Stižu natrij-ionske baterije. O čemu se radi
Nove generacije baterija bit će potrebne za sve veći broj punionica za električne automobile
Svuda oko nas, u potrošačkoj elektronici, električnim vozilima, spremištima za višak obnovljive energije poput vjetra i sunca, koriste se litij-ionske baterije. Kako se svijet nastavlja elektrificirati, trebat će dodatne tehnologije baterija da se zadovolji potražnja. Sada stižu natrij-ionske baterije, sličnog dizajna kao litij-ionske, koje se proizvode sličnim metodama. Objekti vrste baterija proizvode električnu energiju putem kemijskih reakcija, a sastoje se od katode, anode, separatora i elektrolita, piše CNBC.
U natrij-ionskoj bateriji, litijevi ioni zamijenjeni su natrijevima u katodi baterija, a litijeve soli u elektrolitu zamijenjene su natrijevim solima. Iako su natrij-ionske baterije prisutne desetljećima, razvoj njihove tehnologije je napušten u korist litij-ionskih baterija.
Uzbuđenje je poraslo 2021. godine
Uzbuđenje oko natrij-ionskih baterija poraslo je nakon što je najveći svjetski proizvođač baterija za električna vozila Contemporary Amperex Technology Co.Limited otkrio 2021. godine da ulaže u ovu tehnologiju. Natrij-ionske baterije ne mogu pružiti domet za električna vozila kakav nude litij-ionske ali imaju jedinstvene prednosti, u prvom redu koriste jeftinije materijale. Nemaju kobalta, bakra, litije, grafita koji danas uglavnom kontroliraju Kinu. Sigurnije su jer se kod transporta mogu potpuno isprazniti.
“Zamislite kada bude još više električnih vozila, i da na stanici postoji čitava hrpa punjača pa se svi pune u isto vrijeme. Stvoriti enormno opterećenje na električnu mrežu i ona neće moći podržati sve istovremeno pa operateri prelaze na stacionarne baterije kako bi osigurali električni impuls za punjenje puno vozila”, objašnjava Colin Wessells, suosnivač i izvršni direktor Natron Energy iz Silicijske doline koji radi na komercijalizaciji tehnologije natrij-ionskih baterija.