Šefica Europske komisije kod Rimca: 'Pokazali smo joj projekt robo taksija. To će privući stotine milijuna ulaganja'

Ursula von der Leyen s Plenkovićem i članovima Vlade obišla je pogone u Svetoj Nedelji

FOTO: Ivan Luzar/Telegram

Predsjednica Komisije Ursula von der Leyen danas je u posjetu Zagrebu, gdje se sastala s hrvatskim premijerom Andrejem Plenkovićem, te sudjelovala na sjednici Vlade. Von der Leyen je u Zagreb došla kako bi predala ocjenu Komisije hrvatskog plana za oporavak i otpornost, a nakon toga posjetila je Rimac Automobile u Svetoj Nedjelji.

Nakon razgledavanja Rimčevog pogona, premijer Plenković, predsjednica Komisije von der Leyen i osnivač Rimac Automobila Mate Rimac obratili su se novinarima.

Mate Rimac u društvu ministara dočekao je premijera i Ursulu van der Leyen (Foto: Ivan Luzar/Telegram)

Rimac predstavio novi projekt

“Mislimo da će u budućnosti automobili biti nešto sasvim drugačije nego danas i da to otvara brojne mogućnosti. Mi smo mlada firma i smatramo da smo tek na početku”, kazao je Rimac obraćajući se medijima. Potom je kazao kako mu je idući veliki korak robo taksi projekt koji ne žele javno pokazati jer ga žele podići na višu razinu. “Sada smo ga pokazali gospođi Von der Leyen. Njih radimo za svačiji džep. To su automobili koji se koriste i mislimo da će privući stotine milijuna ulaganja. Nadam se da ćemo vam to uskoro pokazati. Preda nama je dug put”, kazao je Rimac.

Dolazak premijera (Foto: Ivan Luzar/Telegram)

‘Plan je dati podršku mladim ljudima’

Potom je govorio Plenković koji je kazao kako su danas odradili tri točke – sastanak Vlade u Nacionalnoj knjižnici, posjet Katedrali te posjet Rimcu.

“Namjerno smo za treću odabrali ovu, da pokažemo Komisiji i svijetu i javnosti da Hrvatska ima mlade i kreativne ljude. Ovaj projekt će biti projekt budućnosti i poklapa se s EU zelenim planom i sto posto je digitalan i zeleni. Željeli smo time pokazati da dajemo doprinos trendovima koji su globalni. Zato je plan dati podršku onima koji su hrabri i kreativni i koji će dati priliku stvaranju novih radnih mjesta i sigurnom prometu”, kazao je Plenković te dodao kako će Rimac za svoj projekt dobili milijardu i 500 milijuna iz Fonda oporavka.

Von der Leyen: ‘Silno sam impresionirana’

Potom je govorila predsjednica Komisije koja je kazala kako je uživala u posjetu Hrvatskoj.

“Mate, vidjevši vašu prezentaciju silno sam impresionirana, vidjela sam budućnost prijevoza ovdje u Hrvatskoj i to je zapravo odgovor na klimatske promjene i to je odgovor na potrebe digitalizacije, jer se sve temelji na pametnoj povezanosti i umjetnoj inteligenciji. Vidjela sam i koncept koji ljudima vraća vrijeme i isplativost”, kazala je von der Leyen.

Dolazak Ursule van der Leyen (Foto: Ivan Luzar/Telegram)
Van der Leyen ulazi u tvrtku Mate Rimca (Foto: Ivan Luzar/Telegram)

Rimac o preuzimanju Bugattija

Rimac je nešto kasnije odgovorio na nekoliko novinarskih pitanja oko preuzimanja Bugattija, ali i predstavljanja hiperautomobila Nevere. “Što se tiče Bugattija, mi smo firma koja tek postoji 12 godina. Dugo je to vrijeme, ali za stvaranje velike firme nije dugo. Puno toga se desilo, ali nismo još došli do uspjeha. To tek stiže. Imamo preko 1000 zaposlenih, preko 200 milijuna eura investicija. Velika stvar bilo je preuzimanje Bugattija. To je velika odgovornost i prvi put u povijesti da je VW izdvojio neki svoj brend iz svog portfelja i da su nama dali povjerenje za tako nešto. Bugatti je veliki brend i veliki izazov”, kazao je Rimac te dodao kako će Bugatti biti među top 10 tvrtki u Hrvatskoj.

Kazao je kako su Buggati povjerili Rimac automobilima zbog njihovog pragmatičnog pristupa. “To je velika prilika ne samo za nas, nego za Hrvatsku. Tek smo počeli. Možemo imati veliki utjecaj. Kroz mnogo projekata, kao naš robo taksi koji ćemo uskoro pokazati”, rekao je.

Mate Rimac ispred Nevere (Foto: Ivan Luzar/Telegram)

Hrvatski jednorozi

Na pitanje koliko još hrvatskih jednoroga očekuje u budućnosti, Rimac je odgovorio: “Mislim da je Infobip primjer kako napraviti strašno uspješnu firmu u Hrvatskoj, ne samo u Zagrebu, nego u Vodnjanu. Po tome, uz Rimac, Hrvatska ima najveći broj jednoroga per capita na svijetu. Dodajte još dva, tri.”

Na pitanje kad bi javnost mogla vidjeti prva testiranja robo taksija rekao je: “Jako mi je žao što je ispalo ovako pa pričamo o nekom tajnom projektu. Ali predstavnici su vidjeli auto koji sad imamo. Želimo ga dovući do jedne nove razine i onda ćemo ga pokazati. Ideja je da po ulicama Zagreba voze do 2024.”

Novinari su Rimca pitali i hoće li Bugatti biti hibrid. “Napravili smo da auto u istoj masi ima duplo veći domet s duplo većom baterijom. Odvezli smo ga u Stuttgart, vozili Upravu u njemu i bili su oduševljeni. Imamo duboku i blisku suradnju s Porscheom. Najlakše bi bilo uzeti Neveru i preraditi je u Bugatti. Mi ćemo poštivati marku i napraviti najbolje što bi bilo za nju. Za Bugatti srednjoročno ima smisla da bude hibrid, s iznimno snažnim elektropogonom. Istina je da je Porsche rekao da želi odmah na struju, no mi smo rekli da želimo hibrid. Na novom Bugattiju radimo već godinu dana, i to tu, u Hrvatskoj”.

Foto: Ivan Luzar/Telegram

Još malo o novom projektu

Još se zatim malo osvrnuo na novi projekt. “P3 će biti auto koji nikad neće moći imati vozača. Sve novce koje smo uložili ćemo izgubiti ako ne uspijemo. Auto ne može u prodaju običnim korisnicima. Moramo to napraviti. Mora biti samovozeći. Ako ne odradimo posao na vrijeme, a dobijemo novce za to, vratiti ćemo ih”, kaže Rimac kroz smijeh.

“Ovaj projekt smo radili tri godine, došla je Vlada k nama i tražila projekt za Fond za obnovu, a mi smo imali već gotov projekt. Neće svo financiranje biti iz EU fondova”, dodao je.