About You je otvorio Tech Hub u Zagrebu, njihov inženjer otkriva: 'Primijetili smo nove trendove u online kupovini'

Naš sugovornik Kristijan Bambir ističe da sve više muškaraca kupuje online

FOTO: Matrix Office Park/About You/TMG Creative

Proteklih pet godina, broj digitalnih kupaca u svijetu porastao je za 40 posto. Osim toga, u istom je razdoblju obujam prodaje porastao za nevjerojatnih 218 posto, a od 7,9 milijardi ljudi na zemlji, njih 27 posto su živući digitalni kupci, pokazuje globalna studija.

Internet trgovina je nedvojbeno velik dio naših potrošačkih života, a najviše je zamaha dobila, naravno, tijekom pandemije. Iako pojam online šopinga postoji još od 1995. godine, tek je posljednjih pola desetljeća dobio na toliko velikoj važnosti.

Ove globalne trendove prati i Hrvatska, a pokazatelj toga jest činjenica da je jedna od najbrže rastućih i najpopularnijih internetskih trgovina ABOUT YOU nedavno otvorila svoj prvi Tech Hub, i to u Zagrebu u Matrix zgradi. O tome smo podrobnije razgovarali s Kristijanom Bambirom, njihovim Frontend Team Leadom.

Modna industrija se brzo mijenja, tehnologija je treba pratiti

Kristijan je inače u programiranju proteklih 10 godina, a veći dio svoje karijere je proveo u različitim softverskim agencijama, sudjelujući u projektima za razne klijente i u raznim tehnološkim domenama.

“Međutim, u takvom okruženju nedostajao mi je osjećaj vlasništva nad projektima. Projekti bi se završavali i prenosili drugima, a ja bih prelazio na nešto novo. Tada sam shvatio da je pravi trenutak da se okušam u radu u jednoj novoj tvrtki”, prisjeća se.

Tako je na ABOUT YOU internetskoj stranici sasvim slučajno nabasao na vijesti da su otvorili svoj novi Tech Hub u Zagrebu. Nakon što je pročitao njihovu priču, odlučio se prijaviti.

“Sada sam već više od godinu dana dio tima. Ono što me privuklo ovoj online modnoj trgovini jest činjenica da se ona prvenstveno smatra tehnološkom tvrtkom čiji je fokus online prodaja mode. Osim toga, tech stack je izuzetno intrigantan, a moda je industrija koja se konstantno mijenja i razvija”, kaže.

Izazovi koji spajaju dva različita svijeta

Dakle, kao što je Kristijan rekao, moda je sama po sebi promjenjiva pa to iziskuje da tu brzinu prate i tehnološki trendovi. Također, naš sugovornik ističe da je softversko inženjerstvo po svojoj prirodi vrlo precizno i strogo, a moda pak, s druge strane, nije tako disciplinirana.

Zato povezivanje ova dva svijeta smatra vrlo izazovnim, ali jednako tako zabavnim i zanimljivim.

“Softverski proizvod usmjeren na modu treba biti privlačan krajnjem korisniku. Trgovina koja promovira modu mora se istaknuti, biti efikasna i taktički pozicionirana. Posvećujemo mnogo vremena usavršavanju svakog aspekta kako bismo osigurali da korisnici dožive najbolje iskustvo dok pretražuju našu trgovinu”, govori.

Implementacija rješenja u produkcijsko okruženje

Svoju karijeru u Tech Hubu započeo je na poziciji Senior Frontend Developera, a njegov posao je obuhvaćao da aktivno sudjeluje u raspravama o featureima, razvoju, ispravljanju grešaka i unaprjeđenju cjelokupnog korisničkog iskustva u ABOUT YOU trgovini.

Također, tijekom procesa razvoja softverskog rješenja, preuzima potpunu odgovornost za njega i zadužen je za njegovo dovršenje.

“Ključno je osigurati da se rješenje testira temeljito, uključujući i pisanje end-to-end testova, te ga podvrgnuti odobrenju od strane Quality Assurance inženjera. Nakon toga, slijedi implementacija rješenja u produkcijsko okruženje, uz kontinuirani nadzor kako bi se osiguralo da sve radi prema očekivanjima”, govori.

Konkretno, sudjelovao je na projektu dodatnog prikazivanja cijena proizvoda u eurima kad je početkom godine euro postao službena valuta u Hrvatskoj. “Također, radio sam na stranicama Brand Shop i Brand Discover, stranice koje prezentiraju proizvode, odjeću i kolekcije određenih modnih brendova.”

Želi i dalje napredovati

U roku od godine dana pak, što je poprilično impresivno kratko razdoblje, napredovao je do pozicije Lead Developera, a njegova glavna odgovornost danas leži u proizvodu, odnosno u samoj online trgovini.

“Primarni sam tehnički kontakt za naš tim i odgovaram timu Head Web Development. Odgovornost prema članovima mog tima uključuje vođenje, evaluiranje tima i pružanje povratnih informacija. Osim toga, redovito pratim funkcioniranje trgovine i reagiram na hitne situacije koje se pojavljuju u produkciji”, kaže.

Svakodnevno je i dalje aktivno uključen u development, iako u manjem obimu nego prije. Nastavlja i da trenutačno ne vidi sebe u ulozi koja će se dugoročno baviti programiranjem. U nekom trenutku želi napredovati prema višoj menadžerskoj poziciji, ali i dalje ostati povezan s kolegama u tehničkom aspektu zanimanja.

“Tijekom procesa planiranja i usavršavanja tehničkih značajki, sudjelujemo u raspravama o izvedivosti, tehničkim detaljima i poslovnoj vrijednosti koja stoji iza featurea. Pratim je li sve ispravno kako bih osigurao da su sve tehničke pojedinosti jasne i spremne za razvojni tim”, govori.

U zagrebačkom uredu ih ima 12

U Tech Hubu mu je generalno super raditi, a budući da se planiraju širi, iskoristio je priliku i pozvao sve zainteresirane IT-jevce da se jave jer su im uvijek potrebni Frontend, Backend i Full-stack programeri, kao i Quality Assurance inženjeri.

“Naš ured je ugodan i udoban prostor. Iako većina mojih kolega radi na daljinu, povremeno koristimo ured za zajednički rad kako bismo se osobno družili, povezali i brainstormali. Iako je rad od kuće ugodan i raditi iz ureda zna biti pravo osvježenje”, kaže Kristijan.

Dodaje da Tech Hub pruža idealnu priliku za susret s kolegama iz drugih zemalja poput Rumunjske koji povremeno posjećuju njihov ured na nekoliko dana gdje ih trenutačno ima 12.

Noviteti na web stranici

Što se tiče trendova u online kupovini, pretežiti profil njihovih kupaca su žene, a zanimljivo je da u Tech Hubu imaju zaposleno samo muškarce. Kristijan pritom napominje da su primijetili promjene u obrascima kupovine što se tiče ciljne skupine i može se vidjeti da sve više muškaraca kupuje online.

“Što se tiče prisutnosti žena u IT sektoru, izuzetno smo ponosni na raznolikost koju imamo na razini naše tvrtke, ne samo u pogledu nacionalne raznolikosti, već i u postotku žena, posebno na visokim pozicijama gdje udio žena prelazi 50 posto. Nedavno se našem Tech Hubu pridružila prva kolegica i vjerujemo da će ih biti još mnogo”, kaže.

Neprestano rade na tome da testiraju načine kako zadržati korisnika u trgovini te ih potaknuti da ostanu duže. Glavni element njihovog pristupa je personalizacija kroz koju kupcima žele pružiti jedinstveno iskustvo.

“Nedavno smo uveli najnoviju funkcionalnost nazvanu Fashion Update, personalizirani popis proizvoda koji se tjedno ažurira na temelju prethodnih kupnji. Dodatno, planiramo implementirati i ažuriranja u vezi s prilagođenim popustima koji će biti dostupni korisnicima koji češće kupuju u našoj online trgovini”, govori.


Sadržaj nastao u suradnji s ABOUT YOU.