Alibaba je upravo kupio jedne od najvećih kineskih novina za 265,8 milijuna dolara
Internetski gigant zadnjih godina intenzivno ulaže u medije i sadržaj
Kineska internetska kompanija Alibaba pristala je platiti 265,8 milijuna dolara za hongkonški list South China Morning Post, flagship brend SCMP Grupe. Akvizicija je potvrđena u ponedjeljak iz sjedišta Alibabe, piše Business Insider. South China Morning Post je kineski dnevni list na engleskom jeziku s 112 godina tranzicije.
Alibaba pregovara o akvizicijama nekoliko medija, a kupovina South China Morning Posta izazvala je zabrinutost i dijelu kineske javnosti, jer se taj list smatra mjerilom slobode tiska u Kini. Alibaba je obećao da ni na koji način neće utjecati na uređivačku politiku lista.
Alibaba promises editorial independence to South China Morning Post readers https://t.co/ppj10sQzUB pic.twitter.com/Z3xNgvnvR6
— The Drum (@TheDrum) December 14, 2015
Vjeruju da će Alibaba osloboditi veću vrijednost
U dokumentaciji koju je povodom akvizicije predala hongkonškoj burzi, Uprava South China Morning Posta tvrdi da je budućnost tradicionalnog izdavaštva “nesigurna” i da je glavni razlog prodaje lista Alibabi uvjerenje da će ta kompanija “osloboditi veću vrijednost” njihova poslovanja.
Promet SCMP Grupe lani je bio 150 milijuna dolara, a čisti profit 15,8 milijuna dolara. Alibaba zadnjih nekoliko godina pojačano ulaže u medije i sadržaj. Zadnja njihova akvizicija prije South China Morning Posta bila kupnja udjela u kineskoj medijskoj kompaniji specijaliziranoj za poslovna izdanja China Business News, vrijedan 194 milijuna dolara.