ZET-ovci progovorili o stanju svojih vozila, priče su im horor. 'Kočnice se stalno kvare, a bus sam daje gas'

Voze tramvaje koji su prešli po tri milijuna kilometara

08.09.2022., Zagreb - Ilica. U sve opcem metezu u prometu radi dolaska turskog predsjednika Recepija Tayyipa Erdogana u Ilici blizu glavnog gradskog trga pokvario se tramvaj te su ga ljudi morali gurati.  Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
FOTO: Sanjin Strukic/PIXSELL/Ilustrativna fotografija

Bivši vozač ZET-ovog autobusa Stipo Jeleč smatra da je stanje u zagrebačkom javnom prijevozu alarmantno. “Zimi konstantno vozimo na ljetnim gumama, vozimo neispravnih kočnica, neispravne klime, zna doći da autobus sam da gas i to ne možete spriječiti, onda se desi da u nešto udarite”, rekao je za Dnevnik Nove TV.

Zato je Stipo u 56. godini odlučio dati otkaz. Od četvrtka vozi bus u Sloveniji. Kaže, ovdje je svaki dan dolazio s grčem na posao. “Znale su mi kočnice blokirati i onda kažu te probajte rikverc da popuste pa nastavite tako voziti. Najgore mi je bilo kad sam proklizao s autobusom, snijeg je padao, ljetne gume su bile na autobusu, išao sam 50 do 100 metara klizeći”, istaknuo je Jelač.

Tramvaji su u jednako strašnom stanju

Ista situacija s tramvajima. Dokument pokazuje da se dnevno više njih povuče iz prometa: od toga da ne radi signalizacija, kočnice do toga da blokira, dodaje Dnevnik. “Tramvaj se sam ugasi, zakoči se i to je to, mora doći vučna služba imao sam par situacija mogu reći da je jako ružan osjećaj”, ispričao je Juraj Bogdan Januš, bivši vozač tramvaja.

Zato je prije mjesec dana i on odlučio dati otkaz. Bio je vozač tramvaja pet godina. “Dođete i ne znate uopće hoće vam tramvaj izdržati do kraja smjene pogotovo kad je neki stari tramvaj. Uvijek sam bio na iglama, uvijek mi je bilo u podsvijesti krenut ću ranije kočiti ako ne daj Bože bude nešto da mogu na vrijeme reagirati”, napomenuo je Januš.

Sindikalist potvrđuje da su vozila grozna

Iz Grada u pisanom odgovoru poručuju da su sva vozila tehnički ispravna i sigurna te da se redovito servisiraju. S tim se ne slaže predstavnik radnika.

“Ne, nije točno da su vozila tehnički ispravna. Vozila i dalje ostaju bez kočnih sustava na tramvajima, autobusi na tehničkim pregledima padaju nekoliko puta. Konstantno se povlače radi istih kvarova, čak i neki kvarovi koji su postojali prije su trenutno izbrisani kao kvarovi, a prije su se vodili kao kvarovi”, poručio je Neven Brnjas, Sindikat radnika ZET-a.

Na pitanje reporterke osjeća li se sigurno kad se njegova obitelj vozi u javnom prijevozu Brnjas je odgovorio: “Ne, zato što sad ni skretnice ne rade i imamo dosta ozlijeđenih vozača zbog neispravnosti skretničkih sustava i pogotovo taj kočioni sustav na koji sam ja posebno osjetljiv. Podnosio sam i prijave protiv ZET-a zbog otkazivanja kočnih sustava jer ovo nije prijavljivao jedan vozač, već stotine vozača prijavljuje i povlače tramvaje zbog kočnih sustava”, ističe sindikalist.

Tramvaji prešli 3 milijuna kilometara

“Vozači ne pristaju voziti takva vozila, oni kad uoče takav opasni kvar oni ga povlače. Nemojte zaboraviti da ste vi u prometu u vožnji i sad zamislite da vam kočnice otkažu. To nisu igre, to je promet tu ljudi stradavaju”, dodao je i objasnio da kvarovi ovise o mjesecu. Nekad se pokvare dva do tri puta mjesečno, a nekad ni jednom te da se to stalno ponavlja.

“Ti tramvaji po starosti, kad pogledate naše tramvaje, oni imaju po tri milijuna kilometara, možete si misliti tri milijuna kilometara. Može li taj tramvaj biti dobar ako ima toliku kilometražu, mislim sami neka ljudi procjene. Automobili imaju po 220 tisuća pa se ljudi križaju, a kamoli tri milijuna”, kazao je Brnjas.

“Gradonačelnik kao i Milan Bandić okreće glavu od problema ZET-a i problemi su sve veći i veći i to se jednostavno mora početi rješavati jer to ne može dugo trajati”, napomenuo je za Dnevnik Nove TV.