Globalno tržište digitalnih igara do 2018. će imati prihode od 113 milijardi dolara

Do 2018. kinesko tržište vrijediti će 32,8 milijarde, a američko 24,1 milijarde dolara

--FILE--Visitors play online games during the 9th China Digital Entertainment Expo, also known as ChinaJoy 2011, in Shanghai, China, 28 July 2011.

Chinas electronic games revenue jumped 34 percent in 2011, thanks to a thriving computer games industry and more smart phone users, the industry regulator said. Last year electronic games generated 44.6 billion yuan (US$7.30 billion) in revenue, up 34 percent from 2010. PC games accounted for 96 percent of the total as the country has more than 120 million PC players. Mobile games earned 1.7 billion yuan last year, a spike of 86 percent over 2010, thanks to an expansion of online games, smart phones, iPads and other mobile devices.
FOTO: Imaginechina/Imaginechina/AFP

Globalno tržište digitalnih igrica će do 2018. postići prihode od 113 milijardi dolara s godišnjim rastom od 7,9 posto, navodi tvrtka za istraživanje tržišta igara Newzoo, koja objavila nekoliko ključnih pokazatelja iz svojeg novog godišnjeg izvješća 2015 Global Games Market Report.

Newzoo ističe da će američko i kinesko tržište do 2018. zauzimati više od polovice globalnog tržišta igara. Amerika i Kina su trenutno gotovo izjednačene po veličini tržišta, ali do 2018. kinesko tržište vrijediti će 32,8 milijarde dolara i time znatno prestići SAD, čije tržište će vrijediti 24,1 milijarde dolara. U Kini će već ove godine prihodi od digitalnih igara činiti 97 posto ukupnih prihoda od svih igri, dok će u SAD-u 72 posto.

Američko tržište zasićeno, a kinesko snažno raste

Analitičari Newzooa kažu da je američko tržište počelo pokazivati znakove zasićenja, dok u Kini vide prostora za rast. Usporedbe radi američko tržište mobilnih igara će rasti 13,4 posto, dok će kinesko imati rast od 50 posto.

Iako će mobilne igre zabilježiti snažan rast, dominantna sila i dalje će ostati računalne igre, koje će, prema podacima Newzooa, do 2018. imati prihode od 41,2 milijarde dolara, odnosno 36 posto ukupnog tržišta digitalnih igara.

Igre na konzolama će pak do 2018. zabilježiti pad s trenutnih 27 posto tržišnog udjela na 24 posto i stvarati će prihode od 26,8 milijardi dolara. Obje kategorije, računala i konzole, izgubiti će dio tržišta od pametnih telefona i satova, koji će do 2018. ugrabiti 27 posto tržišta s prihodima od 30,2 milijarde dolara. Tableti i ručne konzole će imati 13 posto tržišta.