Pilot Selak detaljno analizirao snimku zaleta ruskog aviona u američki dron: 'Po starom običaju, Rusi su lagali'

"Rusi su vidjeli dron i poletjeli su, kao 'idemo se poigrati s njim'"

FOTO: U.S. Air Force video

Umirovljeni vojni pilot Ivan Selak komentirao je sudar ruskog borbenog aviona i američke bespilotne letjelice nakon kojega je dron pao u Crno more. U razgovoru za televiziju N1 izjavio je da je ponašanje ruskih pilota bilo neprofesionalno. “Ne vjerujem da je to prvi takav susret. Čudim se da se to nije dogodilo ranije”, rekao je Selak o spomenutom sudaru, nakon čega se upustio u analizu snimke bliskog susreta, koju su u četvrtak objavili Amerikanci.

“Kamera prikazuje zadnju stranu aviona i prikazuje dolazak prvog, trenutak kontakta se ne vidi, ali kako kažu Amerikanci, slijedi prekid rada kamere, i kad se ponovno uključi, vidi se oštećenje jednog propelera i drugi propeler je zauzeo položaj na nož, kada ne potiskuje nego ne služi ničemu”, rekao je.

Zatim je opisao što radi ruski avion Su-27. “Radi se o ispuštanju goriva. Zašto to avioni rade? Jer su to poprilično teški avioni, imaju veliku količinu goriva, ako dođe do nekih problema pri polijetanju ili imaju previše goriva za slijetanja, da ne bi došlo do oštećenja stajnog trapa, avion ispusti određenu količinu goriva. U ovom slučaju, nećete ga srušiti ispuštanjem goriva”, ustvrdio je i dodao da se takvim manevrom može uzburkati atmosfera i avion koji je iza će udariti u to, stresti se i može doći do narušavanja stabilnosti upravljanja.

Nakon onakvog udara avion je neupravljiv

“To je strahovit udar, avion je u tom trenutku neupravljiv”, pojašnjava Selak. Rusku stranu, koja tvrdi da uopće nije bilo nikakvog kontakta s američkim dronom koji je, prema njima, pao zbog oštrog manevriranja, Selak optužuje da leže. “Po dobrom starom slučaju, Rusi su lagali. Doduše, rekli su jednu istinu – da ga nisu skinuli naoružanjem. Da su ga udarili, vjerojatno jesu, to je vrlo lak kontakt bio”, tvrdi umirovljeni pilot.

Po njemu je cijeli incident rezultat greške ruskog pilota jer se, pojašnjava, takav dodir ne može tako precizno napraviti a da sebe i svoj avion ne ugrozite.

Incident na lokaciji na kojoj je potonula Moskva

U nastavku razgovora pokušao je rekonstruirati tijek događaja koji su doveli do incidenta nad Crnim morem. “Imate aplikaciju Flightradar na kojoj imate mogućnost da možete ići unazad i vidjeti što se to dogodilo. Ako odete 3-4-5 sati ranije, vidjet ćete da je iz talijanske baze poletio jedan dron Global Hawk, vrlo moderan i suvremen, koji je bio u zoni gdje se ovo dogodilo. On je kružio sredinom Crnog mora. Crno more je zona ratnih operacija, mjesto gdje je dron pao je mjesto gdje se vode ratne operacije. Da stvar bude gora, imam osjećaj da je taj dron pao čak nedaleko mjesta gdje je pogođen ruski ratni brod Moskva”, mišljenja je Selak.

“Taj dron Global Hawk se vratio u talijansku bazu, došao je zatim Reaper. Njegove podatke o dolasku i odlasku nemate. Rusi su vidjeli letjelicu i poletjeli su, kao ‘idemo se poigrati s njim’, i to su radili na prilično neprofesionalan način. Čudim se da su Rusi dozvolili da im u zoni ratnih operacija leti špijunski dron. Osim što je obavještajni, izviđački dron, on može nositi i naoružanje. U ovom slučaju nije nosio. Na kraju krajeva, on tamo nije smio ni biti”, smatra Selak i pojašnjava da su ispod lokacije incidenta, iako je riječ o međunarodnom zračnom prostoru i međunarodnim vodama, brodovi ruske ratne mornarice koji otamo ispaljuju balističke projektile na Ukrajinu.