Googleova umjetna inteligencija radi na usklađivanju semafora, žele smanjiti onečišćenje zraka u velikim gradovima

U projekt je za sada uključeno 10 gradova na četiri kontinenta

FOTO: Unsplash

Svaki put kada vozači stanu na semaforu, u atmosferu se izbacuju nove tone ugljičnog dioksida.

Analitička tvrtka Inrix prikupila je, u američkom gradu Seattleu, podatke o vozilima i pametnim telefonima pa kažu da se u prosjeku na zeleno svjetlo čeka 20 sekundi, a to je svakodnevno 1000 metričkih tona pa i više ugljičnog dioksida u atmosferi, piše Wired.

Inrixove procjene kažu da se sa svakom sekundom čekanja u Seattleu sagorijeva 19 barela, što je 159 litara nafte godišnje.

Analizira podatke s Google Mapsa

Uz malu pomoć Googleovog novog softvera koji analizira podatke korisnika aplikacije Google Maps, a koristeći algoritme umjetne inteligencije, vrijednosti počinju pomalo padati. U Googleov projekt uključeno je desetak gradova na četiri kontinenta, uključujući Jakartu, Rio de Janeiro i Hamburg.

Da bi smanjili emisije vozila u praznome hodu, softver optimizira prometno signaliziranje na temelju uvida u podatke o vožnji prema aplikaciji Google Maps.

Korisnicima planiraju brže rute

Prema Googleovom preliminarnom izračunu prometa prije i poslije prilagodbi testiranih prošle i ove godine, preporuke umjetne inteligencije za prilagodbe semafora smanjuju čak 30 posto zaustavljanja i 10 posto emisija za 30 milijuna automobila mjesečno.

Google na Indiju i Indoneziju proširuje značajku i na utvrđivanje ruta do nekog cilja da bi se postigla učinkovitija potrošnja goriva, te usmjerava vozače na ceste s manje prometa ili vožnje uzbrdo.

Rade i na optimizaciji zračnog prometa

Uvode i prijedloge ruta letenja kontrolorima zračnog prometa za Belgiju, Nizozemsku, Luksemburg i sjeverozapadnu Njemačku da bi smanjili utjecaj na globalno zatopljavanje.

Na svojoj stranici Project Green Light Google kaže da očekuje da će se rezultati razvijati, a da će više informacija o projektu pružiti u novom dokumentu. Googleov trud dobiva sve više zamaha jer je besplatan i relativno lako provediv te se oslanja na svjetski najpopularniju aplikaciju za navigaciju.

Google je dao prednost većim gradovima koji zapošljavaju inženjere prometa i mogu daljinski kontrolirati prometne signale. Preko podataka s Google Mapsa može zaključiti o vremenu signala i koordinaciji s tisućama raskrižja u nekom gradu.

Analizira prometne obrasce tjednima unatrag

Model umjetne inteligencije koji su razvili Googleovi znanstvenici može analizirati prometne obrasce u proteklih nekoliko tjedana i odrediti koje bi se semafore isplatilo prilagoditi, uglavnom u urbanim područjima. Zatim predlaže promjene postavki kako bi se smanjilo zaustavljanje i ponovno kretanje automobila.

Google ima veliki tim koji radi na Green Lightu. Budući planovi uključuju projekt kako proaktivno optimizirati semafore za potrebe pješaka i razmišljaju treba li obavijestiti korisnike Google Mapsa da putuju prema uputuma koje im daje Green Light, saznaje Wired.