Unatoč većem broju isporuka, Tesla u posljednjem kvartalu nije ispunila očekivanja analitičara
Američki proizvođač električnih automobila suočen je s nizom problema
Premda je Tesla konačno na tržište stavila davno najavljeni Cybertruck, a za sljedeću godinu najavila još jedan model, proizvođač se još uvijek nije uspio “otresti” svog razočaravajućeg trećeg kvartala. Američki proizvođač zabilježio je u posljednjem kvartalu prošle godine 25,1 mlrd. dolara prihoda i objavio 0,71 dolara zarade po dionici, čime nije ispunio očekivanja analitičara, koji su predviđali 25,76 milijardi dolara prihoda i 0,74 dolara zarade po dionici.
“Tesla je imala još jedno nepovoljno tromjesečje, pri čemu se najviše ističe značajan pad bruto marže na automobilima”, rekao je Jesse Cohen, viši analitičar na Investing.com. No, Tesla je uspjela nadmašiti očekivanja u pogledu isporuka vozila, a prihodi u četvrtom kvartalu porasli su za tri posto u odnosu na isti period prošle godine, kada je zabilježeno 24,3 milijarde dolara.
Broj isporuka raste unatoč padu potražnje
Teslin treći kvartal prošle godine nije baš bio sjajan, ističe The Guardian, budući da je tvrtka zaradila 690 milijuna dolara manje od onoga što su analitičari očekivali. Razlog tih slabijih rezultata je pad broja isporučenih vozila.
Međutim, investitore su dočekale dobre vijesti početkom siječnja, budući da je Tesla objavila da je u četvrtom tromjesečju isporučeno 484.000 vozila, čime su premašili svoja očekivanja od 480.000 isporučenih automobila. Ukupne isporuke Tesla za 2023. godinu porasle su 38 posto u odnosu na prethodnu godinu, unatoč većem padu potražnje za električnim vozilima u cijeloj industriji.
Dan Ives, direktor investicijske tvrtke Wedbush Securities, kaže da je posljednje tromjesečje bilo važno za Teslu. “Pokazali su snažne isporuke s jasnim zamahom za 2024. godinu. Ovo je jasna pobjeda za Elona Muska i Teslu, jer je isporuka 1,8 milijuna vozila u 2023. godini veliko postignuće za nestabilno tržište električnih vozila”, kaže Ives.
Klimav početak godine
No, početak 2024. godine, unatoč dobrim vijestima o isporukama, bio je prilično klimav za Teslu, budući da je zabilježen drugi najveći pad tržišne vrijednosti otkako je tvrtka izašla na burzu 2010. godine. U prva dva tjedna siječnja, tvrtka je izgubila više od 94 milijuna dolara. Smanjenje se dijelom pripisuje smanjenju cijena vozila proizvedenih u Kini, a dijelom zbog sve većih troškova rada i stalnoj zabrinutosti zbog negativnih vijesti vezanih uz tvrtku.
Jedna od zabrinjavajućih vijesti bila je ona prošlotjedna, o vlasnicima Teslinih automobila širom SAD-a, koji su se žalili da ne mogu napuniti svoja vozila ili da im baterije potpuno gube snagu nakon što su temperature značajno pale. Tako su se vlasnici Tesli u Chicagu žalili da im se automobili ne žele puniti na temperaturama od minus 23 Celzijusa.
Tesla je smanjila cijenu svojih vozila kako bi potkopala konkurenciju, poput kineskog BYD-a, no istovremeno je povećala plaće svojim radnicima, što je stanjilo profitnu maržu tvrtke. Tvrtka je najavila povišice radnicima nakon što je Ujedinjeni sindikat automobilskih radnika u Americi iskazao interes za osnivanjem podružnice u barem jednoj tvornici.