Zašto se učenici ne mogu vratiti u glazbene škole? Jednostavno, ministarstvo je zaboravilo da postoje

Profesorica klavira sastavila je otvoreno pismo ministrici Divjak jer su glazbene škole izostavljene iz plana povratka u učionice

Od prošloga ponedjeljka, u školske su klupe pripušteni učenici nižih razreda osnovnih škola, no uz ograničenje od maksimalno 10 osoba u učionici. Održat će se i državna matura, neki oblici nastave provode se i u strukovnim školama, no sve uz strogo poštivanje epidemioloških uvjeta. Međutim, iz bilo kakvog vraćanja ‘u normalu’ u potpunosti su izostavljene glazbene škole, koje mnoga djeca pohađaju uz redovno obrazovanje.

Otvorenim pismom ministrici obrazovanja Blaženki Divjak, na taj je propust argumentirano upozorila Zorica Mihajlović, profesorica klavira na Glazbenom učilištu “Elly Bašić”. Ministrici je naznačila kako joj piše ponukana sramom jer roditeljima svojih učenika nije znala odgovoriti na pitanje vraćaju li se i oni u učionice ili ne. “Umjetničko obrazovanje, prvenstveno mislim na glazbene škole, je opet stavljeno na marginu općeg interesa, omalovaženo i podcijenjeno. Čitam sve te odredbe i pokušavam se pronaći u svemu tome, nažalost, bezuspješno. Glazbenih škola NEMA”, piše profesorica Mihajlović ministrici.

‘Nastava je mogla nesmetano početi i u glazbenim školama’

Naglašava i kako umjetničko obrazovanje te umjetničke škole uvijek ostaju po strani te kako se obrazovne vlasti ne bave specifičnostima ovoga područja niti inače niti u ovoj situaciji. To je, piše profesorica klavira, porazno za hrvatski sustav obrazovanja u kojem bi umjetničko područje trebalo imati posebno mjesto. “U našim školama je na jednog učenika troje ili više potpuno posvećenih profesora, mi dajemo ovoj zemlji mlade ljude sa autonomnim stavom i profinjenim vrijednostima”, ističe u otvorenom pismu.

Potom pojašnjava kako se upravo u glazbenim školama nastava nesmetano mogla početi odvijati prema novim epidemiološkim standardima; naime, nastava instrumenata je individualna, grupna nastava se odvija u manjim grupama dok ansambli te nastava komorne glazbe i skupnog muziciranja obuhvaćaju niti 20 posto njihovih aktivnosti. Objašnjava i kako svakodnevno, 9 do 10 sati u nastavi na daljinu preslušava i komentira snimke učenika, snima i šalje vlastiti materijal kao pomoć djeci, sve do sitnih noćnih sati.

Ogroman propust

“Proteklih devet tjedana su mi bili najbolja Škola za život. Satovi su bili redoviti, djeca su jedva čekala nastavu klavira, nitko nije odustao, kupovali su se novi instrumenti, klavirske klupice, metronomi, slušalice, samo da opstanemo. Djeci je muzika bila bijeg i terapija”, piše profesorica Mihajlović, dodajući kako je nastava na daljinu u glazbenoj školi gotovo nemoguća misija, što zbog platformi komunikacije koje ne propuštaju svu količinu zvuka, što zbog nedostatka ključnog, izravnog kontakta s učenicima u učenju sviranja instrumenata.

Ministrici je na kraju poručila kako je u slučaju umjetničkih škola napravljen ogroman propust. Profesorici Mihajlović tijekom dana je stigao odgovor iz Ministarstva; poručuju kako svaku povratnu informaciju i konstruktivnu kritiku nastoje uvažiti i implementirati kako bi poboljšali sustav obrazovanja za sve koji su u njega uključeni. Potom objašnjavaju kako je Ministarstvo sve mjere i preporuke za povratak u škole izradilo u suradnji s nadležnim tijelima kako bi se zaštitila dobrobit djece.

“Dakako, ovo rješenje nije idealno niti odgovara svima, ali je rezultat najbolje procjene epidemiologa i nadležnih službi koji, kao i svi mi, nastoje zaštititi djecu i nastavno osoblje te njihove obitelji”, stoji u odgovoru Ministarstva. Nakon odgovora kojeg je primila, profesorica Mihajlović nada se da će glazbene škole s Ministarstvom imati priliku razviti bolju komunikaciju kako bi kvalitetnije surađivali. “Pogledajte nas i imajte volje i vremena za našu problematiku”, otpisala je nazad Ministarstvu.

Moguće je, Muzička akademija održava kontaktnu nastavu

Na kraju, spomenimo kako se nastava umjetničkog područja u nekim segmentima održava te ju je, uz poštivanje epidemioloških uvjeta, moguće održati. Viši umjetnički suradnik Muzičke akademije u Zagrebu Ivan Batoš na svome Facebooku navodi kako od prošloga ponedjeljka održavaju individualnu kontaktnu nastavu uz posebne mjere, i to za one studente i nastavnike koji žele. “Duhači i pjevači rade isključivo u velikim sobama i dvoranama po posebno izrađenom rasporedu koji se ažurira na tjednoj bazi.

U prvom tjednu dezinfekcija svake sobe koja je bila u upotrebi obavljala se svaka 2 sata u jednosatnoj pauzi zbog prozračivanja i izmjene zraka. Kako je interes za nastavu bio velik (pogotovo od strane studenata) u ovom tjednu dezinfekcija i prozračivanje vrše se u intervalima svaka 4 sata što je omogućilo veću iskorisitvost prostora u uvjetima u kojima imamo nedovoljan broj čistačica”, napisao je Batoš uz opasku kako bi se ovaj model mogao primijeniti i na glazbene škole.

Muzička akademija u Zagrebu započela je s održavanjem individualne kontaktne nastave uz posebne mjere od 11. svibnja…

Gepostet von Ivan Batoš am Montag, 18. Mai 2020