Koliko ste zbilja zadovoljni na radnom mjestu? Riješite ovaj upitnik i usporedite se s drugima

Zagrebačka tvrtka lansirala alat za donošenje boljih karijernih odluka

11.03.2015., Zagreb - Hrvatska tvornica elektricnih automobila najvisih performansi Rimac Automobili. Photo: Petar Glebov/PIXSELL
FOTO: Petar Glebov/PIXSELL

Zagrebačka digitalna agencija Degordian prošle je godine lansirala Stethoscope, alat nastao iz upitnika kojim je tvrtka istraživala zadovoljstvo vlastitih zaposlenika. Kako su nam objasnili u intervjuu prošle godine, Stethoscope je namijenjen tvrtkama koje žele prikupiti podatke o zadovoljstvu svojih zaposlenika, a dobivene objektivne rezultate iskoristiti za unaprjeđenje zadovoljstva i smanjenje fluktuacije zaposlenika.

Nakon uspjeha Stethoscopea, Degordian je nakon nekoliko mjeseci razvoja lansirao njegovu ekstenziju, My Stethoscope, alat namijenjen svakom zaposlenom u Hrvatskoj koji želi dobiti detaljan uvid u vlastito zadovoljstvo i usporediti svoje rezultate s drugima. Upitnik možete riješiti na ovom linku.

Ideja iza My Stethoscopea je da svaki zaposlenik ispunjavanjem upitnika, koji je koji je nastao u suradnji sa psiholozima iz Business Psychology Laba i uz smjernice Degordianovih HR-ovaca koji imaju godine iskustva u praksi, dobiva uvid u razinu vlastitog zadovoljstva kroz nekoliko dimenzija koje prate i HR odjeli. Za pristupanje My Stethoscope upitniku potrebno je da poslodavac koristi Stethoscope za tvrtke, no rezultati koji se dobivaju ispunjavanjem upitnika odnose se samo na pojedinca.

Detaljna analiza stiže na e-mail

Iz Degordiana objašnjavaju kako je prvi korak My Stethoscope upitnika davanje osnovnih demografskih podataka i podaci o zaposlenju, poput godina staža, industrije i veličine tvrtke, dok je davanje naziva tvrtke opcionalno. U sljedećem koraku upitnika postavlja se stotinjak pitanja, za koje je potrebno izdvojiti desetak minuta. Tim pitanjima ispituje se 12 dimenzija, među kojima su ravnoteža poslovnog i privatnog života, rukovođenje, lojalnost, autonomija, učenje i razvoj.

Nakon obrade tih podataka, na e-mail adresu ispitanika stiže detaljna analiza svakog odgovora i zadovoljstva, koji je prikazan kroz dimenzije na skali od nula do pet. Ti odgovori se također uspoređuju s prosjekom države i industrije u kojoj ispitanik radi.

Odgovori su anonimni

Riječ je o istom upitniku koji ispunjavaju zaposlenici kada se njihov poslodavac odluči za korištenje Stethoscopea, kako bi ispitao zadovoljstvo zaposlenika na razini tvrtke. Razlika je u tome što se podaci Stethoscopea odnose na cijelu tvrtku, dok My Stethoscope omogućava pojedincu da dobije podatke o sebi. Degordian također kaže kako individualni odgovori nikad i nigdje neće biti javno dostupni.

Svatko tko ispuni upitnik, temeljem dobivenih rezultata, može bolje uvidjeti vlastita nezadovoljstva i njihove izvore te na temelju njih donijeti i odluku za budućnost svoje karijere. Iz Degordiana kao primjer navode da se upitnikom može pokazati da je osoba natprosječno nezadovoljna plaćom, no da su ocjene zadovoljstva plaćom generalno visoke u industriji u kojoj radi te odlučiti da želi promijeniti poslodavca, ali ostati u istoj industriji. Korištenje My Stethoscopea je besplatno, a odgovori anonimni. Odgovori će se koristiti samo na grupnoj razini za analizu podataka o tržištu i industriji.

Sve je teže donijeti prave odluke za karijeru

Iz Degordiana ističu kako trenutna kriza talenata na tržištu nije nikada bila veća. Potreba za stručnjacima nadmašuje ponudu tržišta, što stvara pritisak za zaposlene, neizvjesnost oko radnog mjesta, česte promjene unutar sustava, te na koncu i velike fluktuacije unutar kompanija.

“Koliko god velika ponuda poslova jest ogroman benefit za svakog radnika, sve je teže donositi prave odluke za svoju karijeru i biti objektivno svjestan svog zadovoljstva. Osoba je možda nezadovoljna plaćom, možda leadershipom, a možda uopće nije toliko nezadovoljna koliko se čini – dok ne ispuni upitnik, dobije detaljnu analizu svojih odgovora te usporedbu s tržištem i industrijom”, objašnjavaju iz Degordiana, pa dodaju da su upravo zbog toga htjeli napraviti alat koji je potpuno besplatan i svima dostupan, kako bi svakome mogao pomoći donijeti najbolje odluke za svoju poslovnu budućnost.

Na kraju, objašnjavaju kako je cilj razvoja My Stethoscope ekstenzije prikupljanje što većeg broja odgovora kako bi se dobio što precizniji uvid u stanje zadovoljstva na tržištima i po industrijama. Podatke će transparentno objavljivati, a dugoročno, želja je kroz navedene aktivnosti poboljšati stanje na tržištu rada i za poslodavce i za zaposlenike.