Ovo je bio plutajući McDonald's. A onda su odlučili napraviti potpuni zaokret

McBarge ili Frinedship 500 zovu brodom duhova na kojeg je poznati lanac zaboravio

1986. kompanija McDonald’s je izgradila brod poznatiji pod imenima McBarge i Friendship 500 na kojem se nalazio restoran. Fast food fenomen na vodi napravljen je u sklopu svjetskog Expoa koji se održao u Vancouveru. Brod je imao nekoliko soba s pogledom na Expo, a sadržavao je i skrivenu kuhinju u kojoj su se posluživali McDonald’s proizvodi. Prvi brod ove fast food kompanije zaživio je u St. Louiseu na rijeci Missouri, i bio je izgrađen kao svojevrsna počast parobrodima.

Promjena u društvu početkom osamdesetih je zalogajnice i prodavaonice brze hrane bacila u zaborav, a njih su zamjenili bistroi. McDonalds, tvrtka koja je bila ponosna na svoju cijenovnu pristupačnost, sve je više gubila mladu klijentelu, pa su 1986. odlučili napraviti zaokret u svojem poslovanju.

Pomicanje restorana

Restoran na vodi građen za Expo, više je nalikovao bistrou nego McDonald’s prodavaonici. Osim što se radilo o skupom ulaganju, prednost ovakvog koncepta McDonald’s je vidio u mogućnosti pomicanja restorana s jedne lokacije na drugu.

Nakon Expoa, McDonald’s je pokušao pronaći stalno mjesto gdje bi usidrili McBarge, ali lokacije koje su predlagali nisu im ustupljene na korištenje. 1991. novi vlasnici mjesta gdje je McBarge ostao usidren su zatražili kompaniju da se on prebaci negdje drugdje, pa je on prebačen blizu rafnijerije u Burrad Inletu, i ostao je tamo zaboravljen dekadama.

Vraćanje fast fooda na vodi u funkciju

Do ideje za revitalizaciju plutajućeg fast fooda dolazi 2010. Programer Howard Meakin poznat po pomaganju daljnjeg razvoja Gastowna u Vancouveru, kupio je sa svojom ženom McBarge 1999. godine. Ideja je bila prebaciti McBarge na rijeku Fraser u gradu Mission. Distrikt grada Missiona podupire Meakinov plan, pa tako razmišljaju o planu prostornog uređenja s kojim bi definirali smještaj McBargea i ujedno od njega napravili restoran ili pub. U sklopu restorana bi se trebao nalaziti mol koji bi mogao poslužiti kao mjesto za usidravanje brodova.

Brod bi trebao stići u Mission u novom stanju. “Potrošio sam 1.5 milijuna dolara na brod, u što su uračunati troškovi njegove kupnje i popravka. Radi se o najkompliciranijoj nekretnini kojom sam se bavio u ovih 45 godina.” tvrdi Meakin koji još uvijek čeka na sve dozvole kako bi ponovno mogao vratiti McBarge u funkciju.