Internet prepun zezancija na račun logotipa za kampanju Hillary Clinton

Američki dizajneri i psiholozi smatraju kako je logotip hladan i običan

FOTO: hilaryclinton.com

Logotip za političku kampanju Hillary Clinton nije najbolje prihvaćen od američkih dizajnera i psihologa. On sadrži plavo ‘H’ s crvenom strelicom i stručnjaci smatraju kako ima nekoliko ozbiljnih mana. Tvrde da je vizualno odbojan. Iako to ne bi trebalo jako naškoditi njezinoj kampanji, njime je potaknula veliku raspravu.

Izbor oblika i primarnih boja ostavlja dojam nespretnosti, smatra bihevioralna znanstvenica Susan Weinschenk. Prema Weinschenk, logotip ne zrači toplinom i zajedništvom, on zapravo ostavlja hladan dojam. “Ljudi vole zaobljenost, a u ovom logotipu tog nema. Izgleda poput običnog korporacijskog logotipa”, smatra Weinschenk.

Kada se analiziraju logotipi Nikea, McDonald’sa i Coca-Cole, može se primjetiti kako su oni zaobljeni i zbog toga su prihvatljiviji. Većina političkih kampanja stremi sličnim dizajnerskim rješenjima.

Neugodna iluzija

“Odluka Hillary Clinton da uzme osnovne primarne boje je pogrešan odabir jer može naškoditi očima gledatelja, a tekst izgleda kao da vibrira. Osim toga, odabir primarnih boja je patriotski, no to također može imati svoje negativne strane”, tvrdi Weinschenk.

“Kada uzmete dizajn koji je geometrijski osnovan i ima primarne boje, on izgeda pomalo djetinje”, tvrdi Paul Davies, bivši psiholog koji je dizajner za Etch UK. Logotip Hillary Clinton ima crvenu strelicu koja se nalazi na vrhu plavog pravokutnika, a to stvara iluziju u koju nije ugodno gledati.

Logotip se mora povezati sa osjećajima ljudi

Hillary Clinton
Hillary Clinton U.S. Department of State/Flickr

Dizajneri trenutno lamentiraju o tome koliko logotip, zapravo, može utjecati na njezinu kampanju. Svatko tko ima mišljenje o njezinoj kandidaturi će projicirati to mišljenje na logotip, Davis to smatra psihološkim transferom. “Logotip stvara platofrmu za osjećaje koji su prezentirani vizualno, a kada se on vizualno ne poklapa sa osjećajima ljudi, dolazi do sudaranja percepcije i stvarnosti”

Jednom kada logotip postane potpuno povezan s kampanjom koju Hillary vodi, postoji velika mogućnost da on ne privuče pažnju ljudi. “Ako je Hillary uspješna, ovo će biti zaboravljeno na pozitivan način, a ako nije, onda će on jednostavno biti zaboravljen”, smatra Davis.

https://twitter.com/verymeanline/status/587963907026784256