Podravkini proizvodi izbačeni s Kauflandovih polica, potvrdile obje tvrtke i pokušale objasniti zašto

Obje kompanije poručuju kako je postizanje dogovora još moguće

FOTO: Pixsell

Podravkini proizvodi će nestati s polica trgovačkog lanca Kaufland, potvrđeno je iz obje tvrtke za Jutarnji list. Dogovor, prema pisanju Jutarnjeg, nije postignut oko novih uvjeta suradnje koje je predlagao trgovački lanac.

Iz Podravke su poručili kako je isporuka u Kaufland prekinuta još u travnju, s obzirom na to da se nije mogao postići obostrano prihvatljiv dogovor o suradnji. “Naime, Kauflandov zahtjev za povoljnije uvjete, odnosno cijene, u odnosu na naše druge trgovačke partnere Podravki nije prihvatljiv, a, osim toga, suprotan je i pravilima Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom”, kažu iz Podravke.

Postizanje dogovora nije isključeno

Kaufland u svom odgovoru ne opovrgava kako dogovor oko novih uvjeta suradnje nije postignut, no kažu kako se pregovori i dalje vode, pa se nadaju da će se dogovor postići uskoro. “Kaufland nije izbacio s polica proizvode Podravke, a trenutno našim kupcima nudimo neke od najprodavanijih artikala, primjerice Lino Ladu, ajvar, pasiranu rajčicu i druge proizvode. Neki drugi proizvodi trenutno nisu dostupni”, kažu iz Kauflanda.

Podravka također ne isključuje mogućnost postizanja dogovora s Kauflandom, no napominju da se dogovor može postići isključivo uz “obostrano prihvatljive uvjete”. Kažu kako su njihovi proizvodi potrošačima široko dostupni u trgovinama drugih lanaca.

Nije prvi puta da se ovo događa

Koprivnički portal Danica, uvijek dobro informiran o zbivanjima u Podravci, ranije je prvi neslužbeno javio kako je Kaufland izbacio Podravkine proizvode i da je to već drugi takav slučaj u posljednjih nekoliko godina. Njihov neimenovani menadžerski sugovornik iz Podravke rekao im je da je zapelo jer je Kaufland inzistirao na većim rabatima i, posljedično, većim maržama.

Kaufland je s obzirom na godišnji prihod od četiri milijarde kuna peti po redu trgovački lanac u zemlji. No, Jutarnji ističe da se zbog vlasničke povezanosti u njemačkoj Schwarz grupi tržišna pozicija lanca često računa zajedno s Lidlom. Kada se udjeli Kauflanda i Lidla zbroje, grupacija je praktički u jednakoj razini kao Konzum.