Uprava kontrole leta uvjerava da otkazi optuženim kontrolorima neće ugroziti sigurnost zračnog prometa

13.03.2014., Zagreb -  Hrvatska kontrola zracne plovidbe. Kontrolori leta na radarima prate zracni promet u regiji.rPhoto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
FOTO: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Već neko vrijeme traje otvoreni rat između dijela kontrolora leta i uprave Hrvatske kontrole zračne plovidbe s Vladom Bagarićem na čelu. Sve je kulminiralo najavom štrajka kontrolora usred turističke sezone, te podizanjem optužnice protiv osmorice kontrolora jer se sumnja da su godinama lažirali prebivališta i utajili preko milijun i pol kuna poreza.

Zbog teških optužbi uprava je najavila otkaze za sedmoricu kontrolora koji još rade u HKZP-u. Na to su jučer reagirali iz domaće i međunarodne kontrolorske udruge, te sindikata optuživši Bagarića da će svojim potezom dovesti u pitanje sigurnost zračnog prometa, te da će generirati dodatna kašnjenja. Smatraju i da se kontrolore ne može otpustiti dok ne budu pravomoćno proglašeni krivima.

Kontrolora zračnog prometa je dovoljno

Danas HKZP uvjerava da ovih sedam otkaza neće dovesti u pitanje funkcioniranje redovnih poslova. Naime, imaju ukupno 120 oblasnih kontrolora, te još 166 prilaznih i toranjskih kontrolora.

“Uprava je nakon službene obavijesti Općinskog državnog odvjetništva Velika Gorica učinila jedino što je po zakonu mogla, u predviđenom roku pokrenula proceduru radi donošenja odluka o izvanrednim otkazima ugovora o radu onih radnika za koje je nedvojbeno utvrđeno da su prekršili zakon i interne propise. Uprava ima obvezu štititi interese HKZP-a i Republike Hrvatske”, poručuje Vlado Bagarić.

Još dodaje da je uprava konsternirana činjenicom da se sindikat i krovne udruge koriste kako bi se zaštitili oni koji krše zakon te čine štetu državi , lokalnoj samoupravi i društvu u kojem rade.

Sindikat se protivio školovanju kontrolora

Direktor HKZP-a naglašava i da su se upravo predstavnici sindikata i strukovnog udruženja kontrolora zračnog prometa, koji sada govore o nedostatku kontrolora, snažno protivili pokretanju samostalnog sustava školovanja kontrolora zračnog prometa u Hrvatskoj.

“Razloge njihovog protivljenja možemo samo pretpostavljati. Na sreću nismo ih uvažili, te od 2020. u Hrvatskoj školujemo kontrolore zračnog prometa”, objašnjava Bagarić i potvrđuje da se trenutno školuje 56 kontrolora.

Demantira i tvrdnje kontrolora o kašnjenjima aviona iznad Hrvatske. Prema njegovim riječima uz gotovo identičan zračni promet kao rekordne 2019. kašnjenja su ove godine u periodu do 1. kolovoza 40 posto niža.