Rimac objavio spektakularne rezultate: ‘Ne, nismo imali gubitak nego 644 milijuna kuna dobiti’

Objavio je i kako je prosječna neto plaća krajem 2021. godine bila 11.923 kune

Rimac Automobili otvorili svoj ured u Osijeku 21.09.2018., Osijek - Esseker centar gdje je sluzbeno otvoren osjecki ured Rimac automobila.rPhoto: Davor Javorovic/PIXSELL
FOTO: Davor Javorovic/PIXSELL

Mate Rimac danas je ekstenzivnim statusom objasnio je zašto njegova Rimac Grupa dugo nije predala financijsko izvješće za 2021. godinu, objavljujući i dodatne podatke o svom poslovanju. “Zbog kašnjenja s predavanjem revidiranog financijskog izvještaja za 2021. smo bezbroj puta prozvani. Zbog toga i gubitka od 540M kuna prema preliminarnim/statističkim brojkama koje smo predali su nas pljuvali, omalovažavali, ismijavali i napadali.

Radi tih javnih prozivki imamo i poreznu inspekciju u firmi zadnjih mjesec dana. I to je sasvim OK, nemam nikakav problem da pregledaju što god žele, samo mi je zanimljivo kako ljudi zabadaju nos i dižu frku oko nečega što doslovno nema koga drugog zanimati osim vlasnike firme”, počeo je.

Financijski izvještaj za 2021. su predali jučer

Podsjeća kako je prije nekoliko dana objavljen podatak da 20 posto hrvatskih tvrtki još nije redalo izvješće za 2021. godinu, ali nije vidio da se bilo koga drugoga napada. Kaže da je njegov poduži Facebook status zapravo priča o tome kako bi “revidirani financijski izvještaj” trebao biti “isključivo interes vlasnika firme, a ne javnosti” te kako je to “potpuno nebitno za bilo koga osim za vlasnike firme.”

Zaključuje kako je to naročito nebitno za javnost u kojoj ljudi “ne znaju razlikovati prihod od dobiti, a kamoli kompleksnije stvari poput konsolidacije međunarodnih grupacija vs. stand-alone izvješća lokalnih firmi/podružnica.”

“Jučer je napokon predan revidirani financijski izvještaj za 2021. Prvo – rezultat. Imamo 644 milijuna kuna dobiti. Prema tome nemamo najveći gubitak u 2021. godini, nego smo 9. po dobiti. Detaljnije objasnim kako je došlo do tog obrata i zašto je to sasvim nebitno, kao i prijašnji gubitak”, poručio je Rimac.

Zašto su kasnili s predajom izvještaja?

Rimac dalje objašnjava zašto su kasnili s predajom revidiranog izvješća i poručuje da im se to prije nikada nije dešavalo te tvrdi da im se to više nikada neće dogoditi. Podsjeća kako je 2021. za njegovu tvrtku bila suluda.

Tvrtka je tada razdvojena na tri dijela. Iz Rimac Automobila d.o.o. nastali su Rimac Group, Bugatti Rimac i Rimac Technology, a osim toga su iste godine preuzeli Bugatti od VW Grupe. “Istovremeno smo zatvorili C rundu investicija (150 milijuna Eura u 2021.) i zatvarali D rundu (500 milijuna Eura), koja je na kraju završena 2022. godine”, dodaje.

Usto navodi da se u isto vrijeme “događao i redovni posao”, početak gradnje Campusa, lansiranje Nevere te istovremeno uvođenje novog ERP-a, što ih je možda, poručuje, “i najviše unazadilo.”

‘Bili smo pod konstantnim due diligencom’

Potom opisuje što se sve izdogađalo zbog svih tih transakcija. “Zbog svih tih transakcija bili smo pod konstantnim due diligenceom i imali horde pravnika i financijaša VW-a, Porschea, Goldman Sachsa, SoftBanka i njihovih big-four financijskih i pravnih savjetnika za vratom. Kad je transakcija napokon završila je trebalo urediti odnose između firmi – koji prostor koristi Bugatti Rimac, a koju Rimac Technology i koliki najam tko kome treba plaćati? Koju komponentu Nevere proizvodi Bugatti Rimac a koju Rimac Technology?

Koje usluge će jedna firma pružati drugoj (npr. nema smisla da imamo dvije organizacije skladišta u istom prostoru, iako je poslovanje dvije tvrtke potpuno različito, pa i to ima svojih nedostataka). Koji dobavljači moraju potpisati nove ugovore i s kojom firmom? Po kojim cijenama se vrše cross-company transakcije? Koji su ugovorni uvjeti? Ljudi koji su do jučer bili kolege i rješavali stvari s pozivom, sada moraju raditi ponude, pregovarati i imati ugovor za svaku aktivnost / komponentu koja se radi između tvrtki”, kazao je.

Imali su, kaže, stotine ugovora

To ih je, kazao je, “posebno ubilo” na Neveri gdje Rimac Technology razvija i proizvodi ogroman broj sustava za Bugatti Rimac. “A dok se to sve nije ispregovaralo, dogovorilo i potpisalo (doslovno stotine ugovora) i 5 puta provjerilo, revizor nije mogao zaključiti godinu”, piše Rimac.

“Mogao bih sad pisati knjige o tome kako se stvari zakompliciraju kada tvrtku tako podijeliš i koliko se to odrazilo na naše poslovanje, kulturu i odnose ljudi ali ću o tome nekom drugom prilikom. Uglavnom – to sve napraviti, a da se održi balans i fer ‘arm’s length’ principle između dvije firme bio je lavovski posao koji je trajao donedavno. Da bi stvarno znali da su stvari ‘arm’s length’, Bugatti Rimac sada treba gledati na tržištu da li postoji bolji dobavljač od Rimac Technologyja.

I ponekad, za neke elemente, upravo je to ishod i posao dobije netko treći. Pa se onda postavlja pitanje da li ima smisla da se Rimac Tech uopće bavi nekim od tih stvari koje smo prije radili za Neveru jer je bilo in-house (npr. gumbiće/elemente interijera), a sada je za drugu firmu – iako je ‘sestrinska’, mora biti na tržišnim principima. Ali to je opet tema za sebe”, piše Rimac.

Objavio podatke o prihodima

Rimac je usto objavio još nekoliko podataka iz 2021. godine koji bi, kazao je, mogli zanimati sveukupno pučanstvo. Obavio je da im je ukupan prihod bio 1,46 milijardu kuna a dobit 644 milijuna kuna. Od investitora su prikupili kapital u iznosu od 1,13 milijardi kuna, dok su od EU i države dobili 17 milijuna kuna potpora. Porezi i doprinosi (ne računajući PDV) su im bili 78 milijuna kuna, a u istraživanje i razvoj su uložili 298 milijuna kuna. Broj zaposlenih na 31.12. 2021. godine bio im je 817 (tada je već 258 zaposlenih prebačeno iz Rimac Automobili na Bugatti Rimac). Prosječna bruto plaća u firmi bila je 18.422 kuna, prosječna neto plaća je bila 11.923 kune, vrijednost imovine im je bila na 3,23 milijarde kuna a dugoročne obveze (dug/krediti) na 66 milijuna kuna”, kazao je Rimac.

Objasnio je i kako su došli od najvećeg gubitka do jedne od najvećih dobiti. “Razlika je u priznavanju „fair market value“ udjela u Bugatti Rimac. Tj. razlika između knjigovodstvene vrijednosti imovine koju smo uložili u zajedničku tvrtku s VW-om/Porscheom (a uložili smo naše hypercar poslovanje – sve što je vezano za Neveru), dok udio od 55% u Bugatti Rimac d.o.o. vrijedi znatno više od knjigovodstvene vrijednosti uložene imovine. Razlika između te dvije brojke je, prema međunarodnim računovodstvenim standardima, morala biti prihod u godini transakcije”, objavio je.

I zašto je to sve nebitno? Zato što su investitori samo u zadnje 2 godine uložili 700 milijuna Eura keša u firmu. I da je, teoretski, gubitak iznosio 200 milijuna Eura (umjesto 70 milijuna koliko je iznosio bez korekcije udjela u BR) – to je stvar tih ljudi koji ulažu svoj novac u firmu i znaju zašto to rade. Da li firma ima gubitak od 540 milijuna kuna ili dobit od 644 milijuna kuna, nema nikakvog utjecaja na nikog osim vlasnike. No tko voli nek’ izvoli – izvještaj je iznimno detaljan i skoro 100 stranica dug”, dodao je.

‘Eto drama s izvještajem je gotova’

Status je zaključio riječima: “Za one koje takva lektira zanima – evo dobre vijesti. Hrvatska, uz Francusku, jedina ima zakon da „Subjekti od javnog interesa“, koji se definiraju s 5000 zaposlenih ili više od pet milijardi kuna aktive, moraju imati dva revizora. S obzirom na što se desilo s Agrokorom – sasvim razumljivo. Bugatti Rimac ima imovinu veću od 950 milijuna Eura (samo 779 milijuna Eura u Hrvatskoj firmi + Bugatti Automobiles u Francuskoj + ostale tvrtke koje se konsolidiraju), Rimac Group 6,67 milijardi kuna (886 milijuna Eura) a Rimac Group 2,2 milijardi kuna (295 milijuna Eura).

Cijela Grupa gotovo nema duga (osim između firmi u Grupi) u usporedbi s imovinom – sasvim sigurno ispod 1 posto imovine. Koliko je meni poznato, radi imovine od preko pet milijardi kuna, Bugatti Rimac mora imati dva revizora već za 2022. financijsku godinu dok će Rimac Technology imati tu obavezu za 2023. financijsku godinu. Uskoro izlaze i preliminarni izvještaji za 2022. Eto, drama s revizorskim izvještajem za 2021. je napokon gotova. Više nećemo kasniti i dalje ćemo se truditi biti maksimalno transparentni.”

Zbog kašnjenja sa predavanjem revidiranog financijskog izvještaja za 2021. smo bezbroj puta prozvani. Zbog toga i…

Posted by Mate Rimac on Tuesday, May 2, 2023