U Zagrebu se pojavili plakati s porukom 'Samo slabiči dobiju depresiju'. Javio se Unicef, oni stoje iza njih

Plakate su na kraju uklonili, zbog negativnih reakcija

FOTO: Unicef Hrvatska

“Samo slabiči dobiju depresiju”, poruka je na plakatima koji su posljednjih dana osvanuli na više mjesta u Zagrebu i uznemirili dio javnosti. Plakati su u međuvremenu uklonjeni, a ispostavilo se da iza kampanje stoji Unicef Hrvatska. Organizacija se danas oglasila te pokušala objasniti koja je bila ideja iza plakata. Kako kažu, namjera im je bila srušiti mitove o mentalnom zdravlju.

“U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju”, naveli su.

Pojašnjavaju da su kampanju planirali provesti u dvije faze, a započeli su s tzv. “teaserom”, odnosno “šokantnim porukama”. U drugoj su fazi planirali prelijepiti te iste oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima poput “Srušimo ovaj mit”.

Objasnili i pravopisnu pogrešku

U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu. Iz Unicefa poručuju da su u prvoj fazi izazvali “reakcije javnosti koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan”.

Pojasnili su i pravopisnu pogrešku u poruci: “Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo ‘slabići’. Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih”.

No, na kraju su zbog reakcija dijela javnosti odlučili skinuti plakate te poručuju da će s kampanjom nastaviti kroz druge oblike komunikacije. “Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu”, poručili su još iz Unicefa.

U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o…

Posted by UNICEF Hrvatska on Tuesday, October 4, 2022