Spori oporavak Ferrettija, unatoč kineskom kapitalu i ulasku na azijsko tržište

Prodaja luksuznih talijanskih jahti kineskim milijarderima ne ide baš kako su očekivali

FOTO: Paradisi Maurizio

Talijanskom Ferrettiju, jednom od vodećih svjetskih brodograditelja s brendovima poput Ferretti Yachts, Riva i Pershing koji su vrlo omiljeni i među hrvatskim jahtašima, injekcija kineskog kapitala i širenje na azijsko tržište, zasad, nisu pomogli da se izvuče iz financijskih problema.

Strmoglavi pad uslijed nagomilanih dugova

Proizvođaču luksuznih plovila gotovo su glave došli nagomilani dugovi, pa su tvrtku, koja je pretkriznih godina bilježila zavidne stope rasta od 20 posto godišnje i neto dobit od 26 milijuna eura, iz dugova izvukli Kinezi.

Većinski udio u posrnulom Ferrettiju još je 2012. godine za 374 milijuna eura kupila kineska Weichai Group i dokapitalizirala je s dodatnih 80 milijuna eura, namijenjenih razvoju novih 27 modela brodova u sljedeće tri godine.

Državna kineska kompanija Weichai Power specijalizirana je za razvoj, proizvodnju i prodaju dizel motora i teške industrije poput buldožera, a zanimljiva je i zbog toga što je 2013. postala sponzor Ferrarija i to kao prva kineska tvrtka koja je ušla u sponzorstvo Formule 1. U Ferrettijevim financijskim nevoljama je kineski div Weichai, koji je između ostalog, kupio udjele u još nekoliko europskih poduzeća (uključujući i 25 posto njemačke grupacije KION za proizvodnju viličara i ostale industrijske mehanizacije) vidio priliku za širenje nautičarskog biznisa na azijsko tržište i šansu da luksuzne europske jahte ponudi kineskim milijarderima.

Tržište nije reagiralo u skladu s očekivanjima

Međutim, u prve tri godine od ulaska kineskog kapitala u Ferretti, prodajni rezultati ne pokazuju značajne pomake nabolje. Kako prenosi Reuters, čini se da njihova ciljana skupina ipak nije očekivano reagirala na Ferrettijeve jahte jer tvrtka i dalje proizvodi gubitke.

“Tržište nije ni toliko veliko, niti toliko brzo”, rekao je Fabiomassimo Discoli, voditelj prodaje predstavništva u Hong Kongu, i dodao “da je kompanija postala svjesna da se mora prilagoditi specifičnim zahtjevima azijskog tržišta, pogotovo Kineza. Oni ne spavaju na brodu, nego koriste brod u svrhu zabave”, izjavio je Discoli na Singapore Yacht Showu, “na brod dovode svoje klijente… pjevaju karaoke…. i puše cigare.”

Prema Reutersovoj analizi, problem je djelomično i kulturološke prirode, više nego u tome što Kini nedostaje milijardera koji bi si mogli priuštiti ekskluzivne Ferretijeve megajahte. Europskim bogatašima je posjedovanje luksuznog plovila na kojem će provesti godišnji odmor stvar prestiža, dok se kineski poslovnjaci klone sunca i brodove doživljavaju kao nešto što se koristi u poslovne svrhe.

Tako je od prvotno očekivanih 30 posto od azijsko-pacifičkog tržišta u ukupnoj globalnoj prodaji Ferrettija, ostvareno tek upola manje, što je odgodilo planove tvrtke za izlazak na burzu. Konkretne prodajne brojke za Kinu tvrtka je odbila otkriti.