Ovo je vlasnik hrvatske firme čiji zaposlenici odsad rade samo četiri dana u tjednu. Razgovarali smo s njim

Jan de Jong je u razgovoru za Telegram pojasnio kako su došli do ove odluke

FOTO: Screenshot/Youtube

Webpower Adria, vodeća agencija za e-mail marketing automatizaciju u Hrvatskoj, uvela je velike novosti u svoje poslovanje. Kako je njen suosnivač Jan de Jong objasnio na LinkedInu, svi zaposlenici kompanije dobili su povišicu od 20 posto. No, umjesto novca, zaposlenici su dobili jedan slobodni dan tjedno, odnosno, kompanija je službeno predstavila četverodnevni radni tjedan. Uz to, zaposlenici mogu birati hoće li raditi od kuće ili se ipak vratiti u urede.

S nizozemskim poduzetnikom Janom de Jongom, koji se u Hrvatsku doselio prije 15 godina i koji je u posljednjih godinu dana poznat i po svojoj inicijativi viza za digitalne nomade u Hrvatskoj, porazgovarali smo o tome kako su došli do te odluke, te kako su tu odluku prihvatili zaposlenici Webpower Adrie.

Sa četverodnevnim radnim tjednom eksperimentirao je i Microsoft još krajem 2019. godine. Ukratko, zaposlenici su bili oduševljeni. Produktivnost im je skočila za 40 posto, unatoč kraćeg radnog vremena. Godinu ranije pisali smo i o novozelandskoj kompaniji Perpetual Guardian, koja je četverodnevni radni tjedan testirala dva mjeseca sa 240 svojih zaposlenika. Rezultati su također bili vrlo dobri. Zaposlenici su rekli kako bolje balansiraju privatan i poslovni život, a produktivnost unutar kompanije nije pala.

Ugledali su se na istraživanja iz drugih zemalja, pa proveli svoje

De Jong nam priča kako su se ugledali na istraživanja provedena u nekim zemljama. “U zemljama poput Islanda, izvršeno je nekoliko eksperimenata za uvođenje četverodnevnog radnog tjedna u posljednjih par godina. Prema rezultatima tih istraživanja, uvođenjem četverodnevnog radnog tjedna smanjuje se stres i povećava efikasnost. U Nizozemskoj je četverodnevni radni tjedna česta pojava, a ljudi to uglavnom vole”, kaže de Jong, te ističe kako u kompaniji očekuju veće zadovoljstvo zaposlenika, što će posljedično dovesti i do većeg zadovoljstva klijenata.

O uvođenju ovakvog načina rada u Webpower Adria promišljali su još od prije ljeta. Prije nego su došli do odluke, pomno su istražili koliko je radno opterećenje svakog zaposlenika kako bi mogli zaključiti hoće li četiri radna dana tjedno imati negativan efekt na način na koji rade u firmi. “Nakon tih istraživanja i promišljanja, zaključili smo kako možemo uvesti četverodnevni radni tjedan, a oko uvođenja tog novog poglavlja u kompaniji su jako uzbuđeni”, nastavlja de Jong.

I dalje su dostupni za klijente pet dana tjedno

Službeno, četverodnevni radni tjedan u Webpower Adria kreće nakon godišnjih odmora, odnosno, u rujnu ove godine. De Jong nam kaže kako su zaposlenici iznimno uzbuđeni. “Reakcije su nas oduševile. Svi su imali veliki smiješak, a neki su i navijali, dok su drugi i pustili suze radosnice”, prepričava nam de Jong kroz smijeh.

Premda se uvodi četverodnevni radni tjedan, to ipak ne znači da će Webpower Adria za klijente biti dostupna četiri dana tjedno. De Jong objašnjava da je na timovima i na zaposlenicima donijeti odluku koji dan u tjednu će tko uzeti slobodno. “The show must go on”, ponovno kaže de Jong kroz smijeh.

Radno vrijeme od osam sati dnevno ostaje

Webpower Adria je mlada kompanija u kojoj prosječna dob zaposlenika iznosi 28 godina, sa sjedištem u Zagrebu. Nude usluge e-mail marketinga i usluge automatizacije marketinga za više od stotinu klijenata u regiji, a de Jong kaže kako prema poslovanju nastupaju otvorenog uma s jedinstvenim pristupom, zbog čega se ustvari i mogla donijeti odluka o četverodnevnom radnom tjednu.

Premda se uvodi kraći radni tjedan, de Jong nam kaže kako će zaposlenici i dalje raditi osam sati dnevno. “S druge strane, uvjeren sam da, ako će baš biti velika gužva ili ako će zaista biti potrebno, da će ljudi ostati i sat duže na poslu kako bismo ipak mogli nastaviti s četverodnevnim radnim tjednom”, priznaje de Jong.

Netipičan pristup poslovanju

Kompanija je i prošle godine privukla pažnju s kampanjom #KupujmoHrvatsko, gdje su za svakih 25 novih klijenata koji se prebace s konkurencije (poput MailChimpa) na njihove usluge, zaposlili jednu novu osobu. Rezultat te kampanje bilo je 50 novih klijenata, zbog čega su zaposlili još dvoje ljudi. U skladu s tim načinom razmišljanja, de Jong kaže da su i na drugim područjima htjeli biti inovativni. Stoga su htjeli biti jedna od prvih kompanija koja će u Hrvatskoj uvesti četverodnevni radni tjedan.

“Uvjeren sam da, ako brineš na svoje zaposlenike, da će se oni brinuti i za klijente. Način na koji radimo drastično se promijenio zbog pandemije koronavirusa. Naši domovi su preko noći postali naši uredi, pa su i kompanije morale promijeniti način na koji mjere poslovne rezultate. Više nam nije bitno koliko ljudi vremena provode u uredu, već smo sada fokusirani na ono što je ustvari važno – rezultate”, zaključuje de Jong.