Ova četiri pitanja trebali biste postaviti na razgovoru za posao: 'Te se stvari rijetko nalaze u opisu radnog mjesta'

Gospođa iz kadrovske ima krucijalne savjete

ILLUSTRATION - 29 August 2019, Hamburg: You have to take part - but employees are not entitled to an annual appraisal interview with their manager. Photo: Christin Klose/dpa-mag (Photo by Christin Klose / dpa-mag / dpa Picture-Alliance via AFP)
FOTO: Christin Klose/dpa-mag (Photo by Christin Klose / dpa-mag / dpa Picture-Alliance via AFP)

Dhritiparna Dhar gotovo 20 godina radila je kao menadžerica za lov na talente za tehnološke gigante, poput Googlea, Yahooa i Della, a sada je otkrila nekoliko pitanja za koje bi voljela da ih kandidati postavljaju potencijalnim poslodavcima na intervjuima za posao.

Jedna od stvari koje savjetuje da se na razgovoru za posao pita poslodavca jest da vam kaže nešto o budućem timu u kojem biste trebali raditi.

”Jako je važno kada se kandidat raspituje za svoje buduće kolege. Uvijek je lijepo čuti kako ljudi postavljaju pitanja o tome kojem će se timu pridružiti i koliko će imati kolega. Ako kandidati idu na razgovor za menadžera, dobra je praksa pitati jesu li jedini menadžer, koliko će članova tima biti pod njima i koje su njihove karijere”, objasnila je Dhar za Business Insider.

Budite transparentni

Drugo pitanje koje Dhar voli čuti od kandidata jest je li posao za koji se natječu hibridni ili se radi, primjerice, na daljinu. ”Uvijek volim čuti da me kandidat pita zahtijeva li posao dolazak u ured ili se radi hibridno ili potpuno od kuće, nakon čega slijedi i pitanje kako posao izgleda u svakom scenariju”, govori Dhar i ističe da posljednjih godina tvrtke imaju sve više razumijevanja za rad na daljinu.

”Takva pitanja zato su sada dobrodošla i dobro je biti transparentan oko preferencija rada, a postoje i načini da se pokaže interes za suradnju bez obzira na odgovor na ovo pitanje”, poručila je.

Raspitajte se o napredovanju

Nadalje, postavljanje pitanja o daljnjem napretku na određenoj poziciji pomaže kandidatima da se doimaju kao vrlo ambiciozni jer već razmatraju kako i kada mogu rasti u određenoj ulozi.

”Na temelju tog pitanja poslodavcu pomaže razumjeti način razmišljanja kandidata i koji su njegovi ciljevi kao pojedinca: žele li mentorirati tim, penjati se na ljestvici, raditi na izazovnim projektima? Također, voditelju ljudskih resursa daje priliku jasno objasniti kako tvrtka njeguje i razvija zaposlenike”, rekla je stručnjakinja.

Najveći izazovi tvrtke

Posljednje pitanje koje je Dhritiparna Dhar, koja je prošle godine otvorila vlastitu agenciju za zapošljavanje u Bengaluruu u Indiji, istaknula glasi: ”Koji su najveći izazovi s kojima se tim, odjel ili tvrtka sada suočavaju?”.

To je pitanje dobro jer, objašnjava, menadžeru za zapošljavanje pokazuje da je kandidat znatiželjan i želi znati više o izazovima organizacije ili odjela s kojima bi se potencijalno uhvatio u koštac. ”Ove informacije rijetko su dio opisa posla ili web stranice tvrtke i uvijek je pošteno tražiti objašnjenje oko toga. Za startupe to bi mogao biti izazov povezan s financiranjem, a za tehnološke prelazak na novi softver”, objasnila je Dhar.