debacle of @ChiaraFerragni's Christmas cake shows the age of the marketing influencer may be waning, @SandersonRach writes (via @opinion) https://t.co/X5XRaR39fT
— Bloomberg (@business) January 10, 2024
U Francuskoj moguća i zatvorska kazna
Prošlog je tjedna talijanska policija objavila da će protiv Ferragni biti pokrenuta službena istraga zbog prevare u vezi s božićnim kolačem.
Stroža pravila za influencere prošle su godine uvedena u nekim drugim europskim zemljama. U lipnju je Francuska donijela zakon prema kojem se influenceri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. To je bio prvi put da je posao influencera zakonski definiran u Europi.
Europska komisija je u listopadu prošle godine najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influencera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati “slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratitelji imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije”.