Tesla je priprijetila da će tužiti vozače koji preprodaju Cybertruck u prvoj godini vlasništva. Sada su to uklonili

U klauzuli je stajalo da će tražiti odštetu u visini od 50 tisuća dolara

FOTO: Tesla

Prve isporuke Teslinog Cybertrucka očekuju se krajem ovog mjeseca, a novo ažuriranje uvjeta prodaje, koje je sada uklonjeno, kaže da tvrtka može tužiti kupce za 50.000 dolara ako preprodaju auto tijekom prve godine vlasništva, a da nisu dobili pismeno dopuštenje Tesle, piše Ars Technica.

Čini se da je odredba smišljena pošto će automobil biti dostupan u ograničenim količinama jer je direktor Elon Musk u priopćenju rekao da je “Tesla sama sebi iskopala grob Cybertruckom.”

Klauzula je izbrisana, a ostalo je opće pravilo protiv brze preprodaje, ali bez prijetnje tužbom.

Bez pristanka ništa

U dokumentu je stajało da vlasnici automobil trebaju ponuditi Tesli prije pokušaja preprodaje vozila unutar jedne godine. Ako ga Tesla ne kupi, vlasnik ga može prodati, uz pismeni pristanak proizvođača.

Cybertruck je prvi puta predstavljen 2019. godine i očekuje se da će koštati 70.000 dolara za verziju s dva motora, i 80.000 sa tri motora. Na predstavljanju je reklamiran model po cijeni od 40.000 dolara koji ima jedan motor i stražnji pogon. Sada se nude samo modeli s dva ili tri motora i pogonom na sve kotače.

Sličnu praksu imaju Ford i Ferrari

Ugovori mogu uključivati bilo koje uvjete, pišu odvjetnici za Bluesky. I drugi proizvođači automobila nametnuli su slične ugovore zabrane preprodaje iako je ta praksa češća za skupe automobile ograničene serije.

Ford je 2017. godine tužio glumca Johna Cenu jer je preprodavao Ford GT rađen po narudžbi, cijene 450.000 dolara. Cena je prema ugovoru trebao zadržati vozilo 24 mjeseca i neopravdano je ostvario veliku zaradu nepoštivajući ugovor, stoji u Fordovoj tužbi. Cena se nagodio s Fordom, plativši im nepoznati iznos koji je doniran u dobrotvorne svrhe.

Ferrari ima slične uvjete. Zabranjuje prodaju automobila u prvoj godini ili ih vlasnik mora obavijestiti da namjerava prodati vozilo. Automobilske tvrtke žele imati mogućnost preuzimanja vlastitog vozila, pisao je Autoevolution.