Netflix rastura; u četvrtom kvartalu 2017. narasli su više nego je itko očekivao, dionice im najskuplje ikad

Kako bi održali rast, Netflix je odlučio za 50 posto povećati budžet za marketing

FOTO: Telegram

Netflix je u svom posljednjem kvartalnom pismu dioničarima objavio kako su u četvrtom kvartalu 2017. godine dobili 8,3 milijuna novih pretplatnika (od kojih je dva milijuna iz Sjedinjenih Američkih Država), čime su premašili pretpostavke Wall Streeta. Zbog golemog broja novih pretplatnika, vrijednost Netflixovih dionica narasla je za devet posto. Netflix je u ponedjeljak, prije objave kvartalnog izvješća također zabilježio rast od 3,2 posto, odnosno njihova dionica vrijedila je 227,58 dolara, što je bio tadašnji rekord.

U četvrtom kvartalu, Netflix je dobio 1,98 milijuna novih pretplatnika iz SAD-a te 6,36 milijuna iz drugih država. Wall Street je pretpostavljao da će u četvrtom kvartalu Netflix dobiti 1,28 milijuna novih pretplatnika u Americi te 5,02 milijuna internacionalnih pretplatnika, što je bilo u skladu s njihovim prijašnjim rezultatima. “Imali smo divan četvrti kvartal i zaključili odličnu godinu u kojoj se internetske TV mreže šire globalno”, napisali su šefovi Netflixa u pismu dioničarima.

Rast unatoč povisivanja cijene

Na kraju 2017. godine, Netflix je imao ukupno 117,6 milijuna korisnika diljem svijeta. Zarada u četvrtom kvartalu 2017. godine iznosila je 3,29 milijardi dolara, a zarada po dionici iznosila je 41 cent. Porast broja pretplatnika dogodio se unatoč tome što je Netflix podigao cijenu svoje usluge pa su korisnici za standardni mjesečni streaming paket morali plaćati 10,99 dolara umjesto dotadašnjih 9,99 dolara.

Zbog povišenja cijene, Netflixov globalni prihod porastao je za 35 posto u odnosu na četvrti kvartal 2016. godine, što je više nego 25-postotni rast u broju prosječnih plaćenih streaming paketa. U četvrtom kvartalu, Netflix je premijerno pustio novi film Bright u kojem glumi Will Smith. Iako nije dobio pohvale kritičara, u prva tri dana Bright je pogledan 11 milijuna puta u SAD-u i tako postao jedan od najgledanijih naslova iz Netflixove produkcije.

Očekuju nastavak rasta

Netflix je također objavio kako su u četvrtom kvartalu na produkciju novog vlastitog sadržaja potrošili 39 milijuna dolara. Iako nisu detaljizirali o kojem se sadržaju radu, Netflix je u tom periodu, među ostalim, pustio nove sezone popularnih serija poput Stranger Thingsa, The Crowna i Black Mirrora te posve nove serije poput Godlessa, Marvelovog The Punishera i Mindhuntera Davida Finchera.

U 2018. godini Netflix će za gotovo 50 posto povećati budžet za marketing, s dosadašnjih 1.3 milijarde na 2 milijarde dolara. Kažu kako jačim marketingom žele privući još više korisnika, kako bi mogli povećati budžet za vlastitu produkciju. Očekuju da će im se rast održati pa u prvom kvartalu 2018. godine očekuju 6,35 milijuna novih korisnika. Ove godine na vlastitu produkciju namjeravaju potrošiti između 7,5 i 8 milijardi dolara.