Procurio novi plan za Maksimir: Rušit će se istočna tribina stadiona i graditi nova

Tribina je stradala u potresu, još se ne zna kako bi trebala izgledati nova

27.01.2021., stadion Maksimir, Zagreb - Hrvatski Telekom Prva liga, 13. kolo, GNK Dinamo - HNK Hajduk. Photo: Igor Soban/PIXSELL
FOTO: Igor Soban/PIXSELL

Obnašateljica dužnosti gradonačelnice grada Zagreba Jelena Pavičić Vukičević potvrdila je za Jutarnji List kako će se istočna tribina stadiona Maksimir rušiti, te da će se na tom mjestu graditi nova. S rušenjem se, kaže, planira krenuti odmah.

“Različite su se ideje iznosile oko gradnje i sanacije maksimirskog stadiona, ali istočna je tribina prioritet. Budući da je stradala u potresu i nije sigurna za primanje gledatelja, najbolje je rješenje da se sruši, a istodobno da se pokrene postupak izrade arhitektonskog nacrta za gradnju nove”, rekla je Pavičić Vukićević.

Za sada se ne zna kako će izgledati tribina

Za sada nije poznato kako bi trebala izgledati nova tribina, niti koliki će biti trošak rušenja stare i gradnje nove, kaže Pavičić Vukičević, budući da arhitektonski plan i javni natječaj za idejno rješenje tek predstoje. Ono što je pak sigurno je to da se s rušenjem tribine treba krenuti što prije, jer su inženjeri zaduženi za pregled stadiona utvrdili kako bi u slučaju novog potresa u Zagrebu cijela konstrukcija mogla propasti.

Arhitekt Miljenko Srkoč, vlasnik tvrtke Smagra koja je radila projektni zadatak rekonstrukcije istočne maksimirske tribine, u razgovoru za Jutarnji pojasnio je kako su zaključili da ulaganja u sanaciju tribine jednostavno nisu isplativa. Jedno od mogućih rješenja, stabilizacija, stajala bi između pet do 15 milijuna kuna, a dugoročno najisplativija varijanta je kompletno rušenje i ponovna gradnja istočne tribine.

“Jedna od opcija bila je stabilizacija tribine za slučaj potresa armirano-betonskim dijelovima, koja bi stajala oko četiri milijuna kuna, ali to je odgađanje problema jer gledatelji opet ne bi mogli na tu tribinu, iako bi se time zaštitile građevine ispod, kotlovnica, skladišta”, pojasnio je arhitekt.

Za odvoz će trebati oko 500 kamiona

Alternativa bila bi opsežnija rekonstrukcija cijele tribine tako da može sigurno primati gledatelje, koja bi stajala oko 15 milijuna kuna, a kada se već ide u takva ulaganja, smislenije je graditi nešto novo. Istočna tribina stoji na drvenim pilotima, što je tehnika gradnje koja se ne koristi više od pola stoljeća. Dijelovi čelične konstrukcije tribine su i opasno korodirali. “Problem je u tome što je istočna tribina u najlošijem stanju od svih maksimirskih tribina. Razlog je i neodržavanje, ali i to što je građena prije 60 godina, znači prije potresa u Skoplju nakon kojeg je i u Zagrebu uvedena protupotresna gradnja”, objašnjava.

Arhitekt Srkoč nije mogao procijeniti cijenu rušenja i građenja nove tribine. Problem je što je od gradnje prošlo više od 60 godina, a dokumentacija se zagubila. Objašnjava kako je teško dati ikakvu ponudu dok se ne znaju točne dimenzije tribine, za što se mora provesti zasebno laserskim skeniranjem.

Prema Srkočevim procjenama, tribina teži oko pet tisuća tona i ima oko pet tisuća kvadrata. Ispod nje se na nekim dijelovima nalaze građevine, pa je potrebno micati dio po dio konstrukcije, dok je druge dijelove poput čeličnih stupova moguće i minirati. O tome koliko će opsežan posao biti rušenje istočne tribine najbolje govori da će za odvoz građevinskog materijala trebati oko 500 kamiona.