Ušteda vremena, veća ponuda i bolji popusti. Čitatelji su nam otkrili zašto preferiraju online kupnju

Oko 28 posto njih online kupuje barem jednom ili više puta mjesečno, a u košaricama se najčešće nađu odjeća, obuća i modni dodatci

FOTO: Shutterstock

Vrijednost prometa online trgovine prošle je godine iznosila oko 5,2 milijardi američkih dolara, a predviđa se da će ta brojka porasti za 56 posto tijekom sljedećih godina te doseći oko 8,1 milijardu dolara do 2026. godine.

To je samo jedan od pokazatelja koji potvrđuje popularnost kupnje putem interneta. Preferira je sve više ljudi diljem svijeta, pa tako i na našem području.

Primjerice, rezultati istraživanja Udruge eCommerce Hrvatska pokazali su da više od 37 posto stanovnika Hrvatske kupuje online jednom mjesečno, dok je istraživanje agencije Improve za tvrtku Mastercard pokazalo da se online najčešće kupuju odjeća, obuća i modni dodaci i to u 75 posto slučajeva.

A kako bismo provjerili kakve navike online kupnje imaju naši čitatelji te idu li ukorak s globalnim trendovima, nedavno smo proveli kratku anketu čije rezultate donosimo u nastavku.

U košarici su najčešće odjeća, obuća i modni dodatci

Malo više od četvrtine naših čitatelja koji su sudjelovali u anketi online kupuje jednom ili više puta mjesečno, dok nekoliko puta godišnje to čini 35 posto njih.

Međutim, jedan posto više ispitanika izjavilo je kako e-trgovine koristi rijetko, gotovo nikad, dok online šoping jednom na tjednoj bazi obavlja tek jedan od sto ispitanika.

Oni kojima je online kupnja ipak favorit, na taj način najčešće kupuju odjeću, obuću i modne dodatke, što je izjavilo 39 posto ispitanika. Sljedeća kategorija po popularnosti su oprema za dom i kućanski aparati koje putem interneta kupuje 17 posto čitatelja.

Samo šest od 100 čitatelja online nabavlja prehrambene namirnice i kućne potrepštine, informatičku opremu i kozmetiku te beauty proizvode, dok je četvrtina ispitanika u anketi navela da putem interneta kupuje stvari nekih drugih kategorija.

Cijene se plaćanje po želji i besplatna dostava

Kao najvažnije stavke kupnje putem interneta više od polovice čitatelja navelo je mogućnost odabira načina plaćanja, besplatnu dostavu i mogućnost odabira lokacije dostave te jednostavan i besplatan povrat.

Pojedinačno gledajući, besplatna dostava i mogućnost odabira lokacije dostave važni su za 19 posto ispitanika, mogućnost odabira plaćanja bitna je za 16 posto njih, dok jednostavan i besplatan povrat preferira jedna desetina ispitanika.

Budući da je mogućnost odabira načina plaćanja jedna od vodećih prednosti kupovanja online, danas se tako najviše plaćanja vrši digitalnim novčanicima te praktičnim i brzim plaćanjem kreditnim i debitnim karticama.

TMG CREATIVE

Praktična pogodnost povrata novca

Zbog toga su, između ostaloga, Mastercard i RBA za korisnike Mastercard® kartica Raiffeisen banke uveli posebnu pogodnost – program povrata novca. Svi korisnici debitnih Mastercard kartica koji tijekom trajanja programa izvrše minimalno sedam online kupnji mjesečno na web stranicama ili u aplikacijama bilo kojeg domaćeg ili stranog trgovca u ukupnom iznosu od 250 eura mjesečno, dobit će povrat novca od 10 eura.

Sloganom kampanje ‘Nešto ti nedostaje? Riješi to klikom!’ ujedno se nastoji potaknuti korisnike na iskorištavanje svih prednosti online trgovine. Uz to, naglašavaju iz Mastercarda, svojim korisnicima pružaju visoku razinu sigurnosti prilikom online transakcija te je svaka kupnja na internetu zaštićena jedinstvenom enkripcijom.

Primjerice, rizik od prijevara te krađe podataka smanjen je na minimum uz dvofaktorsku autentifikaciju koju banka i Mastercard provode za vas, stoga možete kupovati bez briga. Sve što trebate napraviti je završiti sigurnu online kupnju RBA Mastercard debitnom karticom te si usput osigurati i povrat novca.

Sigurnost i vjerodostojnost na prvom su mjestu

Odabir e-trgovine na kojoj će kupovati ono što im je potrebno, za četvrtinu ispitanika ovisit će pak o potvrđenoj vjerodostojnosti i sigurnosti pojedine trgovine. Time se ističe i želja za izbjegavanjem online prevara i krađi, zbog čega se mjesta na kojima se kupuje unaprijed najčešće provjere ili istraže.

Primjerice, na odluku gdje će što kupovati, za devet od 100 čitatelja utjecat će online recenzije prijašnjih kupaca, a samo jedan posto manje njih oslonit će se na preporuke obitelji i prijatelja.

Za 16 posto ispitanika kod odabira mjesta kupnje važna je i raznolikost dostupnog asortimana, dok je malo manje od polovice ispitanika reklo da su im jednako važne sve četiri stavke.

Štede se živci i vrijeme, a mogu se naći i bolji popusti

Na pitanje koji su vodeći razlozi kupovine putem interneta 14 posto ispitanika izjavilo je da tako štede vrijeme i živce, dok je za šest posto njih to idealan trik za izbjegavanje gužvi koje su vrlo česte po šoping centrima i fizičkim trgovinama.

Oko jedne šestine ispitanika reklo je pak da online kupnju preferira zbog veće ponude i raznolikijeg asortimana u odnosu na onaj koji je u ponudi fizičkih trgovina.

Pristupačnije cijene i bolje popuste kao razlog preferiranja kupnje putem interneta navela je četvrtina čitatelja, dok su za 40 posto njih važne sve navedene stavke – i ušteda vremena i živaca, i izbjegavanje gužvi, ali i raznolika ponuda, veći asortiman, pristupačnije cijene te bolji popusti.


Sadržaj nastao u suradnji s Mastercardom i RBA.