U Zagrebu se pojavili plakati s porukom 'Samo slabiči dobiju depresiju'. Javio se Unicef, oni stoje iza njih
Plakate su na kraju uklonili, zbog negativnih reakcija
“Samo slabiči dobiju depresiju”, poruka je na plakatima koji su posljednjih dana osvanuli na više mjesta u Zagrebu i uznemirili dio javnosti. Plakati su u međuvremenu uklonjeni, a ispostavilo se da iza kampanje stoji Unicef Hrvatska. Organizacija se danas oglasila te pokušala objasniti koja je bila ideja iza plakata. Kako kažu, namjera im je bila srušiti mitove o mentalnom zdravlju.
“U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju”, naveli su.
Pojašnjavaju da su kampanju planirali provesti u dvije faze, a započeli su s tzv. “teaserom”, odnosno “šokantnim porukama”. U drugoj su fazi planirali prelijepiti te iste oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima poput “Srušimo ovaj mit”.
Objasnili i pravopisnu pogrešku
U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu. Iz Unicefa poručuju da su u prvoj fazi izazvali “reakcije javnosti koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan”.
Pojasnili su i pravopisnu pogrešku u poruci: “Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo ‘slabići’. Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih”.
No, na kraju su zbog reakcija dijela javnosti odlučili skinuti plakate te poručuju da će s kampanjom nastaviti kroz druge oblike komunikacije. “Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu”, poručili su još iz Unicefa.
U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o…
Posted by UNICEF Hrvatska on Tuesday, October 4, 2022