Učenicima treba više vremena za školski ručak, tvrdi novo istraživanje

Duljina školskog ručka i izbor hrane mogu imati znatne posljedice za učenike

FOTO: Colin Ince

Novo istraživanje znanstvenika Zdravstvene škole T.H. Chan Harvard otkriva da učenici koji imaju manje od 30 minuta za školski ručak ne konzumiraju dovoljno hrane koja bi im omogućila dovoljno energije za ostatak dana.

Znanstvenici su odlučili provesti istraživanje kojim bi otkrili efekte duljine ručka i izbora hrane kod učenika. Njihovo otkriće objavljeno je u Journal of The Academy of Nutrition and Dietetics.

“Svakog školskog dana Nacionalni program za školski ručak pomaže nahraniti više od 30 milijuna djece u 100 tisuća škola diljem Amerike, a jako malo istraživanja se bavilo ovom temom”, tvrdi profesor epidemiologije i prehrane Eric Rimm.

Manje vremena dovodi do manje konzumacije hrane

Tim je istraživao 1001 ispitanika iz šest osnovnih i srednjih škola u Massachusettsu zajedno sa školama u pojedinim distriktima. Vrijeme za ručak kod učenika variralo je između 20 minuta i pola sata.

Istraživanje je provedeno u suradnji s istraživanjem MEALS-a (Modifying Eating and Lifestyles at School) te se radi o kolaboraciji Sveučilišta s projektom Bread.

6803434155_8b3da7478a_o
Učenici imaju premalo vremena za konzumiranje predjela, povrća i mlijeka Marin Iliut

Znanstvenici su izbor i unos hrane kod učenika u osnovnoj i srednjoj školi analizirali na temelju hrane koju su studenti ostavili na tanjurima nakon ručka.

Kod učenika koji su ručali u manje od 20 minuta otkriveno je da njih 13 posto konzumira manje predjela, njih 12 posto konzumira manje povrća, a njih 10 posto konzumira manje mlijeka.

Ručak bitan za energiju

Učenici koji su ručali 25 ili više minuta konzumirali su više predjela, povrća i mlijeka. Znanstvenici su tražili razliku kod sudionika po pitanju konzumiranja predjela, povrća i mlijeka, ali je nisu mogli pronaći.

Primijetili su da učenici koji su ručali manje od 20 minuta imaju manju sklonost konzumiranju voća, a višak hrane se bacao kod studenata koji su imali manje vremena za ručanje.

“Mnoga djeca, pogotovo ona koja dolaze iz obitelji s manjim prihodima, oslanjaju se na školski ručak kako bi prikupili pola dnevne energije koja im je potrebna, zbog toga je bitno učenicima dati dovoljno vremena da ručaju”, tvrdi autorica istraživanja Juliana Cohen.