Zastrašujuće. Nakon što su avionu u letu otpala vrata, otkriveno još desetak Boeinga s labavim vijcima

Prrva izvješća tehničara otkrila su "labave dijelove" na nekim zrakoplovima u floti 

PORTLAND, OREGON - JANUARY 7: In this National Transportation Safety Board (NTSB) handout, plastic covers the exterior of the fuselage plug area of Alaska Airlines Flight 1282 Boeing 737-9 MAX on January 7, 2024 in Portland, Oregon. A door-sized section near the rear of the Boeing 737-9 MAX plane blew off 10 minutes after Alaska Airlines Flight 1282 took off from Portland, Oregon on January 5 on its way to Ontario, California.   NTSB via Getty Images/AFP (Photo by Handout / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
FOTO: Getty Images via AFP / Ilustrativna fotografija

Boeingova zadnja kriza sa zrakoplovima 737 MAX produbila se nakon što su United Airlines i Alaska Airlines objavili da su pronašli neučvršćene dijelove na više prizemljenih zrakoplova MAX 9, što je izazvalo novu zabrinutost o kvaliteti proizvodnje najprodavanijih mlažnjaka.

Američki regulatori prizemljili su 171 zrakoplov MAX 9 nakon što je ploča odletjela sa zrakoplova Alaska Airlinesa nedugo nakon polijetanja iz zračne luke u Portlandu u Oregonu u petak, prisilivši pilote da se bore kako bi sigurno sletjeli.

Alaska Airlines priopćio je kasno u ponedjeljak da su prva izvješća njegovih tehničara pokazala da su neki “labavi dijelovi” bili vidljivi na nekim zrakoplovima tijekom provjere flote. Tvrtka čeka dokumentaciju od Boeinga i američke Savezne uprave za zrakoplovstvo (FAA) prije nego što službene inspekcije mogu započeti.

Desetak aviona sa slabim vijcima

United, drugi američki prijevoznik koji leti ovim modelom Boeinga s panelima, rekao je da su preliminarne provjere pronašle vijke koje je trebalo zategnuti na nekoliko panela. Otkrića su pojačala zabrinutost oko procesa proizvodnje mlažnjaka MAX 9 koji su prizemljeni.

Izvor upoznat s ovim pitanjem rekao je da je United do sada tijekom preliminarnih provjera pronašao desetak aviona s olabavljenim vijcima, u odnosu na početnih pet o kojima je izvijestila industrijska publikacija The Air Current, a brojka bi se mogla povećati.

Još uvijek su u tijeku razgovori između Boeinga, FAA-e i zrakoplovnih kompanija o preciznim smjernicama za inspekciju. Očekuje se da će Boeing revidirati te smjernice koje je dostavio zrakoplovnim prijevoznicima ranije u ponedjeljak, a FAA bi morala potpisati njihove izmjene prije nego što zrakoplovni prijevoznici mogu započeti popravke, rekli su izvori.

Putnici sve zabrinutiji

Boeing je rekao da ostaje u bliskom kontaktu sa zrakoplovnim tvrtkama i da će pomoći klijentima da riješe što god nađu tijekom inspekcija. “Posvećeni smo osiguravanju da svaki Boeingov zrakoplov zadovoljava specifikacije dizajna i najviše standarde sigurnosti i kvalitete”, rekao je proizvođač aviona. “Žao nam je zbog utjecaja koji je to imalo na naše klijente i njihove putnike.”

Nekoliko izvora iz industrije reklo je da zrakoplovne tvrtke izvještavaju o zabrinutosti putnika za sigurnost zrakoplova, iako sporni MAX 9 koristi samo nekolicina prijevoznika. “Ovo se puno mijenja jer je to sada problem flote. To je problem kontrole kvalitete”, rekao je američki stručnjak za sigurnost zrakoplova John Cox. Dionice Boeinga potonule su osam posto u ponedjeljak.