FOTO: Vjekoslav Skledar

Hrvatski gaming studio ostvario nezamislivo. Privukli su milijunsku investiciju, sad kreiraju igru koja bi mogla biti svjetski hit

Domaća industrija videoigara bogatija je za još jedan, izuzetno ambiciozan, gaming studio

Hrvatski gaming studio ostvario nezamislivo. Privukli su milijunsku investiciju, sad kreiraju igru koja bi mogla biti svjetski hit

Domaća industrija videoigara bogatija je za još jedan, izuzetno ambiciozan, gaming studio

FOTO: Vjekoslav Skledar

“Iz iskustva poznajem ljude koji su pokušavali dobiti daleko manje investicije kao novopečeni tim i nisu uspjeli”, govori Jakubi i dodaje kako je ta milijunska investicija za naše standarde prilično visoka, no ističe da je iznos koji su dobili, vrlo nategnut, iako se laicima može činiti da se radi o velikom ulaganju.

Domaća industrija videoigara od pretprošlog je mjeseca bogatija za još jedan gaming studio. Riječ je o Today’s Gamesu koji okuplja neka poznata imena domaće gaming scene, a osnovao ga je Darijan Kosić, suvlasnik web i softverske agencije Dwizards koja već nekoliko godina radi na razvoju kompleksnih internet stranica, softverskih rješenja, web shopova, te mobilnih i web aplikacija.

Vođenje studija Darijan je prepustio game dizajneru Ivanu Jakubiju koji je u tom poslu zadnjih deset godina, a plan im je kroz dvije godine izdati metroidvania igru ‘ReSetna’ za koju su od investitora dobili čak 1,1 milijuna eura. U razgovoru za Telegram Kosić i Jakubi otkrili su nam sve o svojim planovima, te kako im je pošlo za rukom postati prvi mladi gaming studio u Hrvatskoj koji je uspio dobiti takvu investiciju.

Odlučio je u sklopu firme stvoriti novi brend Today’s Games

“Dwizards postoji već pet godina i cijelo vrijeme gledam da budemo malo drugačiji. Ideja je bila da uz posao koji radimo imamo i neki svoj proizvod s kojim ćemo se pozicionirati na tržištu i koji će raditi za nas. U našoj branši web developmenta gotovo sve veće firme imaju neke svoje proizvode poput aplikacija, softvera ili raznih alata, a ja sam nekako počeo razmišljati o game developmentu, govori Darijan koji za sebe kaže da je cijeli život u slobodno vrijeme igrao videoigre maštajući da će se jednog dana baviti i njihovim razvojem.

Darijana Kosića i Ivana Jakubija snimio je Vjekoslav Skledar u Dwizardsu

No, na tu ideju oko njega je, kaže, bilo puno sumnjičavih ljudi. “I to iz najbližeg kruga, ali mi je drago da je jedan od suvlasnika naše firme, Saša Cvetojević podržao tu moju zamisao. Objasnio sam svima u firmi da mi nije u planu prebaciti naše ljude iz Dwizardsa na gaming, nego oformiti novu ekipu koja će raditi na razvoju”, govori Darijan i dodaje da je imao sreće jer je tu ideju uspio realizirati u vrlo kratkom roku.

Dobili su investiciju u iznosu od 1,1 milijun eura

Smislili su brand, ali nisu znali kakvu će igru raditi, koliko sve to košta i koliko im treba ljudi. Ispričao je to svojem prijatelju koji je predložio da se javi Ivanu Jakubiju, game dizajneru koji je u industriji video igara zadnjih deset godina.

“Odmah sam ga nazvao, našli smo se na kavi i ponudio sam mu da mi bude povremeni savjetnik. No, vrlo brzo sam shvatio da mi to nije dovoljno. Trebao mi je čovjek od povjerenja i netko tko razumije cijeli taj proces, pa sam mu predložio da krenemo zajedno u biznis. Rekao sam mu da će on voditi sve oko razvoja, a da ću se ja brinuti za financije”, govori Darijan. Složili su početni game dizajn koncept i prezentaciju i prišli su investitorima.

“Investitorima se svidjela ideja i odlučili su investirati u projekt 1,1 milijun eura. Za sada još ne mogu otkriti o kome je riječ”, govori Darijan, a Jakubi se nadovezuje kako je ostao prilično iznenađen jer je do sada to najveća investicija za neki domaći novopečeni studio koji iza sebe nema već završenu igru.

Investicija koju su dobili će većinom ići na plaće

“Iz iskustva poznajem ljude koji su pokušavali dobiti daleko manje investicije kao novopečeni tim i nisu uspjeli”, govori Jakubi i dodaje kako je ta milijunska investicija za naše standarde prilično visoka, no ističe da je iznos koji su dobili, vrlo nategnut, iako se laicima može činiti da se radi o velikom ulaganju.

“Svjesni smo da je to ogroman novac za hrvatske prilike, ali za video igru to nije veliki iznos. No, praktički 90 posto tog budžeta će ići na plaće ljudi, a dio će ići i za marketing u kasnijoj fazi. Nemamo troškove ureda jer smo većinom svi remote, ali ako nekome ponekad zatreba ured imamo prostor u Dwizardsu”, govori Darijan te dodaje da će za dvije godine izbaciti igru na svim relevantnim platformama; PC- ju, Play Stationu, Nintendu, Xboxu, a kasnije i na mobilnim platformama.

Darijan se brine za financije, a Ivan (desno) vodi kreativni tim

U samo mjesec dana uspjeli su oformiti kvalitetan tim

S radom su, govore, krenuli početkom travnja, a tim od deset ljudi su uspjeli oformiti u svega mjesec dana. “Zaposlili smo uglavnom seniore. Tražili smo gotove ljude s minimalno pet godina iskustva jer nemamo vremena nove ljude uvoditi u posao. Osim toga radimo svi remote i ne bi bilo moguće raditi s juniorima”, govori Jakubi i dodaje da srećom nisu imali problema s pronalaskom kvalitetnih ljudi.

“Neke ljude poznajem otprije. Primjerice, s programerom Krunoslavom Gregorcem sam već radio u nekim gaming studijima. Artistica nam je Kristina Bilota koja je radila u Croteamu, kao i njezin kolega Nikola Radović. Level dizajn nam radi Josip Makjanić, a imamo i Sinišu Bahuna, scenarista koji je radio na poznatoj igri Scum. Visual efekte će nam raditi Španjolac Jesús Centeno koji je radio na svjetski poznatoj igri League of Legends”, govori Jakubi, a nadovezuje se i Darijan.

“Ponosan sam što imamo vrhunski tim i to su mi potvrdili ljudi iz tog biznisa s više strana kada sam ispričao tko je sve došao raditi u Today’s Games. Ljudima se očito svidio projekt i pristali su doći kod nas. Bilo mi je simpatično kada sam prvi dan rekao Jakubiju da organizira video call da se svi upoznamo, a kada smo se spojili ekipa se počela pozdravljati i nekoliko minuta sam slušao istu rečenicu ‘ajme i ti si tu, pa i ti si tu’. Ispalo je da se svi već poznaju i zapravo sam im se samo ja trebao predstaviti”, govori Darijan.

Ivan Jakubi već godinama radi u industriji video igara

Plan im je prodati igru u barem pola milijuna primjeraka

Na pitanje o očekivanjima igre, Darijan odgovara da ne skriva da su velika. “Slične igre koje su nam inspiracija prodale su se u milijun primjeraka, a naš je plan prodati igru između 500 i 700 tisuća primjeraka”, govori Darijan i dodaje da i manje brojke kod prodaje ne vidi kao problem. “Cilj nam je izbaciti kvalitetnu metroidvaniju, a ako se proda i u 100 tisuća primjeraka, što je ispod naših očekivanja, mi smo vratili investiciju i ostvarili prihod od nekoliko milijuna eura”, objašnjava.

Za žanr metroidvanije odlučili su se, kažu, nakon što su malo proučili tržište, a gledali su i što sami vole igrati. “Malo smo brainstormali i shvatili da je taj žanr izvediv za financije koje imamo, a i već je godinama popularan na tržištu”, govori Jakubi. Okvir priče o ReSetni osmislio je sam, a priču je dalje raspisao scenarist Siniša Bahun.

“Glavni lik je robot imena Setna koji putuje kroz nivoe i resetira stvari. ReSetna se događa u dalekoj budućnosti, a radnja je smještena u postapokaliptični svijet u kojem su ljudi nestali, a tehnologija se ugasila. No, u jednom trenutku tehnologija se ponovno pokreće, a roboti dobivaju svijest, ali se većina njih s tom sviješću ne može nositi pa polude i postaju agresivni”, objašnjava Jakubi, a Darijan dodaje da će igrači imati ogromnu mapu za istraživanje, te da će igra biti prilično zahtjevna u trajanju od dvadesetak sati.

‘Dobili smo nevjerojatnu šansu koju ćemo iskoristiti’

ReSetna bi im, kažu, trebala omogućiti proboj na tržištu, a konačan je cilj da nakon uspjeha prve igre mogu napraviti nastavak ili neku drugu igru uz nekog od renomiranih svjetskih izdavača video igara. “Dogovor s investitorom je da je samo investirao u igru i nije kupio brand. Mi ćemo kroz ove dvije godine skupiti iskustvo kao tim i imati dokaz da možemo izraditi kvalitetnu igru, a onda možemo prići nekim velikim svjetskim izdavačima i nastaviti raditi dalje”, govori Darijan i dodaje da ovo nisu baš najbolji uvjeti za developera jer većinski dio prihoda ide investitoru.

Darijan Kosić već je godinama u IT biznisu

“No, mi se ne žalimo. Dapače, dobili smo jednu nevjerojatnu šansu da napravimo svoj prvi proizvod bez rizika, a jednog dana s izdavačima možemo imati povoljnije uvjete i to nam otvara niz mogućnosti. Cilj nam je, dakle, ostati i dalje rasti u gaming industriji, a plan je da će se Today’s Games jednog dana osamostaliti u zasebnu firmu. Do toga će sigurno doći, ali kada vidjet ćemo. Imamo dugoročne planove i moramo ovu priliku iskoristiti i vratiti investitoru povjerenje i ja osobno vjerujem da se novac ne može izgubiti. Imamo tim koji zna raditi i ništa ne može poći po zlu. Samouvjereni smo, ali vjerujem s razlogom”, kaže za kraj Darijan.