Esportovi postaju ogroman biznis. Profesionalni gameri 2016. će zaraditi 463 milijuna dolara

Esportovi će do 2019. biti tržište od 1,1 milijarde dolara

FOTO: Kotaku

Globalno tržište esportova, profesionalnog natjecateljskog igranja računalnih igara, ove će godine narasti 43 posto. Njegova vrijednost skočit će s 325 milijuna dolara na 463 milijuna. Prema novom izvještaju specijalista za tržište esportova Newzoo, ukupna njegova vrijednost do 2019. će iznositi 1,1 milijardu dolara.

Newzoo prati situaciju u 27 zemalja, a ovaj izvještaj je zapravo nastavak onoga iz listopada 2013. u kojemu su prvi put upozorili na eksplozivni rast natjecateljskog igranja. Rast od 43 posto u 2016. zapravo je usporavanje, jer je godinu dana ranije iznosio 67 posto, ali to ne umanjuje zanimanje ulagača taj golemi novi biznis.

Lani je u esportove ušla masa ulagača

Prošlu godinu obilježio je veliki broj ulagača koji su ušli u esportove što je povećalo vrijednost tržišta. Konvergencija online videa, live natjecanja i razvoja igara prisilila je i izdavače igara na nova ulaganja. Newzoo tvrdi da će mobilni uređaji imati presudnu ulogu u rastu i da će to vidjeti već ove godine, posebno u Aziji gdje velik broj startupa razvija upravom obilne igre i pokušava privući profesionalce. Najbolji primjer je Supercellov Clash Royale.

Lani je održano 112 velikih natjecanja koja su od karata zaradila 20,6 milijuna dolara. Ukupni fond nagrada bio je 61 milijun dolara, 70 posto više nego 2014.Najbrže rastu prihodi od online oglašavanja, oni su se udvostručili u godinu dana, a prosječni godišnji prihod po gledatelju bio je 2,83 dolara. Ove godine očekuje se prihod od 3,53 dolara. Košarka, za usporedbu, stvara godišnji prihod od 15 dolara po gledatelju.

131 mil. redovnih gledatelja, 125 mil. povremenih

Zbog mase gledatelja koje privlače, uglavnom mlađih, zaposlenih i veće kupovne moći, esportovi su zaintrigirali velike medijske kuće poput ESPN-a, Activision Blizzarda i Electronic Artsa, sve su u zadnjih nekoliko mjeseci osnovale posebne divizije za ova natjecanja. Broj redovnih gledatelja u godinu je dana narastao 27,7 posto na 131 milijun, a tome treba pribrojiti i 125 milijuna povremenih gledatelja koji se uključuju samo na najveća međunarodna natjecanja.

“U 2016. Amerika će učvrstiti prednost s očekivanim prihodima od 175 milijuna dolara od prodaje karata, sponzorstava, online oglašavanja, medijskih prava i prodaje robe”, piše analitičar Newzooa Pieter van den Heuvel, “Značajan dio ovi hprihoda vraća se izdavačima igara ali ako se gledaju svi zajedno, u razvoj esportova još uvijek se više ulaže nego što se zarađuje na aktivnostima”. Kina i Koreja generirat će 23 posto ukupnih globalnih prihoda, oko 106 milijuna dolara. Što se publike tiče, prednjači Azija sa 44 posto gledatelja, a trend gura jugoistočna Azija gdje esport raste najviše na svijetu. Direktor Newzooa Peter Warman za VentureBeat je izjavio izjavio da će 2016. biti prekretnica.

“Početni buzz će se smiriti i za razvoj tržišta presudno će biti nekoliko faktora poput regulative, autorskih prava i angažmana tradicionalnih medija”. Propast Major League Gaminga kojega je kupio Acitivision, bilo je upozorenje da tržište još nije bni blizu zrelosti i da treba biti realan oko mogućnosti koje nudi. Najviše procjene vrijednosti tržišta sežu preko 700 milijuna dolara, u neka predviđanja uključuju se i prihodi od kladionica, ali eksperti kažu bi još nekoliko godina bilo pametnije zadržati konzervativne pozicije. Novac koji esportovi privlače, upozorava Newzoo, ne slijeva se u esport ekonomiju kao što se ni novac od sportskih kladionica ne ulaže u sportske klubove.