Ferrari je upravo predstavio svoj prvi plug-in hibrid, njihov najbrži auto do sada. Fenomenalan je

Ima gotovo 1000 konjskih snaga, a do sto kilometara na sat dolazi za samo 2,5 sekundi

FOTO: Ferrari USA/Twitter

Nakon što su u srijedu navečer na društvenim medijima procurile slike, Ferrari je danas službeno predstavio svoj prvi hibridni automobil, SF90 Stradale. Budući da je ovo hibrdni automobil, više ne možemo reći da Ferrari ima averziju prema električnim pogonima u svojim automobilima, kao što je bio slučaj do sada. SF90 Stradale je ujedno i najbrži Ferrarijev cestovni model, a djeluje kao veza između prošlosti temeljene na motorima s unutarnjim izgaranjem i budućnosti koja će, sasvim izgledno, biti posve električna.

Turbo-benzinski V8 motor u SF90 proizvodi ukupno 769 konjskih snaga, a uparen je s trima električnim motorima koji proizvode ukupno 217 konjskih snaga. Ferrari tvrdi da automobil proizvodi ukupno 1000 konjskih snaga, no, ako zbrojimo snage sva četiri motora, dolazimo do brojke od 986 konja. Do sto kilometara na sat ubrzava za samo 2,5 sekundi, a domet u električnom modu mu je čak 25 kilometara, što će sigurno zbuniti prolaznike koji umjesto glasnog zvuka tipičnog Ferrariju, neće čuti ništa.

Posve nečujno do 135 kilometara na sat

Iako je na papiru novi SF90 sporiji i slabiji od prethodnika, LaFerrarija, očekuje se da će biti brži. S novim pogonskim sustavom, pogonom na sva četiri kotača, bržim osmerostupanjskim mjenjačem s dvije spojke te ukupno manjom težinom, SF90 je na Ferrarijevoj testnoj stazi Fiorano za oko sekundu brži od LaFerrarija. LaFerrari jedino ima veću maksimalnu brzinu od 349 kilometara na sat, u odnosu na maksimalnih 339 kilometara na sat u SF90.

Maksimalna brzina u električnom modu iznosi 135 kilometara na sat, nakon čega će se uključiti benzinski motor. U interijeru će se nalaziti niz dodirnih ekrana, preko kojih će vozač moći upravljati hibridnim pogonskim sustavom i drugim bitnim funkcijama automobila. Poput borbenog aviona, SF90 će i na vjetrobransko staklo projicirati neke osnovne informacija, poput brzine vožnje ili broja okretaja motora.

Ipak nije snažniji od Tesle i Rimca

No, neke brojke zasad su ipak ostale nepoznanica. Trenutno ne znamo koliko će SF90 koštati, niti koliko komada će Ferrari proizvesti. Međutim, trenutno nema naznaka da se radi o nekoj limitiranoj seriji automobila pa ako imate (pretpostavljamo) nekoliko milijuna eura viška, neće vam više trebati veza u Ferrariju kako biste kupili ovaj automobil. Za sada ne postoje nikakve indikacije da Ferrari namjerava proizvesti posve električni automobil, a vjerojatno im se niti ne žuri, iako im električna konkurencija, poput nadolazećeg Tesla Roadstera, puše za vratom.

Ako su specifikacije koje Tesla navodi za Roadster točne, on bi mogao deklasirati Ferrari SF90 u svakom pogledu, pogotovo u ubrzanju, budući da (navodno) ubrzava do sto kilometara na sat za samo 1,9 sekundi. Ferrari bi se mogao izblamirati i u usporedbi s Rimčevim novim modelom C_Two. C_Two proizvodi gotovo dvostruko više konjskih snaga od Ferrarija, a do sto kilometara na sat ubrzava mnogo brže, za 1,85 sekundi. Brzina mu je također znatno veća, 415 km/h.