Stižu baterije uz koje će električni auti prelaziti 800 kilometara i koje će se puniti 10 minuta, obećava Panasonic

Zamjena neće zahtijevati nikakve nove proizvodne tehnike

FOTO: Unsplash

Sila, kalifornijska tvrtka koju je suosnovao Teslin zaposlenik 2011. godine, opskrbit će Panasonic silikonskim prahom za baterije za električna vozila koji bi mogao produžiti rok trajanja baterije u automobilu.

Tvrtka koja radi s Teslinim glavnim dobavljačem baterija ima tehnologiju temeljenu na siliciju koja bi automobilima mogla omogućiti domet od oko 800 kilometara i punjenje u samo 10 minuta, saznaje Wired.

Razvoj trajao 12 godina

Osim s Teslom, Sila je, prošle godine, potpisala ugovor i s Mercedesom za baterije za njihov novi SUV, G-klase koji će debitirati 2025. godine.

Silin Titan Silicon prah sastoji se od mikrometarskih čestica nanostrukturiranog silicija i zamjenjuje grafit u tradicionalnim litij-ionskim baterijama. A zamjena neće zahtijevati nikakve nove proizvodne tehnike.

Izvršni direktor Sile, Gene Berdichevsky, kaže da im je trebalo 12 godina i 80.000 ponavljanja da stignu do ove točke. Berdichevsky je 2004. godine bio sedmi zaposlenik Tesle, vodeća osoba za baterijski sustav Roadster, a otišao je kad je tvrtka brojala 300 zaposlenika.

Pohranjuje više energije

U usporedbi s grafitom, silicij pohranjuje i do 10 puta više energije što značajno poboljšava gustoću energije baterije. Materijal, međutim, bubri tijekom opetovanog punjenja, a pukotine radikalno smanjuju vijek trajanja baterije.

Silina nova tehnologija ugljikovih “skela” na nanoskali drži silicij pod kontrolom. Sila kaže da je Titan silicon pet puta lakši od grafita i zauzima pola prostora, kada je posve napunjen.

Tržište raste iz godine u godinu

Sila nije jedini proizvođač silicijevih nanokompozita. Za Porche će sličan prah proizvoditi Group 14 Technologies, tvrtka osnovana prije sedam godina. Kada se tvornica otvori 2024. godine, proizvodit će praha za 200.000 baterija godišnje.

Berdichevsky kaže da je Sila spremna za proizvodnju.

Globalno tržište za električne automobile raste i ima mjesta za sve na tržištu koji se bave novom tehnologijom proizvodnje baterija, donosi Wired.