FOTO: Rimac Automobili

Rimac je predstavio novi auto. Ovo je Nevera

Rimac Automobili konačno su predstavili produkcijsku verziju konceptnog C_Two modela

Rimac je predstavio novi auto. Ovo je Nevera

Rimac Automobili konačno su predstavili produkcijsku verziju konceptnog C_Two modela

FOTO: Rimac Automobili

Tri godine nakon prvog predstavljanja hiperautomobila C_Two, te nakon tjedan dana teasanja na društvenim mrežama, Rimac Automobili su konačno predstavili produkcijsku verziju svog drugog automobila. Ukratko, ime mu je Nevera, ima 1914 konjskih snaga, do 100 kilometara na sat ubrzava za samo 1,85 sekundi, dok 100 milja na sat dostiže u samo 4,3 sekunde. Pod punim gasom, navode iz Rimac Automobila, iz stajanja do 300 kilometara na sat stiže za samo 9,3 sekunde. Četvrt milje (402 metra) prevaljuje za 8,6 sekundi, a maksimalna brzina joj je 412 kilometara na sat.

Kako navode, od prvog predstavljanja na ženevskom salonu automobila te 2018. godine, Rimac Automobili neprestano su radili na Neveri. Usavršavali su ga na svim razinama, a razvojni program bio je opsežan. Rezultat napora njihovih inženjera je električni hiperautomobil koji pruža vrhunsko iskustvo vožnje, a većina komponenti Nevere razvijena je u sjedištu Rimac Automobila u Hrvatskoj. U odnosu na prototipni model iz 2018. godine i na prototipe koji su ga slijedili, svi sustavi unutar automobila su poboljšani i unaprijeđeni.

Rimac: “Ovo je automobil koji sam sanjao prije deset godina”

Nevera je dizajnirana, razvijana i proizvedena u tvrtki Rimac Automobili, pa je sasvim logično da nosi i hrvatsko ime. Na ime Nevera su se odlučili jer kažu kako odražava izvanredne performanse koje može osloboditi u tren oka. Nevera je moćna mediteranska oluja, nabijena munjom, koja se pojavi iznimnom brzinom i snagom. Ime stoga objašnjava zašto su iz kompanije posljednjih dana na društvenim mrežama objavljivali snimke oluja, odnosno nevera, nad morem.

“To je to. Ovo je automobil koji sam sanjao kad sam prije deset godina krenuo na ovo ‘nemoguće’ putovanje. Ovaj automobil stvoren je da nadmaši sve i podigne ljestvicu, da podigne standarde za automobile visokih performansi. Ne samo u performansama, nego i kao zaokruženi, izbalansirani automobil za cestu. Kad smo prvi put predstavili C_Two, postavili smo izuzetno visoke ciljeve. Ali smo od početka tražili načine kako da ih nadmašimo”, rekao je Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor kompanije. Rimac je dodao kako će proizvesti samo 150 primjeraka Nevere, a svaki automobil bit će proizveden u Hrvatskoj. Cijena joj je dva milijuna eura, a prve isporuke kupcima stižu već ove godine.

Najveća i najčvršća karbonska konstrukcija u automobilskoj industriji

Nevera je, prema riječima direktora dizajna Rimac Automobila, Adriana Mudrija, dizajnirana po načelu “forma slijedi funkciju”. Rezultat je elegantan dizajn automobila, a to dizajnersko načelo primijenili su na svakom pojedinom detalju. Nevera tako, kao i drugi Rimčevi modeli, s bočne strane karoserije ima karakterističan oblik kravate. “Još od 17. stoljeća kravata je simbol hrvatske snage i identiteta, a mi smo joj prvi put odali počast na našem Concept_One automobilu 2011. godine. Kao i svaki drugi element dizajna, kravata ima i ključnu funkciju za performanse Nevere, jer služi kao usisnik zraka za stražnje sustave hlađenja”, objašnjava Mudri.

Monokok, odnosno konstrukcija automobila, sastavljena je od karbonskog krova, baterijskog sklopa i stražnjeg karbonskog podokvira, koji zajedno čine najveću konstrukciju od karbonskih vlakana u automobilskoj industriji. Zahvaljujući konstrukciji od karbonskih vlakana, cijeli monokok ima masu manju od 200 kilograma. Sastavljen je od 2200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, a monokok štiti bateriju automobila formirajući kompaktnu, i nevjerojatno čvrstu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm/stupnju. Nevera je time zadovoljila stroge globalne standarde homologacije, a istovremeno postala automobil s najčvršćom konstrukcijom u povijesti.

1914 konjskih snaga i 2360 Nm okretnog momenta

Dakako, ključ performansi Nevere je Rimčev električni pogon, a svaki element je razvijan s idejom postizanja što većeg okretnog momenta, boljih performansi i veće učinkovitosti. Neverin baterijski sustav je u obliku slova H, a sastavljen je od 6960 ćelija, koje joj daju kapacitet od 120 kWh. Taj baterijski sustav Rimac automobili razvili su od nule, a smješten je u samo središte automobila. Baterije su sposobne za proizvodnju 1,4 megavata snage, a ta litij-mangan-nikalna baterija jedan je od sastavnih dijelova jezgre automobila. Povećava strukturnu čvrstoću monokoka od karbonskih vlakana za nemalih 37 posto.

Baterija je smještena nisko i po sredini poda automobila, što doprinosi niskom težištu i raspodjeli težine 48/52 u odnosu sprijeda/straga. Takvim odnosom težine, Nevera ima najbolju moguću ravnotežu upravljanja. Od ženevskog salona do danas, Rimac je radio na razvoju sustava za hlađenje baterije, pa joj je povećana učinkovitost u odnosu na inicijalne C_Two prototipove. Time baterija omogućuje veću snagu, na dulje razdoblje. Ukratko: Nevera će se u usporedbi s prototipima moći voziti duže na velikim brzinama ili u drugim uvjetima visoko-performansne vožnje.

Nevera ima četiri zasebna motora s permanentnim magnetima, koji pojedinačno pokreću svaki od četiri kotača. Ukupno daju 1914 konjskih snaga kao i u prototipnim fazama, s okretnim momentom od 2.360 Nm, što je 60 više spram prototipova. Prednji i stražnji kotači povezani su s motorima preko prijenosnika s jednom brzinom, zbog čega odmah postižu maksimalan okretni moment. Time električni motori postižu učinkovitost od 97 posto, što je znatno više od 40 posto koliko imaju najučinkovitiji motori s unutarnjim izgaranjem. Povrh svega, Rimac navodi da njihovi električni motori ne trebaju nikakvo održavanje tijekom cijelog životnog vijeka.

Radili su na aerodinamici i vektorizacijski okretnog momenta

Kako bi se sva ta snaga ukrotila, Rimac tradicionalne sustave elektroničke stabilnosti i kontrole proklizavanja zamjenjuje svojim All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2). Taj sustav Neveri omogućuje bolje prianjanje na cesti, te bolje ubrzanje. Omogućuje i beskonačno varijabilne dinamičke reakcije na stanje ceste i kolnika kalibriranjem okretnog momenta na svakom kotaču. Dakle, svaki kotač može dobivati snagu neovisno o drugima, ako uvjeti na cesti to zahtijevaju. Stoga se može dogoditi kako se u jednom dijelu zavoja pri visokoj brzini sva snaga šalje na, primjerice, samo dva kotača, dok se na druga ne šalje nikakva snaga. Sustav je, kažu, prediktivan i brz, pa očitava cestu i obavlja preko stotinu izračuna u sekundi kako bi prilagodio okretni moment.

Dostupno je sedam različitih načina vožnje, koji variraju od RANGE moda s najvećim dometom, sve do TRACK načina vožnje u kojem je uklonjena većina elektroničkih sigurnosnih ograničenja. Postoji i DRIFT mod, koji daje najveći okretni moment stražnjim kotačima, kako bi se naglasila preupravljivost, a automobil zadržao u stadiju kontroliranog drifta, odnosno proklizavanja.

Radili su i na brojnim novim aktivnim aerodinamičnim elementima, koji su poboljšali hlađenje, performanse, stabilnost i učinkovitost automobila. Konkretno, prednji profil poklopca motora, poklopac podvozja, stražnji difuzor i stražnje krilo mogu se neovisno pokretati, a koliko će se pokretati odlučit će Rimčev složen algoritam, koji će procijeniti i namjestiti njihovu optimalnu konfiguraciju za svaku situaciju u vožnji. Iz Rimac Automobila su iznijeli i podatke o aerodinamičkim konfiguracijama. Prebacivanje s “high downforce” na “low downforce” način rada smanjuje aerodinamički otpor za 17,5 posto čime se dobiva koeficijent otpora od 0,3. Vraćanje u “high downforce” način rada povećava potisnu silu za golemih 326 posto.

Vlasnik i automobil povezani su aplikacijom

Interijer je namijenjen za dva putnika, a nudi i prtljažni prostor od 100 litara. Unutar putničke kabine nalaze se tri zaslona, čije funkcije može prilagoditi sam vozač. Sam kokpit, kako ga nazivaju, podijeljen u je dvije zone. Gornja je namijenjena za užitak u vožnji i performanse, a u donjem dijelu nalazi se infotainment sustav, kontrola udobnosti i podaci o vožnji. Vozač u svakom trenu može pratiti performanse automobila telemetrijom u stvarnom vremenu, a podaci se mogu preuzeti na računalo ili mobitel za kasnije pregledavanje. Stoga, ako vikendom odlazite na stazu sa svojom Neverom, možete uspoređivati vremena koja postižete, kao da se radi o nekoj video igri ili fitness trackeru.

Uz podatke koje daje vozaču, Rimčevim M2M sustavom podaci šalju se i proizvođaču. Vlasnik je sa svojom Neverom povezan mobilnom aplikacijom, a Rimac automobili dobivaju anonimizirane podatke o radu vozila. Vlasnik unutar aplikacije također može pratiti podatke poput GPS lokacije svog automobila, brzine punjenja i stanja baterije, uz telemetrijske podatke o vožnji.

Rimac Automobili kažu kako neće proizvesti dvije jednake Nevere, budući da kupcima nude širok izbor materijala i dizajna, koje će im prilagoditi po mjeri. Individualnim programom personalizacije, Rimac Automobili će Neveru ponuditi u raznim izdanjima imena GT, Signature, Timeless, te Bespoke, koji će biti modeli po mjeri. Svaki vlasnik Nevere bit će pozvan u Hrvatsku kako bi mogao dizajnirati svoj automobil prema svom ukusu. Nevera će biti dostupna unutar globalne mreže partnera Rimac Automobila, koji se nalaze u 19 lokacija, u nekim od najvećih gradova Europe, Sjeverne Amerike, Latinske Amerike, Europe, Bliskog Istoka i Azije.