Musk je otkazao Plaid+ verziju Modela S. Kaže kako je običan Plaid dovoljno brz

Čini se kako je Plaid Plus nepotreban, kada već stiže Roadster?

FOTO: Tesla

Elon Musk je možda sinoć razočarao nekolicinu potencijalnih kupaca ranije najavljene Tesle Model S u Plaid+ verziji. Naime, Musk je tvitao kako je Plaid+ verzija otkazana, te da je jeftinija Plaid verzija “dovoljna jer je tako dobra”. Plaid verzija Modela S bi uskoro trebala biti isporučena kupcima, a Musk, čak i nakon predstavljanja Rimčeve Nevere, tvrdi kako je riječ o najbržem ikad proizvedenom automobilu. Za potvrdu te tvrdnje ćemo morati ipak pričekati testove.

Kao i obično s Muskovim tvitovima u nedjelju navečer, postoji realna šansa kako je riječ o šali, što sigurno ne bi oduševilo Američku komisiju za reguliranje i trgovinu vrijednosnim papirima (SEC). Ipak, takav potez ne bi bio neočekivan. Plaid+ je najavljen kao brža verzija “običnog” Plaida, no razlika i ne bi bila toliko osjetna. Zaista osjetna razlika bila bi u dometu, gdje bi snažniji model imao 520 milja (oko 830 kilometara), a slabiji 390 milja (oko 625 kilometara) dometa.

Ne treba im vlastita konkurencija?

Postoji i pitanje zašto bi uopće Tesla trebala imati Model S Plaid+. Naime, “obični” Plaid nastao je praktički kao odgovor na Porsche Taycana, koji je 2019. godine postavio rekord za električno vozilo na legendarnoj stazi Nürburgring-Nordschleife. Ubrzo nakon tog rekorda, Tesla je odgovorila prototipnom verzijom Modela S Plaid, postavivši 29 sekundi bolje vrijeme od Taycanovog. Dakle, dovoljno.

Musk sada najavljuje kako je Model S Plaid najbrži automobil koji mogu proizvesti, stoga se postavlja pitanje treba li Tesla uopće proizvesti Roadster, koji su, također, najavljivali kao najbrži auto u povijesti. Postoji realna mogućnost kako je Plaid+ parirao performansama Roadsteru, stoga Tesli, uz konkurenciju drugih proizvođača, ne treba još i konkurencija iz vlastite proizvodnje.

Musk: “Ubrzanje kao u svemirskom brodu”

Model S Plaid, prema Teslinim najavama, do 60 milja na sat stiže za 1,99 sekundi, a maksimalna brzina mu premašuje 200 milja na sat (više od 320 kilometara na sat). Domet je spomenutih 390 milja, a Tesla navodi kako mu pogonski sustav proizvodi ukupno 1020 konjskih snaga. Cijena vozila počinje za 112.990 dolara.

Musk je još krajem svibnja pisao na Twitteru o Plaidu, kada je najavio da će se isporuka kupcima odgoditi na 10. lipnja jer “moraju srediti još jednu stvar”. I tada, Musk je hvalio ubrzanje i performanse nove Tesle, opisavši ju kao “svemirski brod”.

Tada nije spominjao Plaid+, koji je ionako prvim kupcima trebao stići nekad tijekom 2022. godine, s početnom cijenom od 150.000 dolara. No, Tesla je još u svibnju prestala primati prednarudžbe za Plaid+, stoga su već tada isplovile sumnje kako ipak neće u proizvodnju.

Plaid je već oborio rekord?

Komičar Jay Leno, poznat u posljednje vrijeme više po svojoj automobilskoj kolekciji i automobilskoj emisiji više nego po svojem humoru, rekao je gostujući na Spike’s Car Radio podcastu kako je Tesla oborila rekord za najbržih četvrt milje za neki proizvodni automobil. Otkrio je kako je Model S Plaid postigao 9.247 sekundi pri 152 milje na sat (244,62 km/h) uz prisutnost službene osobe iz National Hot Rod Association, čime je rekord služben, ističe Electrek.

Premda nije još službeno objavljeno da je rekord srušen, čini se da neće baš jako dugo stajati. Naime, pri predstavljanju Rimčeve Nevere prošloga tjedna, novinar carwowa Mark Watson, u Neveri je postigao, bez previše muke, 8,6 sekundi na četvrt milje, što je iznenadilo i Matu Rimca. No, rekord ipak nije služben, budući da ga nije ovjerio nikakav službenik. Ipak valja istaknuti kako je riječ o dvije sasvim drugačije kategorije automobila. Nevera hiperautomobil s dva sjedala, dok je Model S obiteljski sedan koji može imati i sedam sjedala.