Kako je mehaničar u kontejneru pronašao izuzetno vrijednu kolekciju stotina slika zaboravljenog velikana

Mehaničar iz Connecticuta pronašao je stotine umjetničkih djela u kontejneru na napuštenoj farmi

Prije pet godina, mehaničar iz Connecticuta Jared Whipple pronašao je stotine umjetničkih djela u kontejneru na napuštenoj farmi. Odnio ih je kući, misleći da bi ih mogao upotrijebiti kao ukrase za Noć vještica u svom skateparku.

Ispistavilo se da pronađena platna nisu bezvrijedna, kako je Whipple mislio, već djela umjetnika Francisa Hinesa, apstraktnog ekspresionista koja bi mogla vrijediti milijune.

Whipple je za umjetnička djela čuo od prijatelja Georgea Martina koji je za prodaju spremao staju u Watertownu, u Connecticutu. Kada je stigao, Whipple je otkrio kontejner prepun stotina slika. Neke su bile prljave, a neke omotane plastičnim trakama.

Ponio slike i našao potpis

“Nismo mogli ni zamisliti što smo vidjeli”, piše Whipple na web stranici posvećenoj pronalasku. “Tužno je bilo gledati nečija životno djelo bačeno u kontejner. U času smo odlučili da ih moramo sačuvati”. Zaintrigiran pronalaskom, Whipple je slike ponio kući. Većina je bila potpisana sa F. Hines, a među njima je bilo i platno iz 1961.godine punog potpisa Francis Mattson Hines.

Nakon istraživanja umjetnikova života, Whipple je kontaktirao Hinesovu obitelj. Oni su mu dali dopuštenje da djela zadrži, a Hinesov bivši diler njegovih djela povezao ga je s drugima iz svijeta umjetnosti, pa tako i s povjesničarom umjetnosti Peterom Hastingsom Falkom. Sljedećeg mjeseca galerist Hollis Taggart izložit će neke od slika u svojoj galeriji u Southportu u Connecticutu, piše portal ArtNet, specijaliziran za umjetnost.

Plastični omoti na slikama

Plastični omoti na slikama bili su klasični element Hinesovih radova jer je umjetnik koristio tehniku koju su popularizirali umjetnički par Christo i Jeanne-Claude. Kao i ovaj par umjetnika, Hines je zamatao razne znamenitosti u Sjedinjenim državama, uključujući Washington Square Arch u New Yorku 1980. godine. Hines se povukao u Connecticut gdje je umro 2016.godine u dobi od 96 godina, ostavivši svoja životna djela u štali. Od tada, njegov rad bio je uglavnom zaboravljen.

Whipple se nada da će se to promijeniti skorom izložbom 35 do 40 umjetnikovih djela. CT Insider piše da je nalaznikova svrha uvesti Hinesa u povijesne knjige jer ga muzeji i galerije nisu shvaćali dovoljno ozbiljno, što ga je Hinesa natjeralo da izgradi vlastiti svijet umjetnosti u domu u Connecticutu.

Ne zna se koliko je djela Whipple spasio ali kaže da ima nekoliko koje neće prodati. Na izložbi sljedećeg mjeseca slike će se prodavati po cijeni od 12.500 do 20.000 dolara. Cijela kolekcija mogla bi donijeti milijune, smatra ArtNet.

Šarena slika između dvije kante

“Kao galerist posebno sam zainteresiran za predstavljane djela koja su izostavljena iz mainstream povijesti umjetnosti”, kaže Taggart. “Izuzetno je rijetko naći toliko djela zaboravljenog umjetnika. Uzbuđeni smo da vidimo kako Hinesov rad uklopiti u povijest američkih umjetničkih pokreta poput apstraktnog impresionizma, zajedno sa umjetnicima koji istražuju slične tehnike ili teme”.

Kante za smeće i reciklažu i odlagališta često donose umjetnička blaga i čudne priče. Na primjer, 2007.godine jedna je žena uočila šarenu sliku između dvije kante na Manhattanu. Kako je izvijestio New York Times, ispostavilo se da je riječ o ukradenoj slici vrijednoj milijun dolara koja je nalaznici donijela nagradu od 15.000 dolara.

Nadrealistička slika Yvesa Tanguya našla se 2020.godine u kanti za smeće u zračnoj luci. Mnogi radovi modernih umjetnika zamijenjeni su za smeće pa su ih neupućeni čistači ili tvrtke za skladištenje bacili u kontejnere.