Više od 85 posto hrvatskih učitelja želi zabranu mobitela u školama. Iznenađujuće, za to je i velik broj učenika

Zabrani se protivi 47,4 posto učenika, dok 52,6 posto podržava tu ideju

12.05.2014., Zagreb - Predsjednik Hrvatskoga sabora Josip Leko prisustvovao je simuliranoj sjednici Hrvatskoga sabora za ucenike srednjih skola. rPhoto: Marko Lukunic/Pixsell
FOTO: Marko Lukunic/PIXSELL/ILustrativna fotografija

Prema najnovijem istraživanju provedenom Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, više od 85 posto hrvatskih učitelja podržava zabranu korištenja mobitela u školama.

Rezultati pokazuju da učitelji predmetne nastave izražavaju nešto veću podršku zabrani u usporedbi s učiteljima razredne nastave. Također, značajan broj učenika također podržava ovu zabranu. Nacionalno istraživanje obuhvatilo je 1705 učitelja i učiteljica, 3706 učenika petih razreda te 3866 učenika sedmih razreda iz 84 osnovne škole u Hrvatskoj.

Mišljenje učenika

Kad je riječ o učenicima petih razreda, njihovo mišljenje o zabrani korištenja mobitela u školama podijeljeno je. Zabrani se protivi 47,4 posto učenika, dok 52,6 posto podržava tu ideju. Učenici sedmih razreda većinom se protive zabrani, a gotovo 70 posto njih (68,9 posto) nije za takvu mjeru, dok manji dio podržava zabranu. Izvještaj također ističe kako se većina učitelja zalaže za zabranu, zajedno s značajnim dijelom učenika.

Analiziraju li se samo odgovori učitelja i učiteljica u provedenom istraživanju onda učitelji/ice u Dalmaciji (40.0 %), Istri i Primorju (39.3 %) i Zagrebačkoj regiji (38.0 %) prednjače u izrazitom podržavanju zabrane korištenja mobitela u školama.

Uočen je i trend prema kojem učitelji/ice Tjelesne i zdravstvene kulture (46.6 %) i Informatike (45.4 %) u nešto većoj mjeri izrazito podržavaju zabranu korištenja mobitela u školama.

‘Potrebno provesti raspravu’

S obzirom na sveprisutnost mobilnih telefona u svakodnevnom životu učenika i češće zahtjeve za njihovom uporabom u odgojno-obrazovne svrhe tijekom nastavnog procesa, autori istraživanja pozivaju na stručnu i javnu raspravu o ovom pitanju.

“Treba li, s kojom svrhom i kako omogućiti korištenje mobitela u osnovnoj školi? Rezultati pozivaju na raspravu između svih uključenih u složeni život škole te na uvažavanje različitih perspektiva – posebice učeničke. Dogovor o pitanju korištenja mobitela u svakoj školi postignut suradnjom svih zainteresiranih dionika – učitelja, učenika, ravnatelja, stručnih suradnika i roditelja predstavlja najbolje jamstvo da se zajednička odluka o tom pitanju sprovede u djelo”.