Ove poduzetnice osvojile su 5000 eura s genijalnom idejom. Prepoznale su industriju s najmanje inovacija

U utrci za glavnu nagradu sudjelovalo je osam timova

FOTO: Val grupa

“Ovo je bilo odlično iskustvo i znamo da naš projekt ima velikog potencijala. Iz prve ruke poznajemo neprilike života na otoku jer i same živimo na Visu. Nadamo se da naša inovacija pomoći ljudima koji žive i rade tamo”, zaključio je tim koji stoji iza pobjedničkog projekta SeaUP – druge generacije Mastercard Uplift Akademije, edukativnog programa namijenjenog poduzetnicima iz turizma, ugostiteljstva i uslužnih djelatnosti.

Riječ je, naime, o aplikaciji za nautičare koja na jednom mjestu nudi sve što im treba za poslovanje – transfere, opremu, trgovinu i nautičke usluge, odnosno sve od prikupljanja namirnica za put do transporta turista.

Presudio je jedan bod

Pobjednički tim, koji čine Mari Greget (osnivačica brenda ‘komiška’, DMC-a HedonISSAm, suvlasnica prvog sushi fusion restorana Peškarija’’ na Visu), Nina Perajica (Afitat Travel), Dragana Buzdovačić (SUNLIFE charter) i Juliana Sekelez (Heritage hotel Antique Split), osvojio je 5000 eura nagrade.

“Broj nautičara je u svakodnevnom rastu. Primjerice, broj nautičara koji su posjetili otok Vis se 2022. udvostručio u odnosu na 2020. Mislim da bi im takva aplikacija uvelike olakšala boravak na Jadranu”, pojasnila je Mari Greget.

Prepoznale potrebe poduzetnika

Žiri nije imao nimalo lak zadatak jer se natjecalo osam fantastičnih timova pa je na koncu presudio samo jedan bod.

“Svi su projekti bili vrhunski jer je svaki na svoj način aktualizirao teme koje su vezane uz turizam. No, u nautičkom turizmu smo ipak najslabiji što se tiče inovacija, a pobjednički tim je to prepoznao i to je ono što je prevagnulo”, rekao je Ivan Kurtović, član žirija i predsjednik Uprave tvrtke InterCapital Asset Management.

Dobitnički tim s članovima žirija Val grupa

Iskustvo i edukacija

U ovoj sezoni Uplifta sudjelovala su ukupno 32 stipendista koji su proteklih šest mjeseci prošli 100 sati edukacije u Algebri. Kroz predavanja su, između ostalog, imali priliku naučiti nešto više o svijetu poduzetništva, kako ideju pretvoriti u inovaciju, gdje pronaći investitore, ali i kako zaraditi od projekta.

“Mentorski program, čija je velika završnica natjecanje pred žirijem se u obje sezone, Uplift akademije pokazao kao izuzetno važan dio edukacije jer je to najbolji način kako naučeno znanje primijeniti, a ujedno je i najbolji način za razmjenu iskustava stipendista koja su od neprocjenjivog značaja”, izjavila je Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu u Hrvatskoj.

Osam timova u borbi za nagradu

Stipendisti su, na koncu, bili podijeljeni u osam timova i svaki je osmislio projekt. Njih su, kao veliko finale akademije, prošli tjedan u tri minute izložili pred stručnim žirijem koji se sastojao od šest članova. Sve su to redom bili poduzetnici i stručnjaci u različitim segmentima poduzetništva. Prezentacije su ocjenjivali prema raznim kriterijima – od imena i slogana projekta pa do istraženosti tržišta.

“Svi natjecatelji su moji suborci u poduzetništvu. Algebru sam krenuo graditi jako mlad, friško s fakulteta. Nedavno smo proslavili 25 godina rada i zaista je sjajan osjećaj vidjeti svoje postignuće. Nadam se da će to stipendistima dati dodatnu perspektivu i motivaciju u poslu. Ništa nije nemoguće”, kazao je član žirija Tomislav Dominiković, predsjednik Uprave Algebre.

Članovi žirija iz svijeta poduzetništva

S njim se složio prof. dr. sc. Mislav Ante Omazić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu koji se, također, našao u ulozi ocjenjivača, a prije prezentacija projekata je podijelio i nekoliko savjeta ‘uplifterima’.

“Kupci su ishodišna točka svakog poduzeća. Važno je pratiti njihove želje, očekivanja i kako oni promatraju stvarnost. Uz to valja čim prije izaći na tržište jer je konkurencija velika”, rekao je.

Uz njih dvojicu su u žiriju bili i Perica Šandić, Group Leader iz Hrvatskog Telekoma, Mladen Puzak koji je Executive Director u Hrvatskoj Pošti i Dinko Novoselec, suosnivač investicijskog fonda Feelsgood.

Sudionici druge sezone Uplifta Val grupa

Aplikacija za naručivanje na pregled

U borbi za glavnu nagradu bio je i projekt Bell Boy. To je personalizirana platforma za putovanja koja nudi turistima detalje mjesta u Hrvatskoj u koje žele otputovati s naglaskom na održivost.

Zanimljivu prezentaciju održali su i stipendisti iz tima Trashure koji su osmislili mobilnu aplikaciju koja povezuje korisnike, proizvođače i dostavljače biootpada. Umjesto da se baci, ideja je da se daje, primjerice, poljoprivrednicima koji biootpad koriste kao gnojivo.

Jedan od pitcheva bio je i projekt Quintessa, digitalni i interaktivni jelovnik koji se ažurira u realnom vremenu. Multilingvalan je i može se personalizirati. Poseban aplauz je zaslužio i projekt Croatia Health, online platforma za naručivanje zdravstvenih usluga u javnim i privatnim institucijama Hrvatske.

Projekt posvećen hrvatskoj soli

Žiri se zainteresirao i za inovaciju Touring Croatia. Tim koji stoji iza toga ju je osmislio kao zadrugu malih nezavisnih proizvođača i turističkih agencija te smještajnih jedinica. Priču o hrvatskoj soli prezentirali su stipendisti kroz projekt Salty taste of Croatia. To je pak platforma na kojoj bi okupili sve ‘slane’ priče – od gastro ponude do proizvođača.

I posljednji pitch bila je aplikacija GO4UGO koja zamjenjuje klasične alate za komunikaciju u ugostiteljstvu. Ideja je da jednom mjestu, odnosno pametnom uređaju poput mobitela ili tableta, zaposlenici imaju sve što ugostiteljima treba poput obračuna, rasporeda i rezervacija.

U pripremi i treća sezona

Direktorica Gea Kariž je priču zaokružila time što je istaknula kako je veseli što je to prilika polaznicima da se zbliže i krenu širiti vidike te ostvarivati suradnje. Usput je najavila i treću sezonu akademije koja je već u pripremi.

“Imat ćemo razne novosti, ali ono što svakako mogu potvrditi je da će svi mikro, mali i srednji poduzetnici koji se bave turizmom dobiti priliku postati naši stipendisti i tako steći mogućnost unaprjeđenja svog poslovanja. Naš je cilj poduzetnicima dati znanja i vještine koje im omogućavaju da postanu otporniji na promjene na tržištu”, istaknula je.