Vozač relija analizirao Banožićevu nesreću: 'Sigurno pretjecati ne zna 90 posto vozača'

Juraj Šebalj istaknuo je neke od najvećih problema na hrvatskim cestama

FOTO: Screenshot YouTube / 24 sata

Juraj Šebalj, vozač relija utrka, analizirao je sigurnost u prometu i navike vozača nakon prometne nesreće koju je u subotu skrivio bivši ministar obrane Mario Banožić. Šebalju se čini da je Banožić precijenio udaljenosti između automobila. ”Pretjecanje u magli je svjestan izbor vozača”, istaknuo je Šebalj za N1.

“Svakome se može dogoditi da se precijeni. Potpuno je jasno da kada ne vidite izlaz iz te magle, da vidite gdje ćete se vratiti ne idete u pretjecanje. Pretjecanje, kada govorimo o dvosmjernom prometu, jedan je od najopasnijih oblika ponašanja u prometu”, podsjetio je i dodao da su neke stvari o Banožićevoj nesreći i dalje nepoznanica.

Ne zna se, kaže, je li itko od sudionika u nesreći kočio ”ili je naš ministar pokušavao dati sve od sebe i dati gas do daske”. ”Je li bio spreman na pretjecanje? Ne znamo. Taj auto je dizel koji nije pretjerano jak, to je mrcina na kotačima od dvije i pol tone. Za takvo pretjecanje čovjek mora biti spreman i stisnuti gas ranije i tako dalje”, pojasnio je vozač relija.

‘Vozači ne znaju pretjecati’

Šebalj je ustvrdio i da ”90 posto vozača ne zna sigurno pretjecati”. ”Za pretjecanje vam treba puno podataka i malo vozačke vještine. Da bi se stalo sa 100 kilometara na sat na nulu potrebna su 32 do 40 metra. Vi kad se vozite uopće ne računate u tim metrima nego ljudski mozak računa u sekundama, u nekom prostoru”, rekao je, a zatim objasnio kako bi to trebalo zapravo izgledati.

“Niža brzina ako je ručni mjenjač. I morate se lagano zaletiti, prije toga već dobijete određenu brzinu. Ako hoćete pretjecati, morate se što bliže približiti automobilu ispred vas. Tu kršite jedan, ajmo reći, propis, i onda lagano u nižu. Stisnite gas već lagano ranije i počnite ubrzavati da dođete ovom na stražnjicu i nakon toga se izbacite van. Naravno već prije toga ste vidjeli da nema nikoga i u tom trenutku imate početnu brzinu i vi ste pretjecanje auta napravili za 3-4 sekunde. Ako niste spremni onda vam treba 10 sekundi. Dvosmjerna cesta je jedan od najopasnijih oblika prometa koji postoji”, kaže.

Mobiteli je najveći neprijatelj

Komentirao je i zloglasnu ”staru zagorsku” cestu poznatu po gotovo svakodnevnim prometnim nesrećama. “Mene je strah voziti se po staroj zagorskoj. Da ljudi nemaju telefone onda me ne bi bilo strah”, kaže Šebalj i dodaje da su mobiteli jedna od najopasnijih stvari u prometu.

Ni prometni znakovi na hrvatskim cestama, kaže, nisu baš savršeni.

”Na 70 posto radova koje mi vidimo na cesti, radova nema. Čunjevi su postavljeni i to je to. Ove godine je Horvaćanska bila zatvorena, a tjedan dana nikoga nije bilo. Kod nas je problem što imate situaciju na autocesti prema Rijeci, da imate promjenu ograničenja jedno 30 puta bez ikakvog razloga. Ako je ranije došlo do sudara i savine se ograda, na tom mjestu je odjednom ograničenje 80, mi svi jurimo oko 130 na sat. I to više nitko ne poštuje”, kazao je.