VW je predstavio novi plan za širenje proizvodnje baterija i mreže punionica. Žele prestići Teslu

VW se nada da će daljnjim investicijama postati lider na tržištu električnih automobila

FOTO: Unsplash

Reći da je Volkswagen ambiciozan u svojim planovima za hvatanje Tesle i preuzimanje titule najvećeg svjetskog proizvođača električnih automobila, bilo bi možda malodušno. Nedavno su najavili kako će predstaviti barem jedan novi električni automobil godišnje, a jučer su iz kompanije objavili svoju strategiju za širenje proizvodnje baterija. No, možda još bitnije od samih baterija su VW-ove najave o većem investiranju u infrastrukturu punionica.

Na prezentaciji imena Power Day, koja je sasvim sigurno inspirirana Teslinim Battery Dayom, direktori VW-a ispričali su kako će VW do 2030. godine izgraditi šest tvornica za baterije, kako bi mogli zadovoljiti svoje potrebe. “E-mobilnost nam je postala core business. Trenutno integriramo nove korake u naš lanac proizvodnje kojim ćemo si osigurati poziciju lidera na području baterija i korisničkog iskustva u eri vožnje bez ispušnih plinova”, rekao je CEO VW Groupa Herbert Diess.

Kane smanjiti cijenu proizvodnje baterija

Svaka od šest tvornica koju će VW izgraditi imat će kapacitet proizvodnje baterija ukupnog kapaciteta 40 gigawatt sati, dakle ukupno 240 gigawatt sati godišnje do 2030. godine. Kao i Tesla, VW će svoje tvornice nazvati “Gigafactory”, odnosno, gigatvornicama. No, na Teslinom Battery dayu tijekom rujna prošle godine, Elon Musk je najavio kako će njihove gigatvornice moći proizvoditi oko tri terawatta energijskog kapaciteta godišnje, što je preko deset puta više od VW-ovih.

VW će prve dvije tvornice izgraditi u njemačkom gradu Salzgitteru, te švedskom Skellefteu. Tvornica u švedskoj je zajednički pothvat VW-a i proizvođača baterija Northvolt, koji je isti dan objavio kako je VW naručio baterija u vrijednosti 14 milijardi dolara u sljedećih deset godina. Daljnjim razvojem baterijske tehnologije, VW kani smanjiti cijenu proizvodnje baterija za 50 posto, što bi trebalo dovesti i do pojeftinjenja njihovih modela.

Širit će mrežu punionica po Europi

Što se tiče punionica, VW je najavio investiciju od 400 milijuna eura, kojom kani upeterostručiti broj punionica u Europi do 2025. godine. VW u tom podvigu neće biti sam, već namjeravaju sklopiti partnerstva s europskim energetskim kompanijama. Van Europe, VW u SAD-u ove godine proširuje svoju mrežu Electrify America s 3500 novih brzih priključaka za punjenje, dok će u Kini do 2025. godine otvoriti 17.000 novih priključaka.

Uz javne punionice, VW će se pozabaviti i punjenjem kod kuće. Predstavili su i kućni punjač, koji nalikuje Teslinom PowerWallu. Kao i Teslin kućni punjač, VW-ov će moći pohranjivati energiju koja se kroz dan generira solarnim panelima, koja će se potom moći koristiti za punjenje automobila. No, sustav će biti dvosmjeran, stoga će ako je potrebno, automobil moći napajati kuću s električnom energijom.