Hrvatska pošta daje milijun eura konzultantima da im pomognu popraviti poslovanje

Hrvatska pošta pokreće skupu reorganizaciju

20.07.2023. Zagreb- Ivan Culo, predsjednik Urave Hrvatske poste. Photo: Boris Scitar/PIXSELL
FOTO: Boris Scitar/PIXSELL

Hrvatska pošta se u svom radu susreće s brojnim problemima. Ti problemi se manifestiraju kašnjenjima pošiljki i općenitoj tromosti poslovanja, a prošli tjedan smo pisali o tome kako im je trebalo čak 73 dana da odgovore na e-mail koji je poslan na adresu za prigovore građana.

Međutim, kako javlja Jutarnji list, najavljena je velika i skupa reorganizacija institucije. Posao vrijedan milijun eura bi trebala obaviti neka konzultantska kuća, a Hrvatska pošta bi po završetku tog posla trebala biti efikasnija i konkurentnija.

Pošta je objavila natječaj, ali je već naišla na neke prepreke. Naime, konzultantska kuća Ernst&Young Savjetovanje upozorila je da je natječaj prilagođen konzultantima iz tvrtke A.T. Kearney koji su sličan posao obavili za Poštu Slovenije.

Vrlo specifični uvjeti natječaja

Komisija za kontrolu postupaka javne nabave prihvatila je njihovu žalbu i anulirala dio natječajne dokumentacije. Kako navode iz Ernst&Younga, primijetili su da je Hrvatska pošta pri bodovanju postavila vrlo nišni uvjet – iskustvo rada na sličnim projektima kod poštanskih operatora u Hrvatskoj i Sloveniji.

Unatoč tomu, iz Hrvatske pošte kažu da nema značajnijih povreda procesa javne nabave te da će postupiti prema uputama Komisije. Napominju kako u procesu reorganizacije žele izbjeći parcijalna, fragmentirana i neefikasna rješenja.

“Prateći trendove modernih pružatelja usluga, nova organizacijska struktura i dokumenti kojima je definirana bit će prezentirani svim zainteresiranim stranama i usvajaju se od strane Uprave, pri čemu Hrvatska pošta kao važne dionike u provođenju reorganizacije prepoznaje sindikate i Glavno radničko vijeće”, navode.

‘Misija je biti građanima na usluzi’

Nisu otkrili hoće li broj radnika rasti ili padati, a nije jasno ni kad bi nova organizacija trebala zaživjeti u praksi. Vizija im je, kažu, stvoriti inovativnu tvrtku po mjeri radnika i korisnika, a misija biti građanima na usluzi.

“U uvjetima u kojima digitalne tehnologije omogućavaju snažan rast produktivnosti, njihova implementacija i korištenje zahtijevaju prilagodbu vještina, procesa i načina rada”, rekli su iz Hrvatske pošte za Jutarnji list.