Golemi telekom prije godinu i pol pompozno uveo radni tjedan od četiri dana. Eksperiment je upravo propao

Tvrtka kaže kako nije bila zadovoljna rezultatima pa vraća sve zaposlenike na staro

TO GO WITH Lifestyle-tourism-China-Internet-company-Ctrip,FEATURE by D'Arcy Doran
This photo taken on March 9, 2011 shows employees at China-based company Ctrip in the call center of their headquarters in Shanghai. The one-stop China travel service Ctrip.com specializes in discount hotel reservations, cheap airline tickets and package tours.    AFP PHOTO / Andrew Ross (Photo by AFP)
FOTO: AFP/Ilustracija

Mađarski telekom bila je prva tvrtka u tamošnjem korporativnom sektoru koja je pokrenula projekt eksperimentiranja s četverodnevnim radnim tjednom. Ideja je krajnje jednostavna – zaposlenici rade četiri dana tjedno umjesto dosadašnjih pet, a plaća ih se kao da su odradili svih pet.

Koncept koji želi sve više mladih, a koji su probale i velike inozemne tvrtke poput Microsofta, isprobale su neke domaće kompanije – poput agencije za e-mail marketing automatizaciju Webpower Adria i zagrebačke konzultantske tvrtke Logička matrica. Koncept je testiran i u jednoj novozelandskoj kompaniji, a rezultati su im se dopali. U Velikoj Britaniji isti eksperiment provelo je više od 70 tvrtki, dok su neke tvrtke u SAD-u i Belgiji prešle na takav način rada za stalno. U Njemačkoj se neki sindikati bore za četverodnevni radni tjedan s tvrdnjom kako on “nije mašta nego realnost”.

Vraćaju se standardu

Kada su pokrenuli studiju, iz Mađarskog telekoma rekli su za Daily News Hungary da im je cilj “unaprijediti poslovanje i poboljšati razvoj i kvalitetu života kolega”. “Imajući na umu ravnotežu između poslovnog i privatnog života i učinkovit, ciljano usmjeren rad, odlučili smo pokrenuti probno razdoblje s četiri tima kako bismo vidjeli kako funkcionira četverodnevni radni tjedan”, rekla je tada Zsuzsanna Friedl, glavna direktorica za ljudske resurse.

No, kako piše Bloomberg, Mađarski telekom se vraća standardnom radnom rasporedu nakon što četverodnevni radni tjedan nije ispunio očekivanja. Redovno poslovanje uvest će se ponovno krajem veljače nakon testiranja koje je trajalo godinu i pol dana, tijekom kojeg je oko 300 od 5000 zaposlenika radilo četiri dana za istu plaću.

U svojem priopćenju poslanom kasno u utorak, tvrtka navodi da postignuti rezultati nisu uspjeli “pružiti dovoljno temelja za promjenu”. Navode kako je bilo teško uskladiti rad osoblja tijekom projekta, koji je uključivao i zaposlene u korisničkoj službi, te tehničkoj i prodajnoj podršci. “Prikupili smo puno vrijednih povratnih informacija”, zaključio je glavni izvršni direktor Tibor Rekasi u priopćenju.