5 pouka izvučenih iz Mobilegeddona, apokalipse koja se nije dogodila

Tri tjedna poslije rezultati nisu ni približno dramatični kakvima ih se najavljivalo

Google CEO Larry Page holds a press annoucement at Google headquarters in New York on May 21, 2012. Google announced that it will allocate 22,000 square feet of its New York headquarters to CornellNYC Tech university, free of charge for five years and six month or until the university completes its campus in New York.     AFP PHOTO/Emmanuel Dunand
FOTO: AFP/AFP

Mobilna apokalipsa Mobilegeddon je gotova. Optimizacija Googleove tražilice pokrenuta je prije tri tjedna, a rezultati nisu ni približno dramatični kakvima ih se najavljivalo, piše Forbes.

Google je u veljači najavio, a 21. travnja uveo, promjene u algoritmu tražilice, koje u rezultatima tražilice preferiraju mobilne verzije stranica, ako im korisnik pristupa s mobilnih uređaja. Namjera Googlea je istaknuti stranice čiji sadržaj je prilagođen prikazu na moblinim uređajima i smanjiti vidljivost neprilagođenih stranica.

Nakon najave o promjeni uslijedili su brojni napisi, u kojima su marketinški stručnjaci tvrdili da će promjena u algoritmu promjeniti način kako surfamo, ali u stvarnosti se nije puno toga promjenilo. Nekoliko većih kompanija više nije bilo među prvim rezultatima pretrage, ali nisu nestali s interneta.

Što smo naučili iz cijele pompe oko Mobilegeddona?

1. Najave promjena se obično preuveličavaju

To je valjda jasno svima koji su pratili najave promjene algoritma. Nekoliko dramatičnih mišljenja rezultiralo je lavinom glasina o revolucionarnim promjenama koje se nisu dogodile. Razloga za strah nije bilo, pogotovo ako su vaše stranice već bile optimizirane za pregled mobilnim uređajima.

2. Google nije protiv nas

Namjera Googlea bila je pružiti korisnicima najbolje moguće iskustvo pregledavanja sadržaja neovisno o platformi koju koriste. Unaprijed su korsinicima objasnili kako optimizirati sadržaj i pružili im mogućnost da testiraju svoje stranice i vide jesu li u skladu sa standardima Googlea.

3. Mobilna platforma je izuzetno važna

Mobilna optimizacija je Googleu izuzetno važna, a u budućnosti će biti još važnija. Google je već započeo s indeksiranjem mobilnih aplikacija, na isti način kako indeksira i web stranice. Forbes upozorava da je važno ulagati u mobilnu tehnologiju, a ne samo raditi promjene koje zadovoljavaju Googleove zahtjeve.

4.Posljedice Mobilegeddona nisu stalne

Google pri kalkulaciji pozicije na tražilici pretežno u obzir uzima trenutne pokazatelje. Koristi i neke povijesne pokazatelje poput starosti domene, ali funkcionalne pogreške od prije nemaju utjecaja na trenutno rangiranje. Drugim riječima, ako je netko zakasnio optimizirati stranicu prije mobilegeddona, može to učiniti i sada s minimalnim posljedicama po renking stranice na tražilici.

5. Ovo nije kraj promjena

Ovo nije prvi put da su Googleove promjene izazvale nepotrebnu dramu, ali ni zadnji put. Google će i dalje nastaviti s promjenama u algoritmu tržilice. Te promjene će nekad biti minorne, a drugi put nešto veće. Bitno je za njih saznati na vrijeme i pripremiti se. Čak i ako zakasnite s prilagodbom, uvijek ima vremena za ispravke.